Slováci vymysleli unikátnu kozmetiku, ktorej obaly hodíš do kompostu. Zo zbytkových látok zas šijú pelechy pre útulky

  • Vyhadzov zo školy nemusí byť zákonite negatívnou skúsenosťou
  • Dôkazom je značka kozmetiky, ktorá svoj biznis rozbehla práve po vylúčení zakladateľky z univerzity
Kozmetika TWO
instagram/twocosmetics
  • Vyhadzov zo školy nemusí byť zákonite negatívnou skúsenosťou
  • Dôkazom je značka kozmetiky, ktorá svoj biznis rozbehla práve po vylúčení zakladateľky z univerzity

Mladá a svieža. Taká je slovenská značka kozmetiky Two, ktorá svoje výrobky tvorí ručne. Pýšia sa označením 100% prírodné, ako aj vhodné pre vegánov a vegetariánov. Ak dbáš nielen o svoj vzhľad ale aj o životné prostredie, produkty tejto značky si určite zamiluješ.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa twocosmetics.sk (@twocosmetics.sk)

Dvaja ľudia, mnoho produktov

Názov značky Two vznikol z jednoduchého dôvodu. Pôvodne totiž za ňou stáli dve sestry s jedným nepodareným balzamom na pery, ktorý je dnes jedným z ich najpredávanejších produktov.

Práve história tohto brandu je dôkazom toho, že staré známe „všetko zlé, je na niečo dobré“ platí do bodky.

Obľúbenej kozmetike, ktorú dnes nájdeš skoro v každej drogérii, totiž predchádzalo vylúčenie z vysokej školy. Pre niekoho hotová pohroma, pre nich deliaca čiara k novému biznisu.

Z nepodareného balzamu, ako uvádzajú, sa zrazu stali podarené tuhé mydlá, telové maslá či detská kozmetika. Okrem kvalitnejšieho postupu sa zmenili aj ľudia, ktorí za značkou aktuálne stoja.

Namiesto dvoch sestier sú teraz srdcom značky dvaja mladí ľudia, konkrétne pár Maťa a Marek.

Práve oni stoja za tým, že ich brand bol prvým na Slovensku, ktorý získal celosvetovo uznávaný certifikát Vegan Society. Jeho udelením sa značka zaväzuje nielen k vegánskemu zloženiu, ale aj k tomu, že produkt ani jeho jednotlivé zložky nie sú testované na zvieratách.

Zakladateľka hovorí: „My sme jednoznačne za stopercentne prírodnú kozmetiku. V nej len ťažko nájdete nebezpečnú syntetiku. Nachádzajú sa v nej látky prírodného pôvodu, ktoré boli šetrne spracované, aby sa zachovali všetky ich pozitívne účinky. V takejto kozmetike sa samozrejme nachádzajú aj konzervanty, tie však neznižujú jej kvalitu.“

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa twocosmetics.sk (@twocosmetics.sk)

Od tampónov k útulkom

K najpredávanejším produktom patria aj odličovacie tampóny, ktoré však nie sú úplne klasickými. Minimálne nie sú také, aké sme ich doteraz všetci poznali.

Namiesto jednorazových tampónov, ktoré sa v kvantách v drogériach predávajú, značka spustila výrobu znovupoužiteľných. Tie stačí po odmaľovaní jednoducho oprať.

Ako sa z bratislavského bistra stal absolútny lovebrand s názvom Fusakle. Príbeh, ktorého začiatky neboli vôbec jednoduché

Nie len že budeš šetrnejší k životnému prostrediu, ale aj k svojej peňaženke, nakoľko nebudeš musieť kupovať balíky odličovadiel príliš často.

Okrem toho, že v roku 2019 sa značke podarilo zamedziť tvorbe približne 16 800 000 kusov jednorazových vatových tampónov, vznikol aj ďalší skvelý nápad.

Z látok, z ktorých sú tampóny vyrábané, vzniká veľké množstvo odpadu. Aby zužitkovali materiál do poslednej nitky, rozhodli sa zo zbytkových kúskov šiť pelechy pre štvornohých miláčikov. Tie následne darujú útulkom.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa twocosmetics.sk (@twocosmetics.sk)

Obal rovno do kompostu

Okrem spomínaných tampónov sa obľube tešia aj balzamy či tuhé mydlá. Okrem toho, že sú ich produkty vyrobené zo 100 % prírodných ingrediencií, zákazníci sa tešia aj ďalšej výhode. Obaly, v ktorých sú jednotlivé výrobky zabalené, môžeš hodiť do kompostu.

Maťa nám povedala: „V ponuke Two cosmetics máme produkty balené do kompostovateľných papierových obalov. Jedná sa o špeciálny typ papiera vyrobeného z vedľajších produktov spracovania rôznych plodín, ako napríklad škrupiny z orechov, šupky z pomarančov alebo kukurice. Samozrejme, nechýba použitie netoxických tlačiarenských farieb.“

Ak už aj kozmetika tejto značky nie je zabalená v jednom z kompostovateľných obalov, určite ju nájdeš v skle. S prehnaným množstvom plastov v tvojej kúpeľni sa teda rovno rozlúč.

V ponuke nájdeš okrem „klasických“ výrobkov aj kozmetiku netradičnú. Hovoríme napríklad o sprchovom želé či upcyklovanej mydelničke. Tá vzniká z obalov, ktoré majú zákazníci možnosť značke vrátiť. Oni z nich následne vyrobia upcyklované predmety do kúpeľne.

Aj napriek tomu, že ponuka produktov je skutočne pestrá, zakladateľka značky uvádza: „Naším cieľom je hlavne zvyšovanie kvality a rozširovanie portfólia ponúkaných produktov. V priebehu roka 2021 by sme radi pripravili nové výrobné priestory a následne expandovali do zahraničia.“

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: twocosmetics.sk

Najnovšie videá

Trendové videá