Dovolenky superboháčov: Delfíny na prenájom, kľúč od Sixtínskej kaplnky, rozlúčka so slobodou za 1,2 milióna
- Siahajú až na úplné dno svojich fantázií
- Pre zážitkové agentúry a cestovné kancelárie ale nie je nemožné doslova nič, realizácia najbizarnejších túžob extrémne bohatých klietov je expresná
- Siahajú až na úplné dno svojich fantázií
- Pre zážitkové agentúry a cestovné kancelárie ale nie je nemožné doslova nič, realizácia najbizarnejších túžob extrémne bohatých klietov je expresná
Extrémne bohatí ľudia majú vysoké dovolenkové nároky. Zastaviť ich môže len korona a prísne reštriktívne opatrenia. Napriek všetkému sa nezaobídu bez špecifických požiadaviek, niekoľko ich zhrnul portál televíznej spoločnosti CNN.
Pritom nejde len o celebrity. Supermajetní ľudia si platia súkromných šéfkuchárov, zabávačov a osobných asistentov práve ľudí zo šoubiznisu.
Ak si sa doteraz nazdal, že dokonalým prístupom hostiteľa či dovolenkového rezortu je víno a čokoládka ako pozornosť, či každý deň dokonalo nastajlované uteráky v tvare labutí, mýliš sa.
Pamiatky na prenájom
Títo ľudia si niekoľkohodinové rady pred Eiffelovkou či Sixtínskou kaplnkou nepotrebujú vystáť. Kultúrne pamiatky, dovolenkové vychytávky, súkromné športové live prenosy a iné zážitkové akcie od výmyslu sveta, sú im k dispozícii počas celého roka. Sami nemusia ani len vymýšľať. Na nadštandardné služby existujú špeciálne agentúry.
Tie ti poskytnú presne to, čo potrebuješ. Výlet šitý na mieru zahŕňa obľúbeného šoféra, milovaný apartmán s najlepším výhľadom v meste, môžeš mať presne také jedlo, aké dnes večeria Bill Gates alebo Angelina Jolie. Všetko závisí od tvojho rozpočtu a fantázie.
Práve cestovná a zážitková agentúra Elements Lifestyle zabezpečila podľa slov CNN rodine z New Yorku súkromnú prehliadku Sixtínskej kaplnky. Dostali do rúk kľúč od tejto unikátnej stavby a všetky diela veľmajstra Michelangela boli na pár desiatok minút len ich. Za tento nevšedný zážitok, ktorý by bežnému smrteľníkovi ani len na um nezišiel, zaplatili zhruba 75-tisíc dolárov.
Hovorí sa, že úspešní a bohatí biznismeni nedovolenkujú. Nemajú na to čas. Hoci sa napríklad taký Bill Gates nechal niekoľkokrát počuť, že dovolenky sú prílišným luxusom, ktorý on do svojho itinerára nedokáže zaradiť, občas predsa len spraví výnimku. Robí tak v zime, pred Vianocami. Spolu s manželkou sa vyberie na Maledivy do súkromného rezortu, kde si svoje zarobené peniaze užívajú naplno. Súkromie si však strážia dôkladne, preto o ich výstrelkoch nikto nič nevie.
Žiadosť o ruku za viac ako pol milióna?
A to nie je ani reč o prsteni. Samotná romantická akcia vyšla budúceho ženícha na niečo cez pol milióna dolárov a príbeh, ktorí budú svojim deťom rozprávať sa odohral na Islande. V jaskyni z ľadu sa nachádzal ukrytý diamantový prsteň. Úlohou budúcej nevesty bolo nájsť ho. O takéto dobrodružstvo sa postarala agentúra Black Tomato
Tí majú radi, keď zákazník rozmýšľa neštandardne. Nič sa im totiž nezdá nemožné. Pre CNN potvrdili, že po celom svete majú obrovskú sieť kontaktov, partnerov a ochotných asistentov. Tí zabezpečia všetko potrebné a aj z na prvý pohľad nezrealizovateľných nápadov, sa napokon stáva dovolenka snov.
Prenajať a zaplatiť si už dnes môžeš čokoľvek. Majiteľ už spomínanej zážitkovej agentúry Elements Lifestyle zabezpečil svojej priateľke trojicu živých tučniakov priamo do hotela. Iný si zase prenajal na niekoľko hodín delfíny, celú zoologickú záhradu alebo večeru za viac ako 300-tisíc dolárov.
V poslednom prípade kvôli zákazníkovi prišiel someliér priamo z vínnej oblasti vo Francúzsku, jedlo pripravil gustiózny a celosvetovo preslávený Francúz Éric Ripert a celé to malo príchuť luxusu, histórie a jedinečnosti.
Elements Lifestyle zase usporiadala netradičnú pánsku párty, rozlúčku so slobodou v Las Vegas. Budúci ženích zo Štokholmu míňal nekresťanské peniaze a tak americký rezort oslovil agentúru, aby im navrhla pokračovať v Tokyu. Tam sa už o nich postarali gejše. Tie partiu čakali na letisku. Víkend pokračoval súkromnými hodinami so zápasníkmi sumo a šermom s mečmi samurajov.
Môže sa zdať, že luxus sa bohatým dokáže zunovať a toto slovo vlastne ani nepoznajú, pretože všetko je pre nich absolútne normálne a bežné. Majitelia zážitkových agentúr a kancelárií pre extrémne bohatých klientov tvrdia, že ide o rozptýlenie. Dodávajú tiež, že nie vždy sa zákazníci správajú slušne. Svoje služby si za nemalé peniaze nielen, že užívajú, ale nechávajú sa nemiestne obskakovať a všetkých naokolo sekírujú.
„Máme napríklad klientov, ktorí požiadali nemenovaného celebritného kuchára, aby priletel na Antarktídu, pripraviť im na raňajky vajcia Benedikt, zatiaľ čo oni budú pri tom počúvať prívetivé tóny najlepšieho svetového mezzosopraánu,“ prezrádza pre CNN zakladateľ a CEO elitnej agentúry Red Savannah George Morgan-Grenville.
Čítajte viac z kategórie: Cestovanie
Zdroje: cnn.com, funneltravels.com, forbes.com