V centre Bratislavy vznikol jedinečný podnik. Nízkymi cenami chce zmeniť barovú kultúru Slovenska
- Za posledných pár rokov sa v Starom Meste v Bratislave otvorilo mnoho barov, ktoré lákajú nových zákazníkov
- Drinky v ich ponuke častokrát dosahujú dvojciferné sumy - je to kvôli vysokému nájmu, ktorý musia platiť mestu
- Iba málo z nich sa môže pýšiť skvelým miestom v bratislavskom podhradí, ale aj nízkymi cenami, ktoré sú dostupné pre kohokoľvek
- Za posledných pár rokov sa v Starom Meste v Bratislave otvorilo mnoho barov, ktoré lákajú nových zákazníkov
- Drinky v ich ponuke častokrát dosahujú dvojciferné sumy - je to kvôli vysokému nájmu, ktorý musia platiť mestu
- Iba málo z nich sa môže pýšiť skvelým miestom v bratislavskom podhradí, ale aj nízkymi cenami, ktoré sú dostupné pre kohokoľvek
Pri prechádzkach malými bratislavskými uličkami je ľahké nájsť podniky, ktoré svojou lokalitou lákajú klientov. Turisti do nich zavítajú, ale domáci Bratislavčania sa im radšej vyhnú oblúkom pre ich premrštené ceny.
Známou a legendárnou lokalitou je časť Vydrica, ktorá hraničí s bratislavským podhradím. V podhradí je mnoho podnikov, ale iba jeden si drží svoju 18-ročnú tradíciu, ktorá sa zachovala dodnes.
O VYdrici, jej histórií a dnešnom koncepte sme sa porozprávali s majiteľmi Martinom Humplíkom, ktorý je rodený Bratislavčan a Lukášom Sklenárom, ktorý už vyše polovice svojho života žije v Bratislave a venuje sa gastru.
Niektoré miesta v Bratislave oplývajú veľmi špecifickým čarom, vrátane „Bermudského trojuholníka“ a celého podhradia. Prečo ste si vybrali práve túto lokalitu?
Som rodený Bratislavčan a už ako malý som so starými rodičmi pochodil všetky skryté uličky podhradia. Táto lokalita je pre mňa srdcovou záležitosťou. Spája sa mi s ňou množstvo zážitkov – Beblavého ulica a aj priamo Vydrica mi dala skvelé spomienky.
Kto vyrastal v Starom Meste, nemôže nájsť miesto s lepšou atmosférou, kde by chcel trávil čas so svojimi priateľmi či známymi.
Pozoruhodná je aj slovná hračka VYdrica – snažíte sa takto zapadnúť do nového developmentu pod hradným kopcom?
Práve naopak. Názov Vydrica nesie tento podnik už približne 17 rokov. Vydrica sa nazývala bývalá osada pod Bratislavským hradom. Ani na chvíľu sme preto nerozmýšľali nad zmenou názvu podniku. Tradíciu, ktorú tento podnik nesie, chceme zachovávať.
Pohrali sme sa však s prvou časťou slova a vniesli sme tam aj kúsok zo seba. VYdricou chceme dať našim zákazníkom najavo, že toto miesto je o nich, o ich zážitkoch a atmosfére, ktorú sa nám spoločne podarí vytvoriť.
Sami tvrdíte, že VYdrica je krásna len vďaka nám, návštevníkom. Platí to pre každý podnik, že je len tak dobrý, ako jeho klientela?
Samozrejme, najskôr bolo našou víziou a zároveň úlohou vdýchnuť VYdrici nový život a dať ju do nového šatu. Chceli sme z nejurobiť ešte lepšie miesto pre príjemne strávené chvíle a ponúkať sortiment, ktorý bude pre zákazníkov atraktívny.
My sme pripravili podmienky, ale každý podnik je potom o ľuďoch, o zamestnancoch, ktorí tam radi pracujú a o návštevníkoch, ktorí si užívajú príjemné chvíle a následne sa vracajú, o dobrej atmosfére, smiechu a vzájomnej inšpirácii.
Staré mesto je pomerne presaturované podnikmi s pridanou hodnotou. Aká je tá vaša a v čom sa vynímate medzi ostatnými podnikmi?
Jednoznačne je to najmä skvelá atmosféra, ktorá sa ťažko opisuje slovami – treba ju aspoň raz zažiť. V podniku v historickej uličke s výhľadom na zvyšok ulice, s drinkom v ruke na terase a cez leto aj na schodoch veľmi rýchlo “vypnete”.
Takisto v rámci nášho sortimentu sme si dali záležať, aby u nás každý našiel overenú klasiku, ale aj niečo netradičné, iné a nové. V neposlednom rade sú to veľmi priaznivé ceny, napriek tomu, že sa nachádzate v Starom Meste. Chceli sme, aby si VYdricu mohol užiť každý, preto ponúkame sortiment v rôznych cenových kategóriách.
Záležať si dávate aj na prezentácii, aspoň tak to vidíme na sociálnych sieťach a Tripadvisore. Mala by byť kvalitná prezentácia novým štandardom v každom podniku?
Ťažko sa dá vo všeobecnosti vyjadriť k tejto téme. Aj VYdrica je tu už skoro 20 rokov a tým pádom začala, ked’ sociálne siete boli iba v plienkach a o Instagrame ešte nikto ani nechyroval. Momentálne má už svoju stálicu zákazníkov.
Avšak tak, ako sa mení doba, mení sa aj VYdrica. Od kedy sme ju prevzali a začali ju dávať do nového šatu, pripadá nám prirodzené komunikovať so zákazníkmi či potenciálnymi zákazníkmi, ako to u nás vyzerá, čo u nás môžu zažiť a aký typ podniku či sortiment môžu očakávať.
VYdricu ste otvorili len nedávno. Nie je koronakríza ten najťažší možný štart pre nový podnik?
Momentálna situácia určite nie je ideálna na štart podniku, ale na druhej strane, je to pre nás veľká výzva. Pred letom sa nám naskytla táto príležitosť a neváhali sme, pre nás je to splnený sen a určite sa budeme snažiť, aby sme celú túto situáciu ustáli.
Ako jeden z mála podnikov máte na Tripadvisore 5-hviezdičkové recenzie. Ako sa vám to darí udržať?
To je pravda a veľmi sa z nich tešíme. Ešte zaujímavšie je pre nás vidieť viac ako 100 skvelých hodnotení na Google a pozitívnu spätnú väzbu aj na sociálnych sieťach. Recenzie sú pre nás veľmi dôležité.
Na jednej strane tie pozitívne potešia a dodajú chuť a energiu udržať si to a na druhej strane vedia úprimne povedať, kde máme priestor na zlepšenie, od čoho sa zas my vieme odraziť a zlepšiť sa.
Na základe toho sme aj my VYdricu prerobili a vdýchli jej nový život, aby tento legendárny podnik vítal zákazníkov ešte veľmi dlho. Na druhej strane sme zachovali to, prečo ju zákazníci už dlhé roky mali radi.
Vo vašej ponuke sú napríklad remeselné pivá. Myslíte si, že ich dnes ľudia v podnikoch vyhľadávajú viac než klasické, rozšírené značky?
Myslíme si, že treba dať v tomto slobodu zákazníkom a ponúknuť im aj overenú klasiku, ale aj priniesť niečo nové, netradičné, čo ich prekvapí a obohatí novým zážitkom.
Preto aj my v rámci pív čapujeme aj tradičný Pilsner aj remeselné pivo Sessler z Trnavy. Kombináciu klasické vs. netradičné však vidno u nás aj v ponuke vín, destilátov či jedla.
Rozsiahla je aj vínna karta, kde vidíme takmer výhradne slovenské vína. Vyhľadávajú Slováci práve domácu kvalitu?
Našou ponukou sme chceli podporiť menšie slovenské vinárstva, ktoré majú kvalitné vína. Na jednej strane podľa nás Slováci vedia oceniť domácu kvalitu a takisto aj podporiť lokálnu produkciu, na druhej strane k nám často zablúdia turisti, ktorí sa idú prejsť na hrad či z hradu a ktorým sa radi pochválime domácou kvalitou.
Vidno na nej aj niekoľko menej známych vinárskych oblastí. Podľa čoho ste zostavovali vínnu kartu?
Tento rok bol na cestovanie trošku slabší, ale zákazníci u nás môžu precestovať juhozápadné Slovensko aspoň pohárom kvalitného vína. Strekov ponúka prírodné oranžové vína, ktoré sú farbou aj chuťou veľmi zaujímavé, Rubáň vie už na prvý pohľad očariť peknými etiketami a ešte o to viacej poteší chuťou.
Kto chce cestovať trošku ďalej, tak ho určite potešia klasické rakúske či prémiové talianske vína. K pitiu patrí aj dobré občerstvenie, takže celý zážitok vie podčiarknuť prosciutto, saláma či holandské a španielske syry podľa výberu. Do podniku sme vybrali to najlepšie, čo nás samotných v daných lokalitách počas cestovania oslovilo.
Aj napriek lukratívnej polohe sú ceny veľmi prijateľné. 4 – 5 € za miešaný drink v centre mesta je prakticky bezkonkurenčná cena. Ako je možné, že ste schopní držať ceny tak nízko?
Nájom síce nie je nízky, ale už pri prevzatí podniku sme si dali záväzok, že ho chceme udržať cenovo dostupný pre všetky typy ľudí. Každý by mal mať možnosť zažiť atmosféru Podhradia a Starého Mesta a tomu sú prispôsobené aj ceny.
Nepozeráme sa len na zisk, ale našim záujmom je mať plný podnik, kde sa ľudia budú zabávať a užívať si príjemné večery.