Inšpirovala sa Parížom a prerazila v sladkom biznise. Za jej makrónkami sa idú Slováci zblázniť

  • Návšteva Paríža jej vnukla nápad. Do Petržalky priniesla jedinečnú cukráreň Lucette
  • Lucia mení kultúru dezertov na Slovensku, jej makrónky sú ako z iného sveta
lucette
Instagram/lucettepatisserie
  • Návšteva Paríža jej vnukla nápad. Do Petržalky priniesla jedinečnú cukráreň Lucette
  • Lucia mení kultúru dezertov na Slovensku, jej makrónky sú ako z iného sveta

Európska metropola ju priviedla k cukrárskemu biznisu. Lucia Galovičová Hrivňáková počas vysokej školy navštívila Paríž, kde sa zoznámila s makrónkami. Tie jej učarovali natoľko, že sa spoločne, dnes už s manželom Matejom, pustili do podnikania.

Makrónky nám chutili vo Francúzsku a chýbali nám na Slovensku. Tak som prišla s nápadom, aby sme sa spoločne realizovali v gastre, ktoré nám bolo vždy blízke. V gastre sa môžeme všetci prejaviť, vytvoriť niečo krásne a potešiť aj nám neznámych ľudí. Prináša nám to radosť a svetlo, čo je základom aj samotného názvu a loga cukrárne, hovorí majiteľka cukrárne Lucette Patisserie v Bratislave, ktorú jej manžel pomenoval práve po nej. Keďže Lucette v preklade z francúzskeho jazyka znamená Lucinka.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa LUCETTE (@lucettepatisserie)

Od prekladov audiovizuálnych diel k cukrárskemu biznisu

Lucette je rodinná firma, ktorej hlavným pilierom je Lucia s manželom Matejom a jeho rodičmi. Lucia sa stará o hlavné portfólio, dlhodobú stratégiu, vyvíja nové zákusky a ich prevedenie do predaja.

Matej zas manažuje výrobu v Bratislave, je zodpovedný za dizajn cukrárne a venuje sa sociálnym sieťam. Zita, Matejova mama, je manažérka predajne a ekonómka Lucette a jej manžel Ján má na starosti IT a strojovú techniku, prípadne prerábky či stavby.

Dvojica sa pred otvorením Lucette venovala prekladom audiovizuálnych diel pre televízie z angličtiny. No k podnikaniu mali vždy blízko, stačilo len objaviť správny produkt.

Máš rád/rada tradičné francúzske maracons?

Obaja sme z podnikateľských rodín, vždy sme však túžili po vlastnom projekte. V roku 2012 sme začali oficiálne predávať makrónky cez e-shop a odvtedy datujeme aj vznik Lucette, ozrejmuje podnikateľka Lucia, ktorá vyštudovala ekonómiu a podnikanie na Paneurópskej vysokej škole, vďaka čomu je veľmi dobre zorientovaná v biznise.

Do zakladania prevádzky sa dvojica vrhla s nadšením a jasným cieľom. „Pravidelný brainstorming riešil problémy, prinášal aj zdokonalenia a nové nápady. Rátali sme s nevyhnutnou administratívou aj prípadnými úskaliami legislatívy, ktoré nevnímame ako nejakú prekážku. Netreba lamentovať ako sa čo nedá. Urobíme kompromis, prispôsobíme sa a nájdeme ako z možnej nevýhody urobiť výhodu,“ opisuje vstup do podnikania Lucia.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa LUCETTE (@lucettepatisserie)

Makrónky, cheescake i ríbezľové víno s ľadom 

Produkt mala dvojica jasný od samého začiatku. Dizajn ale vznikal fúziou toho, čo sa im páčilo. „Postupne si však Lucette hľadá svoju cestu a tak trochu sama nám ukazuje, ktorým smerom máme ísť. Lucette už netvoríme len my štyria, ovplyvňujú nás naši zamestnanci, dodávatelia a hlavne klienti,“ objasňuje cukrárka a dopĺňa, že perfektná makrónka si vyžaduje cukrársku zručnosť, kvalitné suroviny a správne skladovacie podmienky.

V cukrárskom nebi Lucette nájdeme makarónky, vždy ide o 12 príchutí, ktoré sem-tam obohatia o nový druh. Okrem toho ich ponuku tvorí až 16 druhov cheesecakov, torty pavlova, rôzne tartaletky, pohárikové dezerty a rôzne typy zákuskových rezov, ako orieškový alebo jahodový rez, ale potom aj niečo extravagantnejšie, napríklad limetkovo-citrónový so zeleným čajom.

„Milujeme aj tradičné slovenské zákusky a preto máme v ponuke punčový rez v modernom prevedení, medový rez, medový krémeš, veterník. Sezónne ponúkame aj našu zmrzlinu a domáce limonády,“ opisuje ponuku produktov Lucette Lucia.

Lucette má vo svojom portfóliu aj trvanlivé produkty. Vyrábajú čokolády, rôzne vaječné koňaky, mandľové keksíky, slaný karamel a džemy. „Mnohí zákazníci si letný večer bez nášho ríbezľového vína s ľadom už nevedia predstaviť,“ dopĺňa Lucia.

Dezerty z dielne Lucette sa pohybujú v cenových reláciách od 2,50 eur až do 6,00 eur. Celá torta stojí do 50,00 EUR.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa LUCETTE (@lucettepatisserie)

Koronakríza ich nezastaví, počet objednávok rok čo rok rastie

Lucette je podľa majiteľov jedinečná tým, že jej dali všetok svoj čas a osobnosť. „Pripravujeme všetky produkty tak, aby sme s nimi boli spokojní, nerobíme kompromisy v ingredienciách, hlavne v čokoláde a všetko, čo je v našich silách, si vyrábame sami, nepoužívame polotovary. Hlavné suroviny sú kvalitné maslo, vajcia, mlieko, smotana a rôzne typy múk. S týmto základom dokážete divy,“ hovorí Lucia, ktorá pri výbere surovín podporuje nie len lokálnych dodávateľov, ale aj zahraničný trh, a to najmä francúzsky, nemecký či anglický.

Konkurencia na cukrárskej scéne je priveľká, no Lucette si Bratislavčania a ľudia z okolia veľmi obľúbili. „Konkurencia je vždy dobrá. V Lucette nás ale veľmi neovplyvňuje, ideme svojou cestou, máme radi to, čo je u nás ešte nepoznané, snažíme sa rozvíjať svoje vlastné nápady, chute a dizajny zákuskov. Pre mňa osobne bude vždy dôležitejší obsah ako forma a tak koncipujem aj naše dezerty,“ tvrdí majiteľka.

Gastro v súčasnosti čelí nepriaznivej situácii, a to koronakríze. V Lucette sa však veľmi rýchlo s nariadeniami vysporiadali a fungovali ako takeaway. To im dopomohlo prečkať krízu bez finančných strát. „Objednávky a predaj nám našťastie medziročne stúpa bez ohľadu na situáciu,“ objasňuje Lucia.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa LUCETTE (@lucettepatisserie)

Do budúcna môžeme v Lucette očakávať čokoládové pralinky, od ktorých z kapacitných dôvodov dávnejšie upustili. „Zároveň stále pracujeme na nových produktoch a kombináciách chutí, takže sa môžete tešiť na ďalšie inovatívne dezerty,“ hovorí zakladateľka.

Neplánuje dvojica Lucette rozšíriť aj do iných miest na Slovensku?

„Našu Lucette plánujeme zozširovať skôr intenzívne ako extenzívne, to znamená žiadne nové predajne, aj keď to by bol pre mnohých ďalší logický krok, čo je omyl. Každá nová prevádzka je finančne náročná, naakumulovať kapitál nie je jednoduché. Dávame si záležať, aby bol náš tím zamestnancov spokojný s pracovným prostredím aj finančným ohodnotením. Sústreďujeme sa na skvalitňovanie produktu a služieb a poctivosť voči zamestnancom aj zákazníkom. Čo sa týka rozširovania a otvárania nových predajní sa držíme hesla: “Pomaly ďalej zájdeš.”,“ vyjadrila sa pre Startitup Lucia.

Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska

Najnovšie videá

Trendové videá