Nepotrebuješ milióny followerov, stačí ti aj 2 000. Poznáme recept na úspech na Instagrame
- Tanečníčka Kajla nám poskytla pohľad na to, ako vyzerajú začiatky influencerstva na slovenskej scéne
- Spolupráca sa dnes dá vybaviť na čokoľvek, od starostlivosti o auto až po zuby
- K téme sa vyjadril aj Marek Didák z marketingovej kancelárie Hype
- Tanečníčka Kajla nám poskytla pohľad na to, ako vyzerajú začiatky influencerstva na slovenskej scéne
- Spolupráca sa dnes dá vybaviť na čokoľvek, od starostlivosti o auto až po zuby
- K téme sa vyjadril aj Marek Didák z marketingovej kancelárie Hype
Zaujímal si sa niekedy o to, ako sa dá dostať k influencerstvu? Základný parameter, ktorému asi každý z nás rozumie, je jednoduchý – mať dostatok followerov. Avšak začiatky bývajú všeobecne o menších číslach.
Ako to potom vyzerá pri prvých spoluprácach? Platia vôbec firmy účtom, s ktorými majú vytvorenú dohodu? A ak neplatia, je okay si peniaze vypýtať?
Súčasným trendom je pre viacero firiem nadviazanie spolupráce s micro influencermi. Či už bude dohoda založená na barteri, alebo sa dohodnú na nejakej čiastke, profitovať budú obe strany.
„Slovenské firmy sa začínajú vo veľkom obracať na micro influencerov, nielen na tých masových. Má to výhodu v tom, že micro influenceri sú radovo lacnejší a taktiež majú koncentrovanejšiu cieľovú skupinu, ktorú chcú firmy osloviť,“ pre Startitup uviedol Marek Didák z agentúry Hype.
Stačí ti 2 000 followerov
Nie je nikde stanovené koľko by mal mať influencer followerov, aby získal prvú spoluprácu. Záleží to od firmy. Tá musí dbať na to, aby pri výbere micro influencerov mala hlbšiu marketingovú stratégiu a premyslela si, ktorý z influencerov by posunul produkt správnemu publiku.
Pri ich prvotnom výbere si firmy prevažne vyberajú takých, ktorí už majú predošlé skúsenosti so spoluprácami. Tanečníčka Kajla, ktorá je v súčasnosti micro influencerom a pracuje s viacerými firmami, začínala na 2 000 followeroch.
„Bolo to s jedným online shopom na tenisky, ktorý už dnes neexistuje. Vtedy ma oni sami vyhľadali, vedeli, že tancujem a chceli, aby som im odpromovala tenisky na fotkách. Mala som necelých 2 000 followerov. To zo začiatku nejak nevadí, pretože celá dohoda spočíva na bartri. Práve touto spoluprácou sa to celé odštartovalo.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako sa od prvej spolupráce dostala k tomu, že má zaobstaraný takmer každý aspekt života
- Prečo nemusí byť silné meno vždy zárukou úspechu značky
- V akých situáciách sa môže oplatiť spolupráca s mikroinfluencermi
- Čo potrebuješ na to, aby si sa stal hviezdou Instagramu
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity