Obľúbený pivovar podáva pomocnú ruku slovenskému gastru. Posiela prevádzkam milióny eur

  • Prvá vlna koronakrízy zmietla so sebou množstvo prevádzok, z toho takmer stovku partnerských podnikov pivnej značky Prazdroj
  • Vzhľadom na momentálny stav spoločnosť očakáva, že počet prevádzok, ktoré druhá vlna pandémie položí, bude oveľa vyšší
  • Po 4-miliónovej injekcii z prvej vlny investuje pivovar aj do ďalšej pomoci pre podniky
hon
Plzeňský Prazdroj Slovensko
  • Prvá vlna koronakrízy zmietla so sebou množstvo prevádzok, z toho takmer stovku partnerských podnikov pivnej značky Prazdroj
  • Vzhľadom na momentálny stav spoločnosť očakáva, že počet prevádzok, ktoré druhá vlna pandémie položí, bude oveľa vyšší
  • Po 4-miliónovej injekcii z prvej vlny investuje pivovar aj do ďalšej pomoci pre podniky

Slovenské gastro prežíva najťažší rok vo svojej novodobej histórii. Prvá vlna koronakrízy, ktorá všetkých prekvapila svojim rozsahom, dala tvrdú ranu takmer stovke partnerov pivovaru Prazdroj.

Mnohé ďalšie prevádzky z nej vyšli významne oslabené a aktuálne už čelia druhej vlne, počas ktorej bude pre ne situácia opäť mimoriadne dramatická. 

Poznáme slovenské top pivá za rok 2020. Osvedčená klasika aj nevšedné novinky, ktoré musíš ochutnať

V Prazdroji  sa preto rozhodli nečakať a aktivovali balík záchranných opatrení. Čo zahŕňa? Pivná značka napríklad opätovne ukončila aktívne vymáhanie pohľadávok, zrušila minimálnu veľkosť objednávky a pristúpila k okamžitému preplácaniu všetkých dobropisov. Podnikom rovnako dodá aj stany, aby mohli rozšíriť svoje terasy, od ktorých aktuálne závisí ich existencia. 

„Všetky tieto kroky si vyžiadajú nemalé investície, no robíme maximum, aby sme boli pre našich zákazníkov opäť podporou,“ hodnotí situáciu Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre prevádzky a reštaurácie, Plzeňský Prazdroj Slovensko.

Prazdroj pivo
zdroj: Pivničný majster pivovaru Gambrinus Milan Máca so svojou podobizňou na stene bratislavskej Srdcovky Reduta.

Počas augusta, keď bola situácia pomerne stabilizovaná a s priaznivou prognózou, pivná značka uskutočnila medzi majiteľmi prevádzok prieskum. Už vtedy ukázal, že až 44 % z nich ďalšiu krízu ustojí iba s pomocou vládnej podpory alebo úverov od bánk.  3 % už v tom čase predpokladali, že to aj napriek zlepšenej situácii nezvládnu. Mnohé podniky pre svoju záchranu išli až na hranu svojich finančných možností. 

Až pätina z nich siahla na dno úspor, s cieľom prilákať nových zákazníkov a poskytnúť bezpečnosť investovala do úpravy interiéru. Ten aktuálne nemôžu využívať, čo ešte viac prehĺbilo ich zlú situáciu. Ďalších 13 % upravilo exteriér a až 10% vystavalo nové terasy. Tie ako záchranné lano využilo až 89 % podnikov.

Prazdroj
zdroj: Prazdroj

„Vzhľadom na momentálny stav očakávame, že počet podnikov, ktoré druhá vlna pandémie položí, bude oveľa vyšší,“ hovorí Kubiš.

Prazdroj doposiaľ do boja s koronakrízou investoval celkovo 4 milióny eur. Zaujímavým faktom v kontexte súčasnej pandémie je aj to, že pivná značka počas tohto neľahkého obdobia zaznamenala prekvapivé zvýšený objem predaného čapovaného piva a to o 6 %. Klesol však záujem o nealkoholické nápoje.

„Tiež sledujeme, že najpostihnutejšou oblasťou pivného segmentu je nealko pivo, čo je dané hlavne tým, že ľudia trávia čas menej aktívne ako pred pandémiou koronavírusu,“ uzatvára Martin Grygařík, obchodný riaditeľ spoločnosti.

Zdroj: Plzeňský Prazdroj Slovensko

Najnovšie videá

Trendové videá