Veľký úspech: Američania kúpili slovenský startup, ktorý má teraz pred sebou perfektnú budúcnosť
- Slováci zo startupu Exponea majú za sebou zlomový bod
- Tento úspešný startup sa dostal do rúk progresívnej americkej firmy Bloomreach
- Slováci zo startupu Exponea majú za sebou zlomový bod
- Tento úspešný startup sa dostal do rúk progresívnej americkej firmy Bloomreach
Exponea je jeden z najväčších slovenských technologických startupov, za ktorou stojí podnikateľ Peter Irikovský. Ten je jedným zo zakladateľov investičného fondu LRJ Capital, v ktorom má podiel aj Ivan Chrenko z HB Reavis.
Exponea obchoduje s najväčšími firmami sveta. Medzi ich klientov patrí viac ako 30 firiem, z ktorých každá generuje tržby vyššie ako jednu miliardu dolárov. Reč je o spoločnostiach ako Desigual, River Island, Arcadia, T-Mobile alebo O2. Startup získal doposiaľ investície, ktoré sa hýbu v desiatkach miliónov eur, v rámci lokálneho startupového systému tak ide o skutočných lídrov.
Exponea najnovšie oznámila veľkú novinku, je ňou skutočnosť, že spoločnosť kúpil americký Bloomreach, ktorý sa zameriava na e-commerce zákazníkov. Tento veľký hráč v praxi pomáha zákazníkom s vyhľadávaním a s webovými stránkami. Bloomreach si navyše na svoj účet pripísal investíciu 150 miliónov dolárov od Sixth Street Growth. Aktuálna valuácia spoločnosti je 900 miliónov dolárov.
A čo vďaka príchodu slovenského startupu získa? V prvom rade bude bližšie k automatizácii digitálneho marketingu, ktorý jej chýbal. „Táto akvizícia je zameraná na rast, inovácie a dlhodobú tvorbu hodnoty. Naším cieľom je ďalej zlepšovať to, v čom Exponea vždy bola dobrá – poskytovať skvelú zákaznícku skúsenosť a rýchlo dodať maximálnu hodnotu. Taktiež si udržíme a budeme ďalej zlepšovať svoje vedúce postavenie v oblasti ochrany súkromia, bezpečnosti a dodržiavania predpisov.“
„Spojenie spoločností Bloomreach a Exponea dáva spoločnosti Bloomreach pozíciu poprednej obchodnej platformy v oblasti obchodovania na trhu s miliardami dolárov, ktorý sa rýchlo rozširuje. Bloomreach sa teraz nachádza na križovatke marketingu, obchodu a umelej inteligencie,“ vysvetlil Raj De Datta, generálny riaditeľ, Bloomreach.
Viac o zatiaľ najdôležitejšej akvizícii tohto roka sa dozvieš aj z rozhovoru riaditeľa spoločnosti Exponea Petrom Irikovským s generálnym riaditeľom spoločnosti Bloomreach Rajom De Dattom. Šéf americkej firmy zároveň podrobne vysvetľuje, ako tento krok umožní spoločnosti Bloomreach ponúknuť prvé úplne integrované obchodné a marketingové skúsenosti na svete.
Dôkazom toho, že zákazníci majú radi riešenia od Exponea, je enormný rast tržieb. Každým rokom sa zväčšujú o milióny, zisky však nerastú. Exponea zarobené peniaze investuje naspäť do rastu.
Podľa Jaroslava Ľuptáka, investičného manažéra Neulogy Ventures, nemusí byť vždy ziskovosť rozhodujúcim faktorom pri posudzovaní stavu firmy. Taktiež celková hodnota spoločnosti nemusí byť vždy vyjadrená len ziskom.
„Hodnotu majú aj firmy, ktoré majú zaujímavý nehmotný majetok (technológiu), prípadne trhový podiel, ktorý je zaujímavý pre ďalších hráčov na trhu. Dobrým príkladom je nedávny exit Blue Vision Labs. Firma, ktorá zrejme negenerovala ani zásadné príjmy, nie to ešte zisk, sa predala za 9-cifernu sumu, pretože mala skvelý tím a technológiu,“ dodáva Ľupták.
Zdroje: Exponea, prweb.com, Bloomreach