Vieme, kam Slováci v lete cestovali absolútne najviac. Táto destinácia bude hitom aj na jeseň
- Aj keď by sa mohlo zdať, že súčasná pandémia COVID-19 Slovákov „pripútala doma“, nie je tomu celkom tak
- Naši krajania počas leta jednoznačne najviac odlietali do Veľkej Británie
- Inak to podľa dát, nebude ani na jeseň
- Aj keď by sa mohlo zdať, že súčasná pandémia COVID-19 Slovákov „pripútala doma“, nie je tomu celkom tak
- Naši krajania počas leta jednoznačne najviac odlietali do Veľkej Británie
- Inak to podľa dát, nebude ani na jeseň
Podľa analýzy spoločnosti Kiwi.com za obdobie 1. júna až 31. augusta boli na základe počtu rezervácií najobľúbenejšími turistickými destináciami Slovákov Spojené kráľovstvo, Bulharsko, Česká republika, Španielsko a Grécko.
V porovnaní s minulým rokom tak viac lietali do letných dovolenkových destinácií, kde tiež trávili v priemere viac času. Slovensko naopak najviac navštevovali cestujúci z Veľkej Británie, ale aj z Českej republiky, Ruska, Ukrajiny a Rakúska.
V Španielsku a Spojenom kráľovstve trávili Slováci v priemere týždeň, kým v Grécku takmer 12 dní. Česká republika bola treťou najčastejšie navštevovanou krajinou, v ktorej cestujúci strávili v priemere 5,5 dňa.
Oproti minulému roku sa zmenila aj priemerná cena leteniek, ktorá klesla o 20 %. Výrazne sa tiež skrátila doba medzi rezerváciou letenky a samotným odletom. Kým v minulom roku to boli 2 až 4 mesiace, tento rok už len 3 až 5 týždňov, čo súvisí s väčšou neistotou spojenou s cestovnými obmedzeniami vplyvom pandémie koronavírusu.
A kam sa bude cestovať na jeseň? Zo všetkých destinácií jednoznačne vedie opäť Spojené kráľovstvo, drvivá väčšina letov smeruje práve na londýnske letiská Luton a Stansted, ďalej do Birminghamu, Edinbourghu a tiež do Prahy. Čo sa týka top 5 najvyužívanejších aeroliniek našimi krajanmi, na prvom mieste je nízkonákladový dopravca Ryanair, nasleduje, Wizzair Czech Airlines, Austrian Airlines a päticu uzatvára aerolinka Smartwings.
Kiwi a pandémia
Zakladatelia spoločnosti Kiwi Oliver Dlouhý a Jozef Képesi sú aj tvorcami unikátneho algoritmu, ktorý umožňuje kombináciu prepravy viac než 800 dopravcov, vrátane tých, ktorí spolu štandardne nespolupracujú. Tento rok aj vlani mali na cestovaní Slovákov 50-percentný podiel práve virtuálne prepojené lety.
Cieľom Kiwi je stať sa prvým celosvetovým virtuálnym „superdopravcom“ a poskytnúť zákazníkom kompletné riešenie pre cestu kamkoľvek. Ty ako zákazník si tak budeš môcť všetko zariadiť cez jednu platformu Kiwi.com, či už pôjdeš na exotickú dovolenku, alebo sa budeš chcieť nechať odviezť taxíkom do reštaurácie.
„Kiwi.com ako celosvetový virtuálny superdopravca teraz formuje novú kategóriu služieb spojených s cestovným ruchom a oslovuje široký segment zákazníkov, ktorých hlavným cieľom je dostať sa z jedného miesta na druhé čo najefektívnejším, cenovo najvýhodnejším a najpohodlnejším spôsobom,“ vysvetľuje Oliver Dlouhý, CEO a spoluzakladateľ Kiwi.com.
Aj Kiwi však pandémia koronavírusu zasiahla naozaj masívnym spôsobom. Spoluzakladateľ spoločnosti Oliver Dlohý v rozhovore pre Lupa.cz prezradil, že v prípade medzikontinentálnych letov, sa neočakáva výraznejšie oživenie až do polovice budúceho roka. Zároveň však poznamenal, že pandémia nemusí pre firmy orientované na cestovný ruch znamenať hneď zánik.
„Už teraz čísla ukazujú, že menej rizikové skupiny, najmä mladší ľudia, v rovnaký deň, keď nejaká krajina otvorí hranice a nejaká aerolinka tam začne lietať, začínajú bezhlavo nakupovať. Nebojím sa, že prepad bude dlhodobý, samozrejme nejaký čas potrvá, pár aeroliniek a pár predajcov skrachuje, ale nie je to nič, z čoho by sme sa nedostali,“ dodal v rozhovore Oliver Dlouhý.
Čítajte viac z kategórie: Cestovanie
Zdroje: Lupa.cz, Kiwi.com