Športom k väčšej tolerancii. Rovnosť naprieč rodmi a rasami hlása známa značka
- Boj za ľudské práva a riešenie problémov, ktoré spôsobila pandémia – to sú témy tohtoročného Pride
- adidas zmenil logo a ikonické tenisky, bundy či tričká zafarbil na dúhovo
- Boj za ľudské práva a riešenie problémov, ktoré spôsobila pandémia – to sú témy tohtoročného Pride
- adidas zmenil logo a ikonické tenisky, bundy či tričká zafarbil na dúhovo
Každý rok sa k Pride pridávajú známe mená z oblasti módy, športu a šoubiznisu. Tento rok sa v rámci dúhovej kampane pridal aj
adidas so svojimi farebnými teniskami. Okrem nich spoločne s LGBTQ+ volajú do sveta za rovnosť a lásku pre všetkých.
Jednota je životný štýl
Toto platí nielen v športe, ale aj v spoločnosti. Šport spájal stále, preto je dobre, že snaha zjednotiť ľudí do peknej a prirodzenej myšlienky sa vyvinula práve z radov takejto značky. Adidas je však stálicou a každý rok prináša k celosvetovému pochodu za práva inak orientovaných ľudí limitku.
Osláviť inklúziu znamená poskytnúť priestor marginalizovaným podskupinám v rámci komunity LGBTQ+. Kolekcia adidas Pride preto predstavila nové logo, ktoré zahŕňa širokú paletu farieb vlajok LGBTQ+ a reflektuje sebavyjadrenie a identitu v mnohých podobách.
Takmer všetky obľúbené modely nájdeš v dúhovom prevedení.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Pride je hrdosť
Už príliš dlho je práca ľudí inej farby pleti v histórii LGBTQ+ zaznávaná. Tento rok sa Pride odohráva v atmosfére boja za ľudské práva a problémov spôsobených pandémiou a je dokonalou príležitosťou na vyjadrenie solidarity s obeťami diskriminácie a pridanie sa k hnutiu za spravodlivosť.
Značka združila ľudí, ktorí sú súčasťou LGBTQ+ komunity alebo s ňou akokoľvek sympatizujú. Stretli sa virtuálne, aby vzdali hold Pridu, podelili sa o svoje príbehy a vyzvali na zmenu. Nové technológie, ktoré sa počas globálnej pandémie stali ešte bežnejšou súčasťou života, zapojili do hry aj tvorcovia kampane pre adidas.
Členovia tímu komunikovali cez Face Time, Skype či Zoom, aby tak doslova prekračovali hranice. Nielen iných štátov či kontinentov, ale predovšetkým tie, ktoré vedú ľudí k prehlbovaniu stereotypov. Športovci z celého sveta sa tak na krátky čas spojili a vymenili si názory.
„Myslím, že pripomenúť si Pride je pre mňa skutočne dôležité, pretože dokážem oceniť hodnoty svojich predkov a tých predo mnou, ktorí tak tvrdo bojovali o všetko, čo teraz mám, aj o právo byť silný a byť za každých okolností sám sebou,“ hovorí Quinn Edlin, poetka americkej slamovej scény a aktivistka.
Rovnosť a akceptácia inakosti patria k základným ľudským právam a slobodám, ktoré by mal každý človek bez rozdielu akceptovať. Inakosť nie je provokáciou, skôr poukázaním na farebný svet, v ktorom žijeme. Zároveň je lakmusom krátkozrakosti, ktorej sme denno-denne svedkami.
https://www.youtube.com/watch?v=-C2MZbzd-7M
Adidas tento rok vyzýva aj k pokroku v myslení, ktorý sa má týkať okrem iného aj boja proti rasizmu. Vybrali si dvoch výrazných partnerov, Athlete Ally a Stonewall. Tieto organizácie dlhodobo hlásajú akceptáciu každého človeka bez výnimky a jej absolútnu nutnosť.
Dôležitým prínosom celej kampane je predovšetkým naučiť sa nekonvenčne myslieť. Veľa sa hovorí o myšlienkach, ktoré sa stávajú zaujímavými vtedy, keď vybočujú z radu. Presne také teraz svet potrebuje.
Tvorcovia kampane odkazujú, aby si každý človek uvedomil súčasný nešťastný stav sveta, začínajúci v každom prípade nenávisťou. Nielen tou k inak sexuálne orientovaným ľuďom, ale aj k inak rasovo, kultúrne či jazykovo zameraným.
Obrovským dôkazom neakceptovania rás bola vražda novinára Georga Floyda. Najdôležitejšie je nezapadnúť do starých systémov, ktoré už v dnešnom svete nefungujú.
Čítajte viac z kategórie: Inovácie a Eko
Zdroje: adidas.sk, TS