Slovenský GymBeam je nezastaviteľný, na konte má 6-miliónovú investíciu a perfektne našliapnuté dobyť Európu
- GymBeam patrí k najrýchlejšie rastúcim e-commerce platformám v strednej a východnej Európe
- Víziou zakladateľa Dalibora Cicmana je vybudovať online fitness platformu pre 160 miliónov fitness nadšencov
- Podariť sa mu to môže aj vďaka 6 miliónovej investícii, určených na agresívnu expanziu, vývoj vlastných produktov či automatizáciu skladu
- GymBeam patrí k najrýchlejšie rastúcim e-commerce platformám v strednej a východnej Európe
- Víziou zakladateľa Dalibora Cicmana je vybudovať online fitness platformu pre 160 miliónov fitness nadšencov
- Podariť sa mu to môže aj vďaka 6 miliónovej investícii, určených na agresívnu expanziu, vývoj vlastných produktov či automatizáciu skladu
Dalibor Cicman je mladý úspešný podnikateľ, ktorý založil svoj prvý e-shop ešte v roku 2004, keď na univerzite vyvíjal webové stránky pre ďalšie príjmy. Do roku 2013 vytvoril portfólio deviatich e-shopov a rozhodol sa zamerať na projekt s najväčším potenciálom. Je ním GymBeam. Spolu s Oliverom Juhászom, ktorý v tom čase viedol jeden z jeho originálnych projektov, zaviedli najambicióznejšiu fitnes platformu v regióne.
O úspechu spoločnosti veľa vypovedajú aj jej finančné ukazovatele. V roku 2015 sa výnosy firmy pohybovali na úrovni 2,5 milióna eur, v roku 2016 to bolo 5 miliónov eur a o rok neskôr 9,9 milióna eur, v roku 2018 13,4 milióna eur a výnosy za rok 2019 presiahli úctyhodných 20 miliónov eur.
Navyše, GymBeam oznámil aj získanie investície, ktorej celková čiastka predstavuje šesť miliónov eur. V rámci lokálnej e-commerce sféry tak dosiahli nový míľnik. Peniaze spoločnosť dostane od známej investičnej platformy Crowdberry, ktorá združuje súkromných investorov. Investícia poputuje však aj zo strany štátnej firmy Investment Holding (SIH), ktorá dala do hry dva milióny eur.
Dalibor Cicman bol navyše v roku 2019 označený za Startitup osobnosť roka: „Je to pre mňa česť a veľmi si to vážim, ale je mi to aj trochu nepríjemné, pretože si myslím, že by som toto ocenenie nemal dostať iba ja, ale celý môj tím. Výstup, za ktorý to je, je na základe synergie celého môjho tímu a ekosystému, ktorý vytvárame my všetci a nie len môj individuálny podiel. Každopádne, je skvelé, dostať priestor komunikovať mladým ľuďom myšlienky, ktoré by mohli byť pre nich inšpiratívne a tým pádom pozitívne ovplyvňovať svoje okolie.“
Recept na úspech
Zakladatelia vidia úspech a potenciál platformy GymBeam v niekoľkých kľúčových strategických oblastiach. Jednou z nich je samotný obchodný model značky. „Údaje o zákazníkoch objasnili, že trh so športovou výživou sa mení. Trendy neurčujú výrobcovia, ale predajcovia a distribútori, ktorí majú priamy kontakt so zákazníkom. Na základe trendov a preferencií zákazníkov tak spoločnosť GymBeam začala vyvíjať značky, ktoré dnes tvoria väčšinu výnosov spoločnosti.“
Výrobky pod týmito značkami sa vyrábajú flexibilne, priamo v reakcii na požiadavky zákazníkov a globálne trendy. V určitých prípadoch je spoločnosť schopná uviesť na trh produkt do siedmich dní od začiatku vývoja, pretože nie je zaťažená ťažkopádnymi operáciami a hierarchickými štruktúrami.
GymBeam však vnáša technológiu aj do digitálne podceňovaného sektoru, v ktorom po celé desaťročia dominujú veľkí offline hráči alebo malé kamenné obchody. Vďaka efektívnej analýze dát a rýchlej reakcii na meniace sa trendy je spoločnosť schopná udržať vysoký podiel opakujúcich sa zákazníkov a ich akvizícií.
Značke nemožno uprieť, že veľmi umne využíva silný zmysel pre komunitu, má kvalitnú zákaznícku základňu, čo ide ruka v ruke s rýchlim šírením povedomia o značke. Za všetko hovorí aj fakt, že značka má na sociálnych sieťach viac ako 500 000 sledovateľov.
Hovorí sa, že všetky úspešné firmy sa vo finále rozhodnú presťahovať do Bratislavy. GymBeam však perfektne vyvracia tvrdenie, že „na východe nič nie je.“ Spoločnosť považuje svoju geografickú polohu v Košiciach za významnú výhodu v porovnaní s cieľovými trhmi. Práve táto poloha umožňuje tomuto vyrastenému startupu uskutočňovať dodávky do 24 hodín.
V neposlednom rade treba spomenúť aj súčasnú situáciu na trhu, ktorá prešla vskutku citeľným vývojom. Výrobky označované ako fitness už nie sú vnímané ako doména „kulturistov“ a zanietených fanúšikov činiek. Ľudia tieto produkty berú už ako zdravé a výživné jedlo, ktoré sa konzumuje každý deň, či už ide o funkčné potraviny, nátierky či cestoviny s vysokým obsahom bielkovín.
Dalibor Cicman nám tiež prezradil, že jeho víziou je vybudovať online fitness platformu pre 160 miliónov fitness nadšencov v strednej a východnej Európe. „Chceme zákazníkom distribuovať kvalitné produkty efektívnejším spôsobom, a tak im ušetriť peniaze, čas a zároveň poskytovať vynikajúci zákaznícky zážitok.“
5 najdôležitejších vecí, ktoré sa Dalibor naučil o e-shopoch:
- Že je to niečo úplne iné, ako si predstavuje laik.
- V e-shope je potrebné pokryť veľmi široký záber odborov.
- Je to tak dynamické prostredie,že vášeň je viac, ako naučené manuály.
- To, že niečo skvele funguje, spoznáte podľa drobností.
- Feedback je dar, preto si ho treba pýtať, vedieť ho dobre počúvať a dávať ho. A navyše, je zadarmo.