Jednoduchý spôsob ako môžeš využiť biznis stratégiu Tesly
- Tesla sa o rok posnaží udrieť na trh strednej triedy. Prečo?
- Tesla sa o rok posnaží udrieť na trh strednej triedy. Prečo?
Je to opak konvenčného myslenia. Väčšina ľudí začne s lacnými ponukami od dverí k dverám a až potom sa presunú k tým väčším. Musk však pred desiatimi rokmi povedal, ako vidí majstrovský plán on:
- vytvoriť športové auto
- použiť získané peniaze na vytvorenie cenovo dostupného auta
- použiť ďalšie získané peniaze na vytvorenie ešte lacnejšieho auta
- popritom poskytnúť energetické riešenie s nulovými emisiami.
foto: rawstory.com
Namiesto produkcie veľkého množstva lacného tovaru sa Musk rozhodol najprv použiť financie z Modelu S a X, získané z menšej cieľovej skupiny, na financovanie cenovo dostupného auta pre väčšiu cieľovku. Prvé, drahšie Tesly pomohli získať pozornosť, exkluzivitu, túžbu a rast fanúšikov. Trpezlivo čakali, vytvárali reputáciu značky a v správnom momente vypustili auto pre strednú triedu.
Vieš o tom, že je dosť cenovo porovnateľných áut s Modelom 3, však? Zatiaľ o nich ale príliš ľudí nejaví záujem.
Väčšina podnikateľov začne s produktmi so štvrtou cenovou skupinou a čudujú sa, prečo po čase spadnú do cash flow problémov.
fotka: insideevs.com
Buď prezieravý. Buď sebavedomý. Začni vysoko. Je lepšie pre teba pracovať s jedným klientom za €1 000 eur, ako s 10 klientmi za €100 eur.
No väčšina to takto nerobí. Namiesto toho robia celý deň za drobné.
Prečo? Strach.
Nie sú ochotní preskočiť plot a hrať veľkú hru. Ak vytvoríš veľkú hodnotu pre jedného človeka, ako malú hodnotu pre niekoľkých, vyťažíš z toho viac a ostane ti čas na iné veci.
Recept znie:
- vytvor produkt s vyššou cenou
- použi peniaze na vytvorenie ďalšieho produktu s vysokou cenou
- zopakuj krok 2.
foto: evobsession.com
Ak máš 100 potenciálnych klientov, zameraj sa na 1 až 5, ktorých uspokojíš so svojou najlepšou ponukou. Nateraz zabudni na zvyšných 95 až 99.
To je to, čo urobil Musk…a všetci ho preto milujú.
V rovnakom čase si udržuj so zvyšnými 95 až 99 dobrý vzťah a pripomínaj im, že si na nich nezabudol.
Sloboda, vplyv a účinok ako prvé. Následne expanzia.
fotka: electrek.co
zdroj:Richie Norton – Medium, zdroj titulnej fotografie: newsyac.com
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy