Vianočná reklama, na ktorú čakal celý svet. Toto v dnešnej dobe potrebujeme najviac

  • John Lewis dnes oficiálne zahájil vianočný čas
  • V novom spote vsadil všetky karty na emócie
  • Stane sa jeho najnovšia vianočná reklama opäť hitom?
Youtube/John Lewis
Youtube/John Lewis
  • John Lewis dnes oficiálne zahájil vianočný čas
  • V novom spote vsadil všetky karty na emócie
  • Stane sa jeho najnovšia vianočná reklama opäť hitom?

Britský reťazec špičkových obchodných domov John Lewis konečne odhalil svoju vianočnú reklamu, na ktorú v napätí čakal celý reklamný svet. Pomohol tomu fakt, že vianočné reklamy John Lewis patria k najlepším a k najoceňovanejším na svete.

Už sme si zvykli, že spoty s vianočnou tématikou už dávno nepatria k Štedrému večeru, ale najmä k jeseni, nakoľko často prichádzajú v poriadnom predstihu. Mnohé sa preto stanú celkom otravné a namiesto toho, aby nám najkrajšie sviatky roku skrášlili, naopak ich znepríjemňujú. Vianočné reklamy od John Lewis sú vždy svetlou výnimkou.

Slovákov čakajú chudobné Vianoce. Koronavírus nám nezničil zdravie, no vykradol peňaženky

Oficiálne už možno konštatovať, že nastal čas, kedy je spoločensky akceptovateľné spievať si vianočné koledy. Ak kvôli súčasnej pandémii stále nedochádza, že o mesiac sú tu Vianoce, možno ťa naladí novinka s názvom „Daj trochu lásky“.

„V ‚Give a little love’ John Lewis (a ostatní) inšpirujú ľudí, aby v tomto ťažkom roku nezištne šírili dobro a lásku. Ako sa v príbehu šíri dobro, spot využíva až 9 rôznych vizuálnych alebo animačných štýlov,“ vyjadril sa na margo novej reklamy odborník na marketing Pavol Minár.

https://www.youtube.com/watch?v=Juv2c0xgGno&t=2s

„Veríme, že svet by bol lepším miestom, keby sme všetci prejavili o niečo viac lásky. Preto tento rok oslavujeme láskavosť, veľkú aj malú, ktorá ukazuje, ako každý jej prejav pozitívne vplýva na svet okolo nás, o to viac, ak ho odovzdávame iným,“ píšu tvorcovia sporu.

Aj keď je zbytočné hľadať v reklame Johna Lewisa akcenty spojené s pandémiou koronavírusu, izoláciou či prácou na diaľku, je zrejmé, že štýl spotu sa jednoznačne líši od predchádzajúcich vianočných reklám. 

Páči sa ti nová reklama John Lewis?

Autorkou piesne použitej v reklame je Celeste, ktorá pre túto príležitosť pripravila novinku. Desať centov z každého digitálneho stiahnutia tejto piesne bude venovaných na charitu.

Vôbec po prvýkrát sa vianočná reklama Johna Lewisa vysielala v roku 2007. Tieto inscenácie si takmer okamžite získali svoje miesto v srdciach Britov a stali sa jedným zo symbolov ohlasujúcich príchod Vianoc. 

Pre mnohých dojímavé inscenácie sa stali každoročnou tradíciou v britskej kultúre. Najúspešnejšie sú „Medveď a zajac“ a „Montyho Vianoce a Muž na Mesiaci“. Pripojí sa k ním aj reklama z roku 2020? 

John Lewis je britská sieť obchodných domov, ktorá sa datuje od roku 1864, keď sa na londýnskej Oxford Street otvoril prvý obchod s textilom. V súčasnej dobe nájdeš vo  Veľkej Británii spolu 51 obchodov tejto značky. Okrem toho John Lewis otvoril svoje prevádzky aj v Írsku a Austrálii. 

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: John Lewis

Najnovšie videá

Trendové videá