Nové Porsche 911 Targa je ikonou dizajnu s ukážkovým zrýchlením. Jeho cena ťa prekvapí
- Porsche pred letom dopĺňa trojicu svojich športových vozidiel
- Po verziách Coupé a Cabriolet prichádza tretí karosársky variant novej generácie modelu Porsche 911 s pohonom všetkých kolies
- Je ním Porsche 911 Targa 4 a Porsche 911 Targa 4S
- Ikona dizajnu vstupuje do svojej ôsmej generácie s väčším výkonom a aktualizovanými funkciami
- Porsche pred letom dopĺňa trojicu svojich športových vozidiel
- Po verziách Coupé a Cabriolet prichádza tretí karosársky variant novej generácie modelu Porsche 911 s pohonom všetkých kolies
- Je ním Porsche 911 Targa 4 a Porsche 911 Targa 4S
- Ikona dizajnu vstupuje do svojej ôsmej generácie s väčším výkonom a aktualizovanými funkciami
Charakteristickým prvkom modelu Targa zostáva inovatívny, plne automatický systém otvárania strechy. Rovnako ako legendárny pôvodný model Targa z roku 1965, obsahuje typický široký oblúk, posuvnú časť strechy nad prednými sedadlami a panoramaticky zaoblené zadné okno. Strecha sa pohodlne otvorí a zatvorí iba za 19 sekúnd.
Z nuly na sto za 4,2 sekundy
Na pohon slúži 3-litrový a 6-valcový motor typu boxer s dvoma turbodúchadlami. Porsche 911 Targa 4 dosahuje výkon 283 kW (385 k) a v spojení s balíkom výbavy Sport Chrono dodávaným na želanie zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 4,2 sekundy, o desatinu skôr ako predtým. Nové modely Porsche 911 Targa prídu na trh v auguste 2020. Ich ceny sa začínajú od 128 486 eur za Porsche 911 Targa 4 a od 143 956 eur za Porsche 911 Targa 4S.
Motor v Porsche 911 Targa 4S dodáva výkon 331 kW (450 k) a zrýchlenie na 100 km/h mu za rovnakých podmienok trvá iba 3,6 sekundy, o štyri desatiny menej ako jeho predchodcovi. Maximálna rýchlosť modelu Porsche 911 Targa 4 je 289 km/h (o 2 km/h viac), vo verzii Targa 4S dosahuje až 304 km/h (o 3 km/h viac).
Obe športové vozidlá dostali pre maximum potešenia z jazdy v štandardnej výbave 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku (PDK) a inteligentný pohon všetkých kolies Porsche Traction Management (PTM). Model Porsche 911 Targa je na požiadanie k dospozícií aj s novo vyvinutou 7-stupňovou manuálnou prevodovkou dodávanou spolu s balíkom výbavy Sport Chrono.
Nové technológie sa dostali aj medzi ďalšie prvky, ktoré rozširujú ponuku oboch modelov Porsche 911. Prvý raz je k dispozícii aj balík technologických prvkov Porsche InnoDrive vrátane adaptívneho tempomatu. Vďaka rozšírenej funkcii Smartlift sa dá svetlá výška vozidla pohodlne nastavovať pre každodenné využívanie.
Rovnako ako všetky ostatné verzie ôsmej generácie Porsche 911, aj modely Targa štandardne dostali špeciálny jazdný režim pre mokré podmienky Wet Mode. Snímače umiestnené v predných blatníkoch dokážu odhaliť vozovku pokrytú vodou a ak je jej veľa, vyšlú do prístrojovej dosky výstražný signál s odporúčaním vodičovi, aby manuálne zapol mokrý jazdný režim Wet Mode. Reakcie vozidla sa následne prispôsobia okolitým poveternostným podmienkam.
Extravaganicia v podaní Targa
Exteriér modelov Porsche 911 Targa sa vyznačuje dizajnovými prvkami modelového radu 992. V porovnaní s predchodcom dostala karoséria oveľa výraznejšie predné blatníky. Taktiež kapota sa medzi LED svetlometmi viditeľnejšie zvažuje, čím pripomína prvé generácie modelov Porsche 911. Zadnej časti dominuje vysúvací spojler s elegantnou svetelnou lištou. Okrem prednej a zadnej časti je celý vonkajší plášť karosérie vyrobený z hliníka.
Interiér sa vyznačuje sa jasnými a rovnými líniami palubnej dosky ako aj prepracovanými ovládacími prvkami. Ako inšpirácia poslúžili modely Porsche 911 zo 70-tych rokov. Spolu s centrálne umiestneným otáčkomerom, typickým prvkom značky Porsche, poskytujú vodičovi potrebné informácie aj dve samostatné obrazovky.
Pod 10,9-palcovou stredovou obrazovkou systému Porsche Communication Management (PCM) je umiestnená kompaktná ovládacia lišta s piatimi tlačidlami pre priamy prístup k najdôležitejším funkciám vozidla.
Dizajnová ikona od roku 1965
Porsche 911 Targa 2.0 predstavovalo priekopníka úplne nového druhu vozidla. Pôvodne sa označovalo ako bezpečný kabriolet s ochranným oblúkom proti prevráteniu, ale čoskoro sa Targa s odnímateľnou strechou stala samostatným modelovým radom a zároveň aj dizajnovou ikonou. Automobilka Porsche vo vozidlách 911 Targa do dnešných dní pokračuje v spájaní dvoch svetov. Výhod jazdenia s otvorenou strechou v kabriolete s každodenným komfortom a bezpečnosťou modelov kupé.