Infografika: Zisti, či už tvoj biznis nápad niekto vymyslel
- V startupovom svete sa traduje vtip o tom, ako zakladatelia opisujú svoje nápady investorom.
- V startupovom svete sa traduje vtip o tom, ako zakladatelia opisujú svoje nápady investorom.
Všetky nové nápady sú zredukované na „Uber pre___“ alebo „Tinder pre___“. Je to preto, lebo od podnikateľov sa očakáva, že svoj nápad odkomunikujú iba pomocou niekoľkých slov. Je preto jednoduchšie to vyriešiť takto, než skúsiť vysvetliť niečo komplexné a unikátne.
V tomto zozname nájdeš, ktoré nápady na Uber, Tinder, Birchbox alebo Airbnb rôznych odvetví ešte môžeš skúsiť, a s ktorými ťa už niekto predbehol. Vypichol by som napríklad Tinder pre ponožky, alebo Airbnb pre pizzu.
Na zozname nájdeš aj relatívne úspešné a známe firmy ako TaskRabbit alebo Dollar Beard Club.
Foto: buzzfeed.com
Ak si si svoj nápad našiel, prinášame ti aj pár tipov investora, inovátora a zakladateľa miliardovej firmy Kreditech Sebastiana Diemera o tom, čo s ním robiť ďalej:
1. Založenie vlastného biznisu nezačína nápadom, ale s rozhodnutím podstúpiť riziko spojené s tým, že sa vzdáš mesačného príjmu.
Bude to znamenať, že budeš musieť znížiť svoje náklady na život a nebude isté, či budeš môcť zaplatiť mesačné účty.
2. Nikto sa nikdy nezobudil s tým, že mal zrazu nápad na Facebook, Google alebo Airbnb.
Všetky tieto koncepty sa vyvinuli z niečoho, čo začalo pred nimi. Google začal ako neúspešná donáška pizze, Airbnb boli dvaja chalani, ktorí sa od náhodných ľudí snažili zistiť, či sa u nich nemôžu vyspať, lebo hotely boli plné.
3. Neboj sa diskutovať o svojom nápade s inými ľuďmi.
Prediskutuj svoj nápad s ľuďmi z priemyslu, zákazníkmi a ostatnými skúsenými zakladateľmi. „Nemôžem ti o svojom nápade povedať, lebo mi ho ukradneš“ je úplná hlúposť. Nápady sú 1%, realizácia je 99%.
4. Neraisuj peniaze, ak nemusíš.
Pamätaj, že s peniazmi prichádza zodpovednosť. Získať investíciu je ako dostať sa na školu, nie ako získať titul. To, že si sa dostal na Harvard neznamená, že ho aj dokončíš.
5. Investuj do ľudí.
Dobrý HR človek by mal byť jedným z tvojich prvých zamestnancov. Iba ak sa ti podarí získať tých najlepších ľudí predtým, ako niečo dosiahneš alebo vybuduješ, budeš mať šancu niečo naozaj dosiahnuť alebo vybudovať.
Zdroj: visualcapitalist.com, FB/Sebastian Diemer, Zdroj titulnej fotografie: