Štúr sa v hrobe obracia a Jánošík má na háku. Slováci priniesli na trh veci, ktoré nemajú konkurenciu
- Manželia Karvaiovci na trhu s oblečením postrádali farebnosť. Založili teda vlastnú značku
- Brand je kombináciou humoru a histórie, nie len z oblasti Slovenska
- Manželia Karvaiovci na trhu s oblečením postrádali farebnosť. Založili teda vlastnú značku
- Brand je kombináciou humoru a histórie, nie len z oblasti Slovenska
Značiek oblečenia je skutočne neúrekom a prebiť sa konkurenciou v tejto oblasti je často neľahké. Práve preto sa slovenská značka rozhodla od iných odlíšiť originálnym dizajnom. Hrá sa so slovenskými aj zahraničnými osobnosťami, ktorých portréty sú doplnené dávkou humoru. Ako zakladatelia značky uvádzajú, dbajú na to, aby bol ich koncept „onakvý“, ako všetky ostatné. Práve tak vznikol jej názov Onaque.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Jánošík má na háku
Za nápadom, ktorý vznikol v roku 2018, stojí Viktor, ktorý primárne pracuje v oblasti marketingu a jeho manželka Mariana, ktorá je momentálne na materskej dovolenke. Pôvodne pracovala v súkromnej materskej škole a koncept Onaque bol teda pre oboch iba určitou formou hobby. S venovaným úsilím však začal narastať aj záujem o originálne produkty a to ich presvedčilo, že si značka zaslúži väčšiu pozornosť.
Nakoľko sa jeden zo zakladateľov pohybuje v oblasti marketingu, návrh ilustrácií si vytvára on sám. Aby sa však presvedčil o tom, či nápad nie je príliš uletený, komunikuje ho vraj so svojim okolím. Do podobných aktivít zapájajú aj zákazníkov prostredníctvom sociálnych sietí. Realizujú totiž hlasovania za jednotlivé návrhy a tak sa fanúšikovia spolupodieľajú na vizuále ponúkaných noviniek.
Ľudovít Štúr s textom „každí z nás robí chibi“ či Jánošík s popisom „mám na háku“ si okamžite získali pozornosť Slovákov. Nezabudli ani na Milana Rastislava Štefánika a jeho portrét s odkazom „po vojne je každý generál.“
Jeden zo zakladateľov tvrdí, že práve Štúr bol najväčším hitom. Vtipné odkazy sú súčasťou dizajnu všetkých produktov tohto brandu. Ponuku totiž rozšírili o tenisky či hrnčeky. Na nich nájdeš aj postavu Vincenta van Gogha, s odkazom „neťahaj ma za ucho“.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Aj Onaque je zelené
Výroba tričiek tejto značky je zabezpečená trvalo-eko-udržateľným spôsobom. Ako uvádzajú, znamená to, že dbajú na celkový proces dodávateľského reťazcu od samotnej výroby až po finálne použitie zákazníkom. Látka, z ktorej produkty vyrábajú, je zo 100 % organickej bavlny a má OEKO-TEX a GOTS certifikát.
V ponuke nájdeš aj kryty na mobilné telefóny, ktoré sú ručne vyrábané na Slovensku z recyklovateľného materiálu.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Solun Brothers v mikinách
Manželia uvádzajú, že sa aktuálne stáva obľúbenou kolekcia Solun Brothers, ktorej tvárou sú Cyril a Metod v teplákových súpravách. Ako uvádza značka Onaque, bratia sú prvými influencermi medzi Slovanmi. Práve korona vraj manželom ponúkla dostatok času na tvorbu nových návrhov.
„Snažíme sa, aby sme budúci rok mohli vypustiť aspoň 2-3 nové dizajny. Prechádzame na nový systém tlače, plánujeme vytvoriť ďalšie plne GOTS certifikované tričko, pretože v tom vidíme zmysel. Plánujeme vyrábať viac hrnčekov, fliaš, objednávať budeme ďalšiu dotlač rúšok, ktorá sa skoro celá vypredala za 2 dni.“
https://www.startitup.sk/prvy-slovak-ktory-presiel-4-270-km-z-mexika-do-kanady-pacificka-hrebenovka-bola-pre-mna-zivotna-vyzva-rozhovor/
Aj napriek tomu, že v pandémii našli aj niekoľko výhod, dodávajú, že im plány prekazila najmä v súvislosti s akciami, na ktorých sa chceli so zákazníkmi osobne stretnúť.
V minulosti využívali práve možnosti letných festivalov, na ktorých mohli svoj brand odprezentovať. Zatiaľ sa teda spoliehajú len na e-shop, ktorý chcú čoskoro zdokonaliť. „Chystáme aj nový, modernejší e-shop. Pevne však veríme, že sa so zákazníkmi čoskoro uvidíme aj naživo, na nejakej akcií.“
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska
Zdroj: Onaque.sk