Prvá virtuálna reštaurácia na Slovensku je reakciou na druhú vlnu korony. Domáca Klubovňa je unikát

  • Projekt vznikol ako prirodzená reakcia na koronakrízu a jedná sa o prvú virtuálnu reštauráciu svojho druhu
  • Domáca Klubovňa ti ponúka aj kompletnú výbavu na grilovačku, spolu s limonádami a craftovým pivom
klubovna
Unsplash.com/Mae Mu, Kutan Ural
  • Projekt vznikol ako prirodzená reakcia na koronakrízu a jedná sa o prvú virtuálnu reštauráciu svojho druhu
  • Domáca Klubovňa ti ponúka aj kompletnú výbavu na grilovačku, spolu s limonádami a craftovým pivom

Svet hovorí o druhej vlne pandémie. Nevie sa, či je už tu, alebo sa len objaví. Denné prírastky nových prípadov sú podobné tým z apríla a preto sa prípadné priebežné opatrenia začínajú v mnohých prípadoch riešiť predčasne. Gastrosektor bol jedným z najvýraznejších trpiteľov. K zatváraniu prevádzok by už dôjsť nemalo. 

Donášky nad zlato

Dovoz jedla bol počas najprísnejších bezpečnostných opatrení záchranou pre väčšinu podnikov. Tie menšie, ktoré ho nemali, sa buď rýchlo spamätali, alebo si svoj biznis neudržali. Jednoduchšie to však mali a aj v súčasnosti majú gastrosiete. Ich prevádzky sa dokážu finančne navzájom podržať.

O krok vpred už rozmýšľa aj bratislavská Medusa. V ich portfóliu pribudla virtuálna Domáca Klubovňa, ktorá ti prinesie všetky výhody a ponuku jedla, na ktorú si v kamennej reštaurácii zvyknutý. Ide o prvú prevádzku svojho druhu a jej vznik je prirodzenou reakciou na avizovanú druhú pandemickú vlnu. Majiteľ Medusa Peter Štecko nenechal nič na náhodu.

Ďalší e-shop či donášku v poradí vytvoriť nechceli. 

„Vybudovali sme prvú virtuálnu klubovňu, reštauráciu, ktorá je od začiatku určená len na donášku, vďaka ktorej si vaše obľúbene jedlá vychutnáte v pohodlí domova, no s rovnakou kvalitou, ako v reštaurácii,“ vysvetľuje Peter Štecko, CEO spoločnosti Medusa s tým, že by malo ísť o skvelý koncept aj napriek tomu, že mnohí si jedlo spájajú práve s atmosférou reštaurácie.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa domacaklubovna (@domacaklubovna),

Nepôjde len o klasické menu, na aké si zvyknutý. Virtuálna Klubovňa na Trnavskom mýte spolu s tou v Petržalke pripravili aj sekciu na grilovanie, domáce limonády a craftové pivá. 

Virtuálna reštaurácia je už spustená a otvorená pre virtuálnu verejnosť. To preto, aby si si mohol všetky jej výhody užiť ešte predtým, než začneš počas druhej vlny koronavírusu kŕčovito riešiť donášku jedla. Prvé objednávky majú už za sebou a vykonávané sú na pravidelnej báze prostredníctvom služby Wolt. 

Koronakríza zasiahla výrazne, snáď naposledy

Vyše mesačný výpadok tržieb poznačil aj Medusu. Prepady boli v druhom kvartáli podľa slov CEO Medusy enormné. 

„Napríklad za mesiac apríl sme vykázali v reštauráciách prepad tržieb o 97 %. Máj bol len mierne lepší. Aktuálne za júl ešte stále nie sme ani na 80 % z minulého roka, pritom relevantný plán aj vzhľadom na rast nákladov bol na úrovni 108 %,“ vysvetľuje Štecko.

Príbeh slovenskej firmy ROXOR Burger: Presiahli tržby 1 000 000 eur, chválu aj kritiku berú s rezervou

V portfóliu majú aj prevádzky, ktoré sú už na predkrízovej úrovni tržieb. No nájdu sa aj také, ktoré sú pod päťdesiatimi percentami.

Takisto veľmi cítime výpadok turistov v Starom meste. Sú to problémy, ktoré je úplne mimo našich možností riešiť a značne nám znižujú plánované príjmy,“ hovorí pre Startitup.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa domacaklubovna (@domacaklubovna),

Tohtoročné leto však stále nie je na konci a obrat nevyzerá najhoršie. Stále je však nestabilný. 

„Od konca hlavných obmedzení začiatkom júna začal obrat postupne rásť až do začiatku dovolenkovej sezóny, od kedy opäť klesá. Bratislavčania dovolenkujú v takmer porovnateľnej miere ako predtým, mesto sa vyprázdňuje najmä na víkendy, ale nikto z turistov do Bratislavy neprichádza,“ dodáva k celej situácii Peter Štecko a na záver konštatuje, že o letnej sezóne tak, ako ju poznáme z predošlých rokov, sa v hlavnom meste a pravdepodobne ani na celom Slovensku, žiaľ, baviť nemôžeme.

Koronakríza priniesla gastrosegmentu značné problémy, preverila ich možnosti a prežili len tí najsilnejší. Väčšinou dobre známe značky s tradíciou. Slovensko je vraj na druhú vlnu pandémie pripravené lepšie. Väčšina vie, čo ich čaká, čo majú robiť, sú pripravení. Ekonómovia ale zdvíhajú varovný prst a hovoria, že ďalšie zatváranie by už nemuseli prežiť ani emblematickí gastrobohovia.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá