Vybudovala sieť bistier s autentickou vietnamskou kuchyňou a dnes patrí k najúspešnejším mladým ľuďom na Slovensku

  • Toto je príbeh Lucie Thao Huong Šimekovej
  • Názov jej reštaurácie je inšpirovaný najznámejšou vietnamskou polievkou
  • V priebehu dvoch rokov sa jej podarilo preraziť v gastro biznise a dnes patrí k najúspešnejším mladým Slovenkám
Phočkáreň
Instagram/ phockaren
  • Toto je príbeh Lucie Thao Huong Šimekovej
  • Názov jej reštaurácie je inšpirovaný najznámejšou vietnamskou polievkou
  • V priebehu dvoch rokov sa jej podarilo preraziť v gastro biznise a dnes patrí k najúspešnejším mladým Slovenkám

Bratislava je preplnená bistrami s najrôznejšími kuchyňami sveta. Aj preto je ťažké preraziť s niečím, čo nájdeš na každom rohu a v lacnejšej verzii.

Kvalita je síce neporovnateľná, no napriek tomu potrebuješ guráž a odvahu, až potom sa môžeš pustiť do podnikania. Lucia spolu s jej bratrancom a manželom ju mali. Začínali ako malý stánok na festivale Grape a dnes ich všetci milovníci vietnamskej kuchyne poznajú ako Phočkáreň.

V priebehu dvoch rokov vybudovali sieť reštaurácií, prevádzky otvárali v obchodných centrách, aby mali neustále dostatok zákazníkov. Teraz ich môžeš nájsť v Avione, Bory Mall a Eurovei. 

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PHO Vietnamese Street Food (@phockaren),

Najskôr nadšenie, potom tvrdá práca

V auguste 2017 začínali bez akýchkoľvek skúseností na festivale Grape s malým stánkom. V ponuke mali spočiatku sedem jedál, no po krátkom čase veľmi rýchlo pochopili, že to nie je ideálna cesta. Menu okresali na Pho Bo a Bun bo nam bo. 

Neodhadli počet zamestnancov ani zásoby surovín a niekoľkokrát ich museli dopĺňať. Napriek počiatočnému chaosu boli s výsledkom testu spokojní a bolo rozhodnuté. O pár mesiacov otvorili prvú Pho prevádzku.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PHO Vietnamese Street Food (@phockaren),

Úspech na Grape nemusel nič znamenať. Bol to skok do neznáma a mohol skončiť tvrdým pádom. O to viac ak išlo o nové prevádzky reštaurácií v hlavnom meste preplnenommenje kvalitnými bistrami, ktoré stále veľké množstvo ľudí uprednostní pred kvalitným a chutným jedlom. 

Lucia sa rozhodla zariskovať a urobila dobre. Spolu s bratrancom a manželom vypracovali kvalitný biznis plán, ktorý funguje už takmer tri roky. Ich úspešnú cestu neskomplikoval ani fakt, že v čase, keď rozbiehali druhú a tretiu prevádzku, bola na materskej dovolenke.

Podnikanie v gastronómii je rodinná tradícia

V Luciinej rodine je veľmi dôležitý spoločne strávený čas pri jedle. Obľubujú poctivé jedno z kvalitných surovín a v hlavnom meste jej chýbal priestor, kde by si mohla vychutnať Pho presne také, aké vyhovuje jej chutiam. 

A práve nedostatok možností dobre sa najesť mimo domu ju priviedol k vytvoreniu niečoho, čo bude klásť dôraz na kvalitu, chute a príjemný priestor bez kompromisov a bez prestávky. 

Bolo to tým, že aj keď v niektorých podnikoch varili naozaj dobre, nepáčilo sa mi dané miesto. Priestor vo vietnamských reštauráciách ma skôr odpudzoval. Takže sme si od začiatku dávali záležať na peknom a čistom dizajne, aby ku kvalitnému jedlu ladilo aj okolie,povedala Lucia v minulosti.

Originálna a kvalitná cesta

Hneď na začiatku si vytvorili vlastnú filozofiu, ktorej sa držia a robí ich odlišnými od ostatných. V Pho vyznávajú filozofiu slow fast food. Základ Pho bo tvorí vývar, ktorý varia 10 hodín, večer pred ďalším dňom. Čas varenia nevedia a ani nechcú skrátiť. 

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PHO Vietnamese Street Food (@phockaren),

Príprava pho sa začína tým, že sa na otvorenom plameni pripaľuje zázvor, cibuľa a iné koreniny. Prepaľovanie týchto surovín prehĺbi ich arómu a doplní celkovú chuť vývaru, ktorý sa varí dostatočne dlho. Komplexnosť týchto chutí vytvorených koreninami a bylinkami je doplnená textúrami so širokými ryžovými rezancami, tenkými hovädzími alebo kuracími kúskami a chrumkavými klíčkami, ktoré vytvárajú nezameniteľnú chuť pho,“ povedala Lucia v rozhovore pre StartItUp

Začiatky však vôbec neboli ľahké. Keď otvorili v novembri 2017 prvú prevádzku v Boroch, prvotné nadšenie vystriedali hektické časy. Postupy prípravy jedál menili každý deň, spočiatku im nevychádzali zásoby a jedlo nevydávali dostatočne rýchlo. 

Iba mesiac po tom, ako otvorili im odišiel hlavný kuchár, ktorý nezvládol obrovský stres. Chýbali im zamestnanci, pomáhala rodina a priatelia. A to všetko pre to, aby si o veľmi krátky čas mohli vydýchnuť a povedať, že ťažké začiatky stáli za to.

Dnes majú viac ako 50 zamestnancov a brigádnikov a Pho je jedno z najznámejších a najobľúbenejších vietnamských bistier. Vďaka kvalite jedla, personálu aj prostredia. Meno Lucia Šimeková je známe každému, kto našiel záľubu v tomto jedle.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PHO Vietnamese Street Food (@phockaren),

Autentické vietnamské chute

Vietnam už nie je na Slovensku neznámy pojem. Aj preto ľudia uveria, že v lacnom fast foode môžu dostať niečo, čo by aspoň trochu pripomínalo kuchyňu krajiny plnej srdečných ľudí a rozmanitých chutí. 

Presne preto vznikla reštaurácia PHO. Spája dokopy všetko, čo predstavuje Luciinu srdcovú záležitosť: chute, vône, čerstvé suroviny, ktoré poctivo a s láskou pripravuje do jedál. 

Menu je venované predovšetkým polievke Pho, ktorú si môžeš dať na akýkoľvek spôsob. Dostaneš však aj rezance, curry, závitky alebo šaláty.  Chuť jedla a priestory sú jedinečné, zároveň však zachovávajú odkaz na pouličné vietnamské stánky. 

V závislosti od prevádzky dokážu v jeden deň predať približne 1 200 jedál. Bestsellerom je Pho za 6,50 a Bun Bo Nam Bo za 6,90.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PHO Vietnamese Street Food (@phockaren),

Gastro je o kvalite, nie číslach

Na počiatku tohto plánu stála Lucia a jej manžel. Spoločne spísali realistický plán, ktorého sa chceli pridržiavať aj za cenu, že začiatku budú ťažké a možno prvé mesiace nepríde žiadny príjem. Aj preto ich pozitívne prekvapil obrovský záujem ľudí a rýchly rast. Spočiatku však bolo nutné investovať obrovskú sumu peňazí a to platilo aj pri ďalších prevádzkach. 

Aby sme vedeli kvalitne a stabilne pripravovať toľko porcií, potrebujeme mať veľmi dobré gastronomické zázemie a kvalitné spotrebiče. Náklad na novú prevádzku máme v rozmedzí 150 000 až 200 000 eur, takže najmä prvotné náklady vo veľkých nákupných centrách boli vysoké,“ povedala v rozhovore s Otom Kóňom. Investované peniaze sa však do 1,5 roka vrátia späť. Ich mesačný obrat sa stále zvyšuje. V roku 2018 ich tržby presiahli 564 000 eur so ziskom takmer 55 000 eur. Za 2019 zatiaľ nezverejnili čísla.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PHO Vietnamese Street Food (@phockaren),

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: index.sme.sk, soda.o2.sk, finstat.sk

Najnovšie videá

Trendové videá