Čarodejníčka Emma Watson bude spolupracovať s Gucci či Balenciagou. Chce im pomôcť s udržateľnou módou
- Emma Watson sa pripojila k predstavenstvu francúzskeho módneho giganta Kering, ktorý momentálne patrí k druhej najväčšej luxusnej módnej skupine na svete
- Emma Watson by mala vystupovať ako predsedkyňa správnej rady výboru pre udržateľnosť
- Herečka je predstaviteľkou aplikácie Good On You, ktorá zaznamenáva ekologické prístupy módnych značiek
- Emma Watson sa pripojila k predstavenstvu francúzskeho módneho giganta Kering, ktorý momentálne patrí k druhej najväčšej luxusnej módnej skupine na svete
- Emma Watson by mala vystupovať ako predsedkyňa správnej rady výboru pre udržateľnosť
- Herečka je predstaviteľkou aplikácie Good On You, ktorá zaznamenáva ekologické prístupy módnych značiek
Herečka, bojovníčka za občianske práva a podporovateľka udržateľnej módy je na palube módneho giganta, ktorý stojí za značkami Gucci, Balenciaga, Saint Laurent, Bottega Venetua či Alexander McQueen.
Ako uvádza The Guardian, predstaviteľka Hermiony Grangerovej sa pripojila k predstavenstvu francúzskeho módneho giganta Kering, ktorý momentálne patrí k druhej najväčšej luxusnej módnej skupine na svete.
https://twitter.com/KeringGroup/status/1272925149281562624?s=20
Ekologickejší prístup
Britská herečka, ktorá sa narodila v Paríži, je tvárou aplikácie Good On You, ktorá hodnotí módne značky na základe ich etických a udržateľných údajov či prístupov. Watson je známa aj svojou prácou v Green Age Carpet Challenge.
Na červených kobercoch či verejných vystúpeniach ju ľudia vždy môžu vidieť oblečenú vo veciach z udržateľného materiálu. Za jej outfitmi vždy stoja špičkoví módni dizajnéri.
V aplikácií Good On You majú však značky ako Gucci, Saint Laurent či Balenciaga hodnotenia nie veľmi priaznivé.
„Ľudia sa nás skôr pýtajú koho, máme na sebe, miesto toho, čo nosíme,“ povedala Emma Watson pre Vogue v rozhovore o udržateľnej móde. „Je to akoby idea za odevom – značka, dizajnér, kolekcia – mali väčší význam ako samotný odev. Je tu ešte väčší a komplexnejší príbeh o podmienkach, v ktorých sa vyrábajú naše odevy, o použitých zdrojoch a o vplyve, ktorý majú na rôzne komunity.“
https://www.instagram.com/p/BE7UT8gH3GF/
Vplyv na luxusné značky
Niekdajšia predstaviteľka Hermiony Grangerovej mala vždy blízko k ekologickej móde. V roku 2015 sa zúčastnila kampane Green Carpet Challenge. Šlo o kampaň za nosenie udržateľných módnych materiálov, píše Medium.
Módna návrhárka Stella McCartney, taktiež zástankyňa ekologickej módy, už vtedy navrhovala odevy z recyklovaného materiálu. Emma Watson sa aktívne podieľa v environmentálnych hnutiach na odstraňovaní prvkov, ako sú šperky, ktorých výroba poškodzuje životné prostredie, a tiež sa dlhoročne zaujíma o udržiavanie etických módnych postupov.
Hrá veľkú úlohu pri obhajobe účasti na ekologických kampaniach. Napríklad na udalosti Met Gala 2016 Emma Watson mala na sebe šaty, ktoré všetkým vyrazili dych. Šlo o šaty, ktoré boli vyrobené úplne z recyklovaných a organických materiálov. Bolo to majstrovské dielo vyrobené v spolupráci s Calvinom Kleinom a Eco Age.
https://www.instagram.com/p/B1bBlWOpvdI/
Patrí k celebritám, ktoré sa k otázke udržateľnosti vyjadrujú. Kritici oceňujú jej status herečky a známej osobnosti, ktorá využíva svoj vplyv na šírenie osvety a dobra. Dôležité je aj to, že väčšina luxusnejších módnych značiek sa začala prispôsobovať osvete, ktorú propaguje. Otázkou je, či má dostatok odborných znalostí.
Potrebné systémové zmeny
Okrem toho, že sa pripojila ku správnej rade spoločnosti Kering, bude Emma Watson vystupovať ako predsedkyňa správnej rady výboru pre udržateľnosť, píše CNN. Módne značky za posledné roky začínajú počítať so svojou úlohou v globálnej klimatickej kríze.
Orsola de Castro, spoluzakladateľka a globálno-kreatívna riaditeľka neziskovej organizácie Fashion Revolution ďalej pre CNN prezradila, že aj keď má herečka Emma Watson skvelú pozíciu, z ktorej sa bude môcť vyjadrovať k ekologických otázkam, k presadzovaniu systémových zmien je potrebné aj odborné znalosti.
„Síce je zástancom udržateľnosti, ale určite nie je odborníčkou na túto problematiku,“ uviedla de Castro. Podľa nej je zamestnávanie celebrít skôr marketingový ťah, než praktická zmena.
https://www.instagram.com/p/B9Z8oY6nrf-/
„Skutočné zmeny, ktoré sú potrebné, vedenie ešte nutne nezvažuje. Hovoríme o systémovej zmene dodávateľského reťazca. To by napríklad znamenalo, že všetci pracovníci dodávateľského reťazca sú organizovaní a spravodlivo platení,“ dodala de Castro.
Obavy týkajúce sa udržateľnosti
Udržateľnosť sa stala základom komunikačných stratégií mnohých značiek, čo odráža rastúci dopyt spotrebiteľov po etickejšom prístupe. Gucci je napríklad len jednou značkou, ktorá sa snaží reagovať na obavy týkajúce sa trvalej udržateľnosti a spotreby, čo je problém, ktorý sa ďalej zvýraznil pandémiou koronavírusu.
Keďže pandémia prehĺbila existujúce obavy týkajúce sa environmentálnej a ekonomickej udržateľnosti módneho priemyslu, kreatívny riaditeľ luxusnej značky Alessandro Michele oznámil, že značka bude desegregovať pánske a dámske odevy a počet módnych prehliadok bol znížený z piatich na dve za rok.
Ekológia ako nástroj na získanie mladých ľudí
Luxusné značky, ako píše BBC, sa snažia tak isto ako mnoho iných tradičných značiek posilniť svoje ekologické vnímanie, a to preto, aby získali mladých zákazníkov, či priaznivcov.
https://www.instagram.com/p/B94TDEKl5vC/
Britská dizajnérka Stella McCartney, ktorá minulý rok uzavrela partnerstvo s Keringom, v súčasnosti poskytuje poradenstvo v záležitostiach životného prostredia v rade LVMH, ktorá vlastní okrem iných luxusných značiek aj Louis Vuitton.
Samotná spoločnosť Kering sa snaží znížiť svoj dopad na životné prostredie, obmedzila počet kolekcii, ktoré vyrába, a využila 67% energie na výrobu, ktorú využíva, z obnoviteľných zdrojov.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: theguardian.com, medium.com, vogue.co.uk, cnn.com, bbc.com