Takto by vyzeral svet, keby mali menšturáciu muži. Značka to ukázala v skvelej reklame

  • Americká značka Thinx vytvorila originálny reklamný spot, v ktorom majú menštruáciu aj muži
  • Agentúra BBDO, ktorá na spote spolupracovala, je známa svojimi provokatívnymi ideami
unsplash.com
unsplash.com
  • Americká značka Thinx vytvorila originálny reklamný spot, v ktorom majú menštruáciu aj muži
  • Agentúra BBDO, ktorá na spote spolupracovala, je známa svojimi provokatívnymi ideami

Aké by to bolo, keby mali menštruáciu nielen ženy, ale aj muži? Ako informoval Adweek, odpoveď na túto otázku sa rozhodla kreatívnym spôsobom nájsť americká značka spodného prádla Thinx. V novej reklame vzdorujú všetkým stereotypom a do ženskej úlohy nakupovania vložiek a tampónov či riešenia problémov so zašpineným oblečením postavili pánov.

Tí sa ocitajú v situáciách, aké dôverne pozná každá žena, no v našej spoločnosti sú často tabuizované. Prvá menštruácia, fľaky na posteľnom prádle či na bielych nohaviciach, rozsypané vložky z kabelky, zháňanie tampónov či sex počas menštruácie. Boli by ľudia voči takýmto veciam otvorenejší, keby sme ich mali všetci nezáležiac od pohlavia? Znie jedno zo základných posolstiev kampane.

„Súčasťou nášho DNA je začínať konverzácie a otvárať témy, o ktorých sme sa predtým otvoriť nedokázali. Použili sme krátke scénky bežných situácií, aby sme zdôraznili niektoré problémy, ktorými v súvislosti s menštruáciou čelíme všetci,“ vyjadrila sa Siobhan Lonergan šéfka značky Thinx pre Adweek.

https://www.youtube.com/watch?v=-QEDZkj_Riw

Kampaň vznikla v spolupráci s agentúrou BBDO, ktorá vo svete marketingu a reklám už dlhodobo búra stereotypy a predsudky. Spoty sa budú vysielať v USA a dostupné budú aj online v 30 alebo 15-sekundových verziách. Pôvodné minútu a pätnásť sekúnd trvajúce video nesie názov MENstruation.

BBDO je sesterskou agentúrou londýnskej AMV BBDO, ktorá stojí napríklad za kampaňou #BloodNormal. Tá sa pokúsila o realistické vykreslenie menštruácie v reklame a na festivale v Cannes si dokonca vyslúžila ocenenie Skleneného leva.

Spoločnosť dúfa, že nové spoty rozpútajú medzi divákmi otvorenú diskusiu o ženskom tele a menštruácii. Thinx vyrábajú špeciálnu spodnú bielizeň, ktorá ma absorpčnú schopnosť. Ženy nosiace nohavičky Thinx môžu dať navždy zbohom vložkám či tampónom, pretože ich bielizeň je vyrobená tak, aby dokázala vsiaknuť menštruačnú krv. Na svojej stránke firma uvádza, že jedny nohavičky dokážu absorbovať rovnaké množstvo menštruačnej krvi ako štyri tampóny.

Okrem toho, že takéto riešenie je pre ženy oveľa pohodlnejšie než klasické hygienické pomôcky, aké poznáme z drogérií, je to aj oveľa ekologickejšie. Podľa štatistík minie priemerná žena za svoj život až 11-tisíc tampónov a 20-miliárd sanitárnych obrúskov. Zbaviť sa ich môžeme aj vďaka takémuto spodnému prádlu.

Zdroj: Adweek, Thinx, HBS Digital

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá