Kórejské automobilky investujú milióny eur, majú veľké plány v oblasti elektromobility
- Hyundai a Kia investujú 100 miliónov eur do britskej firmy Arrival
- Tieto tri spoločnosti budú pracovať na spoločnom vývoji automobilov
- Hyundai a Kia investujú 100 miliónov eur do britskej firmy Arrival
- Tieto tri spoločnosti budú pracovať na spoločnom vývoji automobilov
Juhokórejské automobilky Hyundai a Kia investujú 100 miliónov eur do britskej firmy Arrival, ktorá v budúcom roku plánuje začať s predajom dodávok na elektrický pohon, informuje TASR.
Ako uviedla firma Arrival, spoločnosti sa dohodli, že budú pracovať na spoločnom vývoji automobilov s využitím platforiem a technológií spoločnosti Arrival s cieľom vyrábať nízkonákladové a energeticky úsporné vozidlá. Tie by mali stáť približne rovnako ako tradičné modely, ktoré sú poháňané fosílnymi palivami. Hlavná inovácia bude spočívať predovšetkých v procesoch navrhovania a výroby, uvádza CNN.
Arrival become one of the UK’s largest unicorns as Hyundai and Kia invest €100M.
READ MORE: https://t.co/3MYqYj0mCT pic.twitter.com/qJDTvxnvdS
— ARRIVAL (@arrival) January 16, 2020
Veľké plány v oblasti elektromobility
Akonáhle bude model navrhnutý, inžinieri svoje plány pošlú do mikropodnikov na výrobu. Arrival má pritom dve hlavné výrobné miesto v Spojenom kráľovstve a svoje prvé vozidlo plánuje na trh uviesť ešte koncom tohto roka. Následne sa chcú rozšíriť aj do iných štátov, medzi ktorými nebudú chýbať Spojené štáty americké, či krajiny z Ázie a Európy.
Firma Arrival vznikla v roku 2015, pričom sídlo má v Londýne. S pobočkami v Rusku, Nemecku, Holandsku Izraeli a USA zamestnáva celkovo približne 800 ľudí. Ako dodal zakladateľ a šéf firmy Arrival Denis Sverdlov, partnerstvo umožní firmám predávať e-vozidlá v celosvetovom meradle. Samotná dodávka s označením Generation 2, s ktorou na trh plánujú prísť na budúci rok, by mala byť schopná prejsť na jedno nabitie zhruba 480 kilometrov.
Podľa šéfa výskumu a vývoja firmy Hyundai Alberta Biermanna, investícia juhokórejskej spoločnosti do firmy Arrival je súčasťou dlhodobejšej stratégie zvýšiť predaj svojich vozidiel v Európe. „V dôsledku sprísnenia pravidiel v oblasti ochrany životného prostredia sa dá očakávať, že trh s ekologickými automobilmi zaznamená v Európe rýchly rast,“ citovala Biermanna agentúra DPA.
Hyundai navyše len prednedávnom v spolupráci s Uberom predstavil oblasť lietajúcich taxíkov, ktoré sú súčasťou vízie mestskej mobility budúcnosti. Elektromobilita bude v súčasnosti kľúčovou oblasťou hneď viacerých automobiliek, keďže napríklad Volkswagen plánuje uviesť viac ako 60 elektrifikovaných modelov a svoj podiel v tejto oblasti chce zvýšiť napríklad aj Toyota.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: TASR, CNN