Tešme sa, nastala doba slovenská. Táto sieť ti ponúkne ešte väčší výber lokálnych potravín
- Za prvý kvartál tohto roka vzrástol medziročne predaj slovenských potravín v BILLA o viac ako 14 %
- Minister pôdohospodárstva to považuje za dobrý prvý krok
- Za prvý kvartál tohto roka vzrástol medziročne predaj slovenských potravín v BILLA o viac ako 14 %
- Minister pôdohospodárstva to považuje za dobrý prvý krok
Slováci chcú nakupovať slovenské potraviny, preto právom možno označiť túto novú etapu v modernom maloobchode ako boom v záujme o slovenské potraviny u samotných zákazníkov. Nakupovať lokálne potraviny je dôležité a populárne čím ďalej tým viac aj preto, lebo si oblasť chovu či pestovania vieme spojiť s konkrétnou oblasťou krajiny.
Ján Mičovský, minister pôdohospodárstva, prišiel porozprávať o novom projekte, jeho podpore a snahe ísťlokálnou cestou do predajne Billa na Bajkalskej ulici v Bratislave. Na topánkach a nohaviciach si priniesol zem a blato. Z neďalekého poľa, kde bol v rámci služobnej cesty. Chcel tým poukázať na autenticitu slovenskej farmárskej doby, ktorá sa v predajniach po celom Slovensku rozbieha práve dnes.
„Nezažil som dobu kamennú, ani dobu bronzovú, som preto rád, že môžem zažiť dobu slovenskú,“ povedal Mičevský.
Aj farmársky chlieb či víno
Spoločnosť Billa spustila nový projekt na podporu predaja slovenských potravín. V každej jednej predajni BILLA na Slovensku nastala „Doba slovenská“. Zviditeľňujú sa slovenské výrobky na pultoch i v chladiarenských vitrínach, čerstvý i trvanlivý sortiment. Spoločnosť sa verejne zaviazala už koncom minulého roka zvýšiť predaj slovenských potravín o 10 % a zároveň aj navýšiť ich podiel na svojich pultoch.
Len za prvý kvartál tohto roka vzrástol medziročne predaj slovenských potravín v Billa o viac ako 14 %. Svoju ponuku rozšírili za toto obdobie o viac ako 80 nových slovenských výrobkov.
Sieť zvyšuje podiel slovenských výrobkov na svojom pulte z roka na rok čoraz viac.
„V minulom roku sme predali slovenské potraviny v hodnote viac ako 321,5 mil. eur. V mnohých kategóriách prekračuje podiel predaja slovenských výrobkov viac ako polovicu, napr. v oblasti mäsových výrobkov, lahôdok, pečiva, mliečnych výrobkov, nápojov. Môžem povedať, že z TOP 50 našich dodávateľov tvoria slovenskí takmer polovicu,“ vyzdvihuje Dariusz Bator, generálny riaditeľ spoločnosti Billa na Slovensku. Medzi najobľúbenejšie slovenské potraviny tu patria rožok, maslo, šunka, kuracie rezne, zemiaky a mlieko.
Ovocie a zelenina majú najvyšší odbyt
Spoločnosť podporuje celoslovenských i lokálnych výrobcov dlhodobo a bude v tom aj pokračovať. Príkladom je ponuka produktov pod privátnou značkou Slovenská farma. Toto označenie je garanciou 100 % slovenského pôvodu, aktuálne sú takto v predajniach Billa označené ovocie a zelenina, ale aj mäso.
„Práve ovocie a zelenina je kategória, v ktorej rastie podiel predaja slovenských produktov najrýchlejšie, o takmer pätinu. Slovenská farma je však len jednou z privátnych značiek BILLA na Slovensku. Tržby za predaj výrobkov pod privátnymi značkami predstavujú u nás zhruba 21 % z celkových tržieb, pričom medziročne zaznamenávame nárast o zhruba 2-3 %.
Slovenské produkty v rámci privátnych značiek tvoria až 42 % obratu na celom obrate privátnych značiek, pričom prevládajú čerstvé produkty – mliečne výrobky, chlieb a pečivo, ovocie a zelenina a mäso,“ dodáva Bator.
Lokálni dodávatelia priniesli na spúšťaciu akciu niekoľko výrobkov a vyslali zamestnancov, aby sa postavili do malých šiatrikov, kde svoje výrobky prezentovali tradičným jarmočným spôsobom. V predajniach odteraz nájdeš ešte viac produktov od tatranskej mliekárne TAMI, pečivo od Penam, mäsové výrobky z nitrianskeho Taurisu.
V tomto období rokuje mliekárenská spoločnosť TAMI spod Tatier s Billou aj o nových spoločných projektoch zameraných na výrobu privátnych značiek napríklad v kategórii plesňové syry. Vzniknúť by tak mali zaujímavé projekty.
„V tejto oblasti sa nám rozšíril priestor na spoluprácu z dôvodu našej novej investície, ktorá sa dá považovať za najväčšiu od vzniku samostatnej republiky. Vďaka výraznému záujmu spoločnosti o mliečny sortiment pre ľudí s intoleranciou laktózy, v ktorej máme dominantné zastúpenie na slovenskom trhu, vnímame aj v tomto segmente potenciál rastu,“ vysvetlil Ján Husák, obchodný riaditeľ spoločnosti TAMI, Tatranská mliekareň, a.s.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy