Na Slovensku pribudnú stovky radarov, pokuty ti budú chodiť v obálke. Bude nás to stáť 40 miliónov eur

  • V roku 2016 chcel Kaliňák na cestách zriadiť vyše 700 radarov
  • Plán mu nevyšiel. Andrej Danko mu to zatrhol
  • Radary sa však vracajú späť. Vyčlenených je na to 40 miliónov
policajt kontrola
TASR/Jaroslav Novák
  • V roku 2016 chcel Kaliňák na cestách zriadiť vyše 700 radarov
  • Plán mu nevyšiel. Andrej Danko mu to zatrhol
  • Radary sa však vracajú späť. Vyčlenených je na to 40 miliónov

Ubehlo takmer šesť rokov, odkedy na slovenských cestách mali pribudnúť radary. Chýbať nemali mobilné, ale ani stacionárne. Vďaka nim vodiči, ktorí porušili predpisy, by už nemuseli byť zastavení na mieste, ale obálka s oznámením o pokute za daný priestupok by im mala doraziť poštou.

V roku 2016 malo pribudnúť po celom Slovensku viac ako 700 radarov, kamier a rôznych technických zariadení. Nestalo sa tak. Plán však znovu ožíva, aj keď s oveľa menšou investíciou.

Kaliňákovi to nevyšlo

Televízia Markíza ešte v januári 2016 informovala, že sa Ministerstvo vnútra SR chcelo zamerať hlavne na zabezpečenie čo najvyššej miery bezpečnosti a plynulosti premávky, znižovanie úmrtnosti a škôd, efektívny výber pokút a zamedzenie korupcie. Dokonca bol zverejnený zoznam GPS súradníc, kde sa konkrétne budú nachádzať.

Stovky radarov chcel vtedajší minister vnútra Robert Kaliňák nakúpiť z veľkého tendra (v rámci systému objektívnosti). V tom čase bolo vyčlenených na to viac ako 140 miliónov eur. Myšlienka ochrániť Slovensko od cestných pirátov padla len niekoľko týždňov po voľbách. Nepozdávalo sa to partnerovi z koalície, a to šéfovi národniarov Andrejovi Dankovi. Vyhlásil, že spoločnosť má vážnejšie problémy ako nákup radarov.

zdroj: TASR/Radovan Stoklasa

Pre Aktuality v roku 2016 Cyril Leško, podpredseda SNS povedal: „Tie milióniky sa dajú použiť na iné veci, ktoré budú prospešnejšie pre Slovensko.“ Nakoniec všetko padlo a radary sa nekonali.

Radary sa prebúdzajú k životu

Píše sa rok 2021 a situácia sa mení. Aktuality ako prvé informovali, že policajný prezident Peter Kovařík má peniaze na podobný, ale pravdepodobne menší projekt a dokonca ho podporuje aj minister vnútra Roman Mikulec. „Prebudený“ systém objektívnej zodpovednosti by sa mal posunúť od slov k činom, a to už o rok.

Pre Aktuality povedal, že už šesť rokov tu bola snaha nastaviť automatizované systémy a boli na to peniaze. „My to dnes vnímame ako rovnako potrebné ako kolegovia vtedy.“ Projekt by mal byť financovaný z európskych peňazí a vyčlenených je na to zatiaľ 40 miliónov eur.

Celé Slovensko zaplavili policajné hliadky. Skontrolujú ťa na cestách, ale aj v obchode či na vlakovej stanici

Fotka, identifikácia vlastníka auta, miesto spáchania priestupku, vytlačenie dokladu a poslanie priestupku poštou. To všetko by mal zvládnuť automatizovaný systém. „Všade vo svete to takto funguje, príde obálka a viete, že ste prekročili rýchlosť.“ Vychádzať majú z plánu, ktorý bol navrhnutý v roku 2016. Radarmi sa bude zaoberať Brusel v apríli.

Minulý rok polícia zaznamenala najmenej dopravných nehôd za posledných desať rokov, ale aj celkovo od vzniku Slovenskej republiky. Bolo ich 11 856, čo je o 1 881 menej ako rok predtým. Na cestách zahynulo 224 osôb, čo je o 21 menej obetí ako v roku 2019.

Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti

Zdroje: Televízia Markíza, Aktuality

Najnovšie videá

Trendové videá