Ikona fast fashion je v kríze. Majiteľ Zary zatvorí 1 200 obchodov, chce ale posilniť online
- Spoločnosť Inditex musí zatvoriť kamenné obchody a sústredí sa na online predaj
- Nakupovanie online sa počas pandémie koronavírusu stalo ešte populárnejším
- Spoločnosť Inditex musí zatvoriť kamenné obchody a sústredí sa na online predaj
- Nakupovanie online sa počas pandémie koronavírusu stalo ešte populárnejším
Kríza spojená s pandémiou koronavírusu zasiahla kamenné obchody s módou mimoriadne tvrdo. Výnimkou nie je ani španielsky gigant Inditex.
Firma, ktorá vlastní značky ako Zara, Pull&Bear, Bershka či Massimo Dutti, musela dočasne pozatvárať tisíce obchodov na celom svete. Ako ale poznamenáva Business Insider, zároveň jej stúpol počet obchodov cez e-shop.
Inditex teda musel prísť s ozdravným plánom, keďže len v prvom štvrťroku 2020 sa prepadol do straty 409 miliónov eur. V priebehu nasledujúcich dvoch rokov zatvorí až 1 200 kamenných obchodov. Tie, ktoré si ponechá, vybaví modernejšími technológiami aj novým vzhľadom.
Reťazec, ktorý sa preslávil najmä „rýchlou módou“, celkovo preinvestuje 2,7 miliardy eur. Peniaze využije aj na posilnenie e-shopu. Koncom prvého štvrťroka tohto roka totiž Indiexu vzrástli predaje online až o 95 percent.
Za celý štvrťrok to bolo o 50 percent. Spoločnosť sa takto chce pripraviť na to, že zákazníci budú chcieť čoraz viac nakupovať online aj v budúcnosti.
Nakupovanie online sa počas pandémie koronavírusu stalo ešte populárnejším, než to bolo doteraz. Nemalá časť elektronických obchodov zaznamenala zvýšený predaj a vyššie tržby. Trend by mal pokračovať aj v budúcnosti. Tá je totiž veľmi neistá. Nie je ešte isté, či sa podarí vyvinúť vakcínu proti novému koronavírusu a je možné, že pandémia zasiahne svet v druhej vlne.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: BusinessInsider