Reťazce na Slovensku majú kvôli koronavírusu druhé Vianoce, na dračku idú trvanlivé potraviny
- Obchody zaznamenali zvýšený záujem o trvanlivé potraviny. Obrovský nárast zaznamenali donášky potravín domov
- V Česku ľudia nakupujú potraviny najmä online, obchody zavádzajú na nákupy limity. Zákazníci si objednávali tony jedla
- Obchody zaznamenali zvýšený záujem o trvanlivé potraviny. Obrovský nárast zaznamenali donášky potravín domov
- V Česku ľudia nakupujú potraviny najmä online, obchody zavádzajú na nákupy limity. Zákazníci si objednávali tony jedla
Nákupy ako pred koncom sveta. Obavy zo šírenia nového koronavírusu vyvolali zvýšený záujem ľudí o nákupy potravín nielen vo svete, ale aj na Slovensku.
Zvlášť výrazný je nárast donáškových služieb, ktorý sa prejavil aj u nás. „V donáškach potravín domov sme zaznamenali 50 až 60 percentný nárast objednávok. Najviac práce sme mali minulý piatok 28. februára,“ povedal pre Startitup.sk konateľ potravín Delia Jozef Berko.
Delia je podľa neho s kapacitami na hrane, počnúc zásobami v sklade, kuriérmi končiac. Ľudia podľa Berku nakupujú väčšie množstvo trvanlivých potravín. Jeden nákup je približne o 20 percent väčší ako obvykle. Doslova na dračku idú trvanlivé potraviny ako cestoviny, ryža, múka, či balená voda.
https://www.facebook.com/petrabengoryfenomen/videos/3116710788361650/
„Vnímame zvýšený záujem zákazníkov o potraviny, predovšetkým o trvanlivé výrobky. Nakoľko väčšinu našej ponuky tvorí rýchloobrátkový sortiment, závisíme aj od kapacít našich dodávateľov. Sme s nimi v intenzívnom kontakte a snažíme sa, aby sme dokázali uspokojiť aj prípadný ďalší zvýšený dopyt zákazníkov,“ povedal hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1586410174858141&set=a.151090241723482&type=3&theater
Obchody majú dosť tovaru
Kvôli zásobám potravín rokovala ministerka pôdohospodárstva Gabriela Matečná so zástupcami obchodných reťazcov. Agrorezort o tom informoval v tlačovej správe. Podľa Matečnej nie je dôvod na paniku a už vôbec nie na hon na regále.
„Na možnú situáciu sa treba zodpovedne pripraviť. Prázdne pulty, ktoré sme videli koncom minulého týždňa, sú však neodôvodnené. Všetci predstavitelia slovenských aj zahraničných obchodných reťazcov nás ubezpečili, že majú dostatočné množstvo zásob potravín, úzko komunikujú so svojimi dodávateľmi, plynule dopĺňajú pulty a rastú im tržby na úrovni vianočných sviatkov. Tovar na pultoch sú schopní doplniť v priebehu krátkej doby. Nie je dôvod na paniku,“ upokojuje Matečná.
Na rokovaní sa ministerka od reťazcov dozvedela aj to, že tržby v ich prípade dosahujú úroveň ako pred Vianocami. Začiatok roka býva pritom v maloobchode považovaný za slabšie obdobie. Útoky na obchody podľa reťazcov boli najvýraznejšie v Bratislave. V iných regiónoch len ojedinele.
V Česku sa pripravujú na apokalypsu
České hypermarkety a donáškové služby potravín zažívajú podľa vlastných slov predčasné sviatky. „S tržbami sme prekonali aj Vianoce. Skokovo je to takmer trojnásobný objem toho, čo vo februári máme bežne,“ povedal pre Aktuálně.cz hovorca e-shopu Košík.cz František Brož.
Dodal, že sa zvýšila aj hmotnosť nákupu, ľudia naraz nakúpia aj 300 či 600 kilogramov. Veľkú časť nákupov totiž tvoria balené vody, konzervy a iné ťažké potraviny. Za jeden nákup sú ľudia podľa čísel Košíku.cz schopní utratiť v prepočte aj tisíce eur. E-shop s potravinami sa preto rozhodol dočasne zaviesť limity na nákupy. Skladové zásoby sa stenčujú a obchod chce mať dosť tovaru aj pre ďalších zákazníkov.
Podobná panika je aj v Nemecku. Po sociálnych sieťach sa šíria foty prázdnych regálov. Reťazce však ubezpečujú, že tovaru je dosť pre všetkých a panika nie je na mieste.
https://twitter.com/Hamster90204355/status/1233059584274784256
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: Aktuálně.cz