Zakladateľ siete Regal Burger: Opatrenia sú chaotické. No kým iní zatvárajú, my otvárame
- Regal Burger plánuje v prvom kvartáli roka 2021 otvoriť nový koncept food courtu
- Bude nabitý technológiami a skvelým jedlom, nájdeš ho v Digital Parku
- Vládne rozhodnutia kritizuje a podnikom ponúka pomoc
- „Vyhlásenie v jenom paragrafe zakazuje, v druhom zase povoľuje, je to zase absolútny chaos“
- Regal Burger plánuje v prvom kvartáli roka 2021 otvoriť nový koncept food courtu
- Bude nabitý technológiami a skvelým jedlom, nájdeš ho v Digital Parku
- Vládne rozhodnutia kritizuje a podnikom ponúka pomoc
- „Vyhlásenie v jenom paragrafe zakazuje, v druhom zase povoľuje, je to zase absolútny chaos“
Nový koncept foodcourtov spoločnosti Regal Burger predstavil jej spoluzakladateľ a CEO Jozef Bardík. Jedinečný koncept nabitý technológiami je predurčený na úspech aj v časoch pandémie. Bardík zároveň prezradil, ako sa spoločnosti podarilo získať vyššie tržby, ako v predošlom roku. Množstvo výdavkov sa však znásobilo.
Okolitým podnikateľom ponúkol pomoc zadarmo. „Nečakal som, že budem mať vo firme zamestnaného zdravotníka. Rozvoz ide do nákladov tiež, marža platforiem je od 30 do 40%, čo je pri nízkych cenách v gastre likvidačné.“
Opatrenia sú chaotické, malých podnikateľov to zničí
Za najväčší problém považuje Bardík chaotickosť komunikácie a nariadení. „V októbri a novembri gastro masívne investovalo do vybavení terás, pretože nám bolo sľúbené, že lockdown nebude. Malí podnikatelia nakúpili tovar za posledné peniaze s víziou, že sa im to môže na Vianoce vrátiť. Ak to teraz zatvoríme, veľa z nich nemá šancu. My sme narástli do siete, tieto problémy sa nás týkajú menej. Ak sa však pozriem na to, že včera boli vyhlásené opatrenia s platnosťou od zajtra (11.12.), tak čo bude so všetkými potravinami s trvanlivosťou niekoľko desiatok hodín?“
https://www.facebook.com/regalburger/photos/1813239862151022
Zároveň dodáva, že vyhlásenie vlády z včerajšieho večera (9.12.) je chaotické a neúplné. Kým v prvom paragrafe vyhlášky stojí, že zákaz sa vzťahuje na všetky prevádzky verejného stravovania, v dobe „a“ druhého paragrafu je uvedené, že vstup do prevádzky je povolený len osobám s prekrytými hornými dýchacími cestami, to neplatí v prípade čase konzumácie pokrmov a nápojov. Všetky úpravy sú verejne dostupné a nájdeš ich na oficiálnom webe Úradu verejného zdravotníctva SR.
„Len analýzami vyhlášok, ktorých bolo od marca dosť, sme strávili desiatky hodín. Včera sme sedeli do druhej rána a lámali si hlavy nad tým, čo nám chcela vláda povedať. Zase musím podotknúť, minuli sme na právnické služby už 10 000 eur, ale my to spraviť musíme. Naopak, malý podnikateľ takú šancu nemá, a tak nemá ako zistiť, čo mu vyhláška dovoľuje a čo zakazuje. Je jasné, že si potom v pude sebazáchovy povie, že ide predávať „na čierno“, aby sa zachránil.“
Od štátu sme dostali menej, ako sme im dali
Sanácie od štátu dosiahli pre spoločnosť Regal Burger celkovú výšku 50 000 eur pre všetkých 25 prevádzok, ktoré spoločnosť na Slovensku vlastní. Aj keď financie na nájom a pôžičky aktuálne v prvej vlne prišli včas, zvyšok podpory masívne meškal. V tomto smere za Rakúskom, ktoré má jasný plán pomoci podnikateľom, značne zaostávame. „Dotácie nám pokryli 8 až 9% nákladov. Nekrachujeme, lebo sa snažíme prežiť, pochopili sme, že niektoré so zmien už s nami ostanú aj po odchode krízy.
Štátu sme na nákladoch odviedli až štvornásobne viac, ako predošlý rok. Tiež sme mu dali 35 000 eur a 300 000 zdravotníckych rukavíc, pretože sme chceli pomôcť. Po včerajšom vyhlásení však nechápeme komunikácii kompetentných voči podnikateľom.“ Jedinou Bardíkovou podmienkou pritom za celé gastro je len to, aby o zmenách vedeli v dostatočnom predstihu a jasne. Dodáva, že Rakúsko, v ktorom spoločnosť vlastní niekoľko prevádzok mexickej kuchyne, ktoré budú aj súčasťou nového konceptu foodcourtov na Slovensku, sa postavilo k veci zreteľne a zodpovedne.
„V momente, keď Rakúsko vyhlásilo lockdown, malo aj jasný scenár podpory zasiahnutých oblastí. V prebehu dvoch dní sme požiadali o financie, ktoré nám do konca lockdownu prišli. Podpora tam nemešká, ako je to u nás.“ Po vyčíslení rozdielov v spomínanej pomoci nás susedná krajina predčila až 10 násobne.
https://www.facebook.com/regalburger/photos/1887900984684909
Vďaka týmto zmenám prežili
Čas lockdownov a zákazov využila spoločnosť na prípravu nových konceptov a dotiahnutie tých starých. Vcelku sa otvorili tri nové prevádzky v Bratislave, Trenčíne a Liptovskom Mikuláši. Regal Burger získal vyššie tržby, ako minulé roky a ako sieť stále rastie, čomu napovedá aj množstvo novoprijatých zamestnancov. O ďalších piatich prevádzkach konceptu Regal Burger, ale aj Poké Bistro spoločnosť s prenajímateľmi rokuje.
Zamerali sa hlavne na podporu franšízov, rebranding svojich konceptov a nové vizuály, no aj technologické vylepšenia na zjednodušenie procesovania objednávok, vývoj samoobslužných kioskov, vlastný mystery shopping a okrem využitia už existujúcich možností, vytvorili vlastnú donáškovú platformu.
Tiež stavili na špeciálnu ponuku a novinky, ktorými lákajú zákazníkov a ponúkajú im obmenu. Už teraz si môžeš zakúpiť Vianočný špeciál spolu so skvelým punčom. Pribudli aj cibuľové krúžky, syrové trojuholníky, gyoza a comeback zažíva aj obľúbený Veggie špeciál či Juicy Lucy.
https://www.facebook.com/regalburger/photos/1953049018170105
Regal Burger sa pripravil na ďalšiu vlnu tiež dodatočným rozšírením interných protiepidemických opatrení. K zvýšenej dezinfekcii na prevádzkach a pri rozvoze pribudla ochrana zamestnancov meraním telesnej teploty a dobrovoľným testovaním formou rýchlotestov. Na všetko dohliada interný kvalifikovaný zdravotník. „Nikdy som si nemyslel, že budem v našej sieti zamestnávať zdravotníka. Som však striktne za dodržiavanie pravidiel, krok reštaurácií otvoriť aj napriek zákazu vnímam ako výčin zúfalstva. Pravdou je, že pri jasných opatreniach sme schopní prevádzkovať naše terasy bezpečne.
Vytvorili sme iglu, kde sme umiestnili len po jednom stole s kapacitou pre šesť osôb. Nakúpili a namontovali sme HEPA filtre, každých 5 minút tak čistíme vzduch. Tiež UV a dezinfekciu. Mysleli sme si, že hlavné je to, ako umožniť prevádzkam fungovať, nie ich úplne zničiť.“
Iným podnikom chcú pomôcť tiež
„Gastro segment je dnes na jednej lodi, preto sme sa rozhodli pomôcť prevádzkam, ktoré nemajú možnosti na to, aby poskytli svojim zákazníkom donáškovú službu. Zdarma im ponúkame naše variabilné technické riešenie na zabezpečenie rozvozu. Tie, ktoré prejavia záujem, sa môžu rozhodnúť, či by chceli využiť našu platformu www.foodmarket.sk, alebo aplikovať riešenie na svoju webovú stránku. Budeme radi, ak sa nám týmto spôsobom podarí udržať gastro na Slovensku rovnako rozmanité a chutné, ako pred koronakrízou,“ opisuje Bardík.
Zdá sa, že spoločnosť tieto slová myslí vážne, a pre záchranu gastra a menších podnikov neváha ponúknuť verejnosti to, čo im pomohlo krízu úspešne zvládnuť, navyše zadarmo. Kľúčom vraj je, prispôsobiť sa nutným zmenám a dodržiavať opatrenia, ktoré sú nevyhnutné.
„Veríme, že aj keď sme v gastronómii konkurenti, mali by sme sa vzájomne podporovať a pomáhať si špeciálne v tomto ťažkom období“, hovorí Bardík. Preto aj prevádzky, ktoré sa rozhodnú využiť technické riešenie na spustenie rozvozu svojej prevádzky, alebo zdarma využiť vlastný pokladničný systém a ďalšie technické riešenia, ktoré sme vyvinuli, sa môžu informovať emailom na info@regalburger.com.“
Jedinečné foodcourty už v prvej polovici 2021
V prvom kvartáli budúceho roka plánuje skupina Regal Burger predstaviť unikátny koncept food courtu v administratívnom komplexe Digital Park v Bratislave. Rozhodla sa tak po skúsenostiach, ktoré získala pri manažmente konceptu Streetfood by Regal v bratislavskej Eurovei, ako aj dvoch menších food courtov známych pod značkou Chuck&Frida na Slovensku a v Rakúsku. Do nového priestoru v Digital Parku sa presunie aj prevádzka Regal Burger z Auparku, ktorý sa nachádza cez cestu.
https://www.facebook.com/regalburger/photos/1848512525290422
„Ide o náš vlastný start up vo food sektore. Koncept bude zahŕňať naše vlastné prevádzky, ako je Regal Burger, Poké a šaláty, ale aj kvalitnú ázijskú, indickú a iné svetové kuchyne. Všetko na jednom mieste a s množstvom výhod pre zákazníka,“ dodáva druhý majiteľ siete Jozef Kuzma. Prvou z inovácií je to, že si zákazníci budú môcť svoju objednávku nakombinovať z viacerých reštaurácií a zaplatiť jedným blokom pri spoločnej pokladni.
K dispozícii budú tiež samoobslužné kiosky v rámci prevádzky aj okolitých kancelárií, možnosť fakturácie priamo na zamestnávateľa, ale aj rozvoz zdarma v rámci kancelárií Digital Parku. Do konca roka 2021 predpokladá spoločnosť expanziu aspoň do jednej novej krajiny. O otvorení ďalších štyroch food courtov prebiehajú rokovania.
Skupina Regal Burger je tiež zakladajúcim členom Iniciatívy slovenských maloobchodníkov ISKM. Podľa jej majiteľov koncepty malých gastro prevádzok fungujú v symbióze a „nepožierajú“ sa navzájom, naopak, rastú im tržby priamo úmerne s ich pribúdaním. „Napriek tomu, že tieto prevádzky pôsobia ako konkurencia, nie je to tak. S každým novým konceptom, ktorý vyvinieme a uvedieme na trh, všetkým existujúcim tržby rastú. Rovnako je to aj s inými malými prevádzkami. Preto si skutočne myslím, že sme na jednej lodi a je potrebné si pomáhať,“ vysvetľuje Bardík.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: NEUROPEA TS, UVZSR