Ako sa stať už v mladom veku skvelým podnikateľom

  • Prieskum, ktorý urobila Kauffman Foundation, nám vraví, že mladí v Amerike vo veku 18 až 21 rokov majú čoraz väčšiu chuť podnikať. V roku 2007 chcelo vlastný biznis 19% mladých, no v roku 2010 ich bolo už 25%. Toto číslo má aj naďalej stúpajúcu tendenciu. Ako teda začať podnikať tak, aby mladý človek skutočne dosiahol svoje ciele?
resp-main
  • Prieskum, ktorý urobila Kauffman Foundation, nám vraví, že mladí v Amerike vo veku 18 až 21 rokov majú čoraz väčšiu chuť podnikať. V roku 2007 chcelo vlastný biznis 19% mladých, no v roku 2010 ich bolo už 25%. Toto číslo má aj naďalej stúpajúcu tendenciu. Ako teda začať podnikať tak, aby mladý človek skutočne dosiahol svoje ciele?

Mladí chcú podnikať, lebo vidia, že táto cesta ich môže zaviesť na miesta, ktoré iným spôsobom neobjavia. Mark Zuckerberg založil Facebook, keď mal 20 a začal sa kúpať v peniazoch ešte počas univerzity. Dnes je z neho jeden z najbohatších ľudí sveta s majetkom 34 miliárd dolárov.

Sergey Brin a Larry Page založili Google, keď mali obaja 25. Britský mladý podnikateľ Carl Churchill začal svoj prvý Web design, keď mal len 12. Dnes má cenu 10 miliónov. Juliath Brindak začala kresliť rôzne postavy, keď mala 10 a už v 16-tich vytvorila sociálnu sieť pre tínedžerov. Jej spoločnosť Miss O &Friends má dnes hodnotu 15 miliónov dolárov.

Ľudí, ktorí sa stali úspešnými už v mladom veku, je oveľa viac. Tu je len zopár príkladov toho, že sa to skutočne dá. My si z nich môžeme brať inšpiráciu.

Čo však títo ľudia robia, že dosiahnu taký ohromný úspech v tak mladom veku a to aj napriek tomu, že sú takí neskúsení? Čo sa od nich nádejní mladí podnikatelia môžu naučiť? Všetko toto sme vtesnali do jedenástich rád, ktoré si môžeš prečítať .

pancik-kiska-mlady-podnikatel

foto: facebook Andrej Kiska

# Majú oči neustále otvorené, sledujú všetky možnosti a vyťažia z nich čo najviac

Keď bol George Burgess ešte študentom, mal problémy nájsť nejakú aplikáciu, ktorá mu pomôže pripraviť sa na skúšky. Pravdou je, že už vtedy existovalo množstvo aplikácií na všeličo možné, no ani jedna z nich nedokázala pomôcť študentom v boji proti štúdiu. Mladému Georgovi sa toto zdalo ako vhodná možnosť na investovanie.

Využil šancu, ktorá sa mu naskytla a vytvoril aplikáciu, ktorá z neho spravila milionára. Podobným príbehom sa môže pochváliť aj Nick D´Aloisio, ktorý už vo veku 17 rokov uzavrel dohodu s Yahoo a predal im svoju aplikáciu za 30 miliónov dolárov. Obaja hľadali diery v trhu, tie aj našli a danú medzeru zaplnili. Treba vedieť riešiť problémy a treba zistiť, čo ľudia potrebujú a zatiaľ nemajú.

# Sú iniciatívni a pracujú skutočne tvrdo

Pracovať tvrdo a múdro – to je jediná cesta, ako vybudovať niečo obrovské. Mladý podnikateľ musí sledovať všetky možnosti, ktoré sa v jeho okolí objavujú, pre tie správne sa rozhodnúť a vziať si ich na vlastné plecia.

Keď bol James Murray Wells ešte študentom univerzity, zistil, že neexistuje online predajca okuliarov. Rýchlo sa tejto možnosti chopil a dieru v trhu pohotovo zacelil. V prvom roku zarobil 4 milióny dolárov.

Mark Zuckerberg raz povedal: „Mladý podnikateľ by sa mal plne oddať tomu, čo robí a v čo verí. Ak to má znamenať niekoľko prebdených nocí, tak nech.“

Zuckerbergjp-articleLarge-v2

foto: blog.idonethis.com

# Vedia múdro využiť pomoci ľudí, ktorí im pomôžu rásť

Žiadne úsilie o vlastný podnik nebude uskutočniteľné bez pomoci tých správnych ľudí. Úspešní podnikatelia toto vedia. Počas svojho rastu využívajú pomoc mocných, známych a úspešných ľudí, ktorí im, okrem iného, pomôžu aj v budovaní ich dôveryhodnosti. Spájanie sa s nesprávnymi ľuďmi môže mať za následok zlyhanie.

# Minimalizujú úsilie vydané na vedenie biznisu

Úspešní podnikatelia rozumejú tomu, že, ak chcú zasiahnuť čo najviac ľudí, musia svoj biznis rozvíjať po viacerých stránkach. A to môže byť často nákladné a neefektívne. Ale tí úspešní využívajú nástroje, ktoré im tento cieľ pomôžu splniť, pretože vedia, že ten správny nástroj im uľahčí spracovať rôzne predajné kanály, a to je polovica cesty k úspechu. Takýmto nástrojom môže byť napr. Shopify.

NDC-Profiles-5118

foto: blog.northumbria.ac.uk

# Ak majú zariskovať, urobia to

Žiadna „analýza=paralýza“.  Úspešní podnikatelia skrátka zariskujú. Niektorí odídu z vysokej alebo hneď skúsia vlastný biznis. Neváhajú a berú veci do vlastných rúk.

Michael Dunlop dokonca odišiel zo strednej po tom, čo mu učitelia povedali, že kvôli svojej dyslexií nikdy nebude úspešný. Založil IncomeDiary.com a dnes zarába 6-miestne cifry. Čo chcem povedať je to, že úspešní ľudia sa neboja riskovať, keď v niečo veria. Risk je zisk.

# Pracujú s tým, čo ich baví a so svojim talentom

Mike McDonald, Kanaďan, ktorý rád gembloval, sa začal online pokru venovať, keď mal 15. Cítil nátlak zo strany rodičov, ktorí mu hovorili, aby si našiel prácu, ale Mike chcel niečo viac, ako iba tínedžerskú brigádu. Tak skrátka využil svoj koníček a dar, ktorý mal – hral poker a už ako tínedžer sa stal milinárom.

Joe Penna, známy skôr ako Mystery Guitar Man hovorí: „ Každý jeden človek, ktorého poznám a je úspešný v tom, čo robí, je úspešný pre to, že miluje to, čo robí“.

Takže musíš nájsť niečo, čo miluješ. Úspešní podnikatelia robia to, čo milujú a milujú to, čo robia.

crucialskills

foto: crucialskills.com

# Prispôsobia sa a stále prichádzajú s niečím novým

Úspešní podnikatelia nie len že preberajú iniciatívu, ale tiež robia rýchle rozhodnutia a prispôsobujú sa novým situáciám tzv.“za behu“. Pretože ľudí veci rýchlo omrzia a ak nevymyslíš niečo nové a zaujímavé, zostaneš pozadu.

Bill Gates, ktorý sa vykašľal na Harvard, aby spolu s Paulom Allenom založil Microsoft, sa stal najmladším miliardárom na svete vo veku 31 rokov. „O tri roky bude každý produkt, ktorý moja spoločnosť vyrobí, zastaraný. Otázkou je, či z nich zastaraný produkt urobíme my, alebo niekto iný.“

Neustále sa prispôsobovať, zlepšovať a vkladať do svojich produktov alebo projektov aj kúsok seba, to je to, po čom dnes ľudia bažia.

# Sú inovatívni a sami si vytvárajú trh

Ak chceš uspieť, musíš ísť ďalej, ako iba vytvoriť lepšiu verziu toho, čo už na trhu je. Investuj svoj čas a zdroje a vymysli niečo nové, čo tu ešte nebolo. Vytvor si svoj vlastný trh a ponúkni ľuďom lepšie riešenia alebo zážitky.

Nikto nie je lepším príkladom ako Steve Jobs. Jobs predstavil svoje štýlové, drahé počítače Macintosh, ktoré si vytvorili na trhu svoje vlastné miesto a dodnes trhu dominujú. Dokonca sám Bill Gates uznal genialitu svojho rivala, keď povedal: „Vytvoriť nový štandard si vyžaduje niečo, čo nie je iba trochu odlišné; vyžaduje si to niečo, čo je skutočne nové a zaujme ľudí- a Macintosh, zo všetkých zariadení, ktoré som kedy videl, je jediný, ktorý tento štandard spĺňa“.

1192864_nerds-la-comedie-musicale-qui-revient-sur-la-rivalite-steve-jobs-bill-gates-web-tete-021623892224

foto: lesechos.fr

# Improvizujú a využívajú všetko, čo majú poruke

Občas sa stane, že produkt, ktorý máš, potrebuje trochu upraviť, alebo sa k tebe dostane produkt, ktorý by mohol byť úplne fantastický, keby sa na ňom zmenilo pár vecí. Ale, bohužiaľ, možno nemáš zdroje alebo materiál na to, aby si tento produkt vylepšil. Miesto toho, aby si sa vzdal, skús improvizovať.

Maddie Bradshaw začala vyrábať náhrdeľníky a náramky využitím vrchnákov zo sklenených fliaš, pretože na trhu nenašla nič podobné, čo by sa jej páčilo. Že hlúposť? Aj keď ti poviem, že za prvý rok zarobila 1.6 milióna dolárov a kým mala 16 rokov, mala ďalších troch investorov a partnerov? Takto sa robí biznis.

# Sú trpezliví a sústredení

Dobré veci prídu k tým, ktorí si na ne počkajú. Sústrediť sa na ďalšie úlohy, zatiaľ čo sa veci dostávajú do pohybu, je dôležitý prvok úspešného biznisu. Príliš mnoho ľudí sa vzdáva, pretože sú netrpezliví. Chcú všetko a chcú to hneď. Ale úspešný biznis potrebuje čas.

Ani taký podnikateľský génius, ako bol Steve Jobs, sa nedostal do povedomia ľudí skôr ako predstavil Macintosh 8 rokov po tom, čo založil Apple Inc. Áno, 8 rokov. Takže nečakaj, že z teba bude milionár po týždni. Zostaň sústredný a trpezlivý, ono to príde.

download

foto: speakola.com

# Znovu investujú

Tí najúspešnejší podnikatelia svoje bohatstvo znovu investujú, čo zaručí, aby nezbankrotovali.

Gary Martin, mladý írsky podnikateľ, začal viesť svoj vlastný nočný podnik, keď mal iba 15 rokov. Kým mal 17, presunul sa do správy nehnuteľností. Kým mal 18 rokov, jeho biznis mal hodnotu $20 miliónov a stále sa rozrastal. Pretože rozumel potrebe reinvestovania peňazí.

Bohužiaľ, nie každý podnikateľ tomu rozumie. Andrew Fashion navrhol mini raketomety a kým dosiahol 20 rokov, mali hodnotu $2 milióny. Peniaze ale minul na ženy a gemblovanie, a v dvadsiatich dvoch mu už nezostalo nič. Biznis si vyžaduje trochu rozumu a inteligencie.

youngpeoplenews

foto: youngpeoplenews.com

zdroj: lifehack.org, zdroj titulnej fotografie: theatlantic.com

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá