Táto kaviareň určuje ceny kávy podľa zdvorilosti svojich zákazníkov. Ujal by sa tento nápad aj na Slovensku?
- V americkej kaviarni určujú cenu podľa toho, aký si slušný
- Ak chceš zaplatiť menej, musíš sa naučiť poprosiť a poďakovať
- Hlavnou myšlienkou však je, aby si ľudia uvedomili, že je dôležité rešpektovať druhého
- V americkej kaviarni určujú cenu podľa toho, aký si slušný
- Ak chceš zaplatiť menej, musíš sa naučiť poprosiť a poďakovať
- Hlavnou myšlienkou však je, aby si ľudia uvedomili, že je dôležité rešpektovať druhého
Môj zákazník, môj pán. Málo by to platiť, ale čo ak je zákazník drzý, nepozdraví sa, nepoďakuje a myslí si, že keď urobí účet 2 eurá, tak je majster sveta? Podobnú otázku si položila aj americká kaviareň CUPS Coffee & Tea vo Virgínii.
Rozhodli sa, že sa pokúsia prinútiť zákazníkov správať slušnejšie, a to zaujímavou cenovou politikou. Cena kávy alebo čaju závisí od toho, ako sa bude zákazník správať k obsluhe. Informuje o tom portál The Times of India.
Čím zdvorilejší, tým nižšia cena
Keď sme na verejných miestach, očakáva sa od nás, že sa budeme správať podľa určitého bontónu, musíme mať v sebe nejakú spoločenskú etiketu. Sme uvedomelí ľudia a patrí sa to.
Sú však aj takí, ktorí sa jednoducho nevedia správať. Kaviareň UPS Coffee & Tea sa rozhodla svojich zákazníkov „preškoliť“. O cene kávy alebo čaju rozhodujú na základe toho, ako sa zákazník správa k obsluhe.
Portál uvádza aj príklad. Ak niekto povie len „malá káva“, zaplatí za ňu 5 dolárov, ak však niekto povie „malá káva, prosím“, zaplatí len 3 doláre. Keď povie: „Dobrý deň, jednu malú kávu, prosím“, zaplatí len 1,75 dolárov. V skratke, čím si zdvorilejší, tým nižšia cena kávy.
Zmiešané reakcie
Hlavnou myšlienkou však je, aby si ľudia uvedomili, že je dôležité rešpektovať druhého, a že byť láskavý a milý nič nestojí. Skôr to môže niekomu urobiť deň ešte krajším. Informoval o tom aj iRozhlas.
Cenník sa najprv objavil na Facebooku, kde získal cez 2000 lajkov a 900 komentárov. Na sociálnej sieti Reddit mal viac ako 52 000 pozitívnych ohlasov. Neskôr ho začali zdieľať aj iné kaviarne. Nie vždy boli reakcie pozitívne.
Okrem tých, ktorí považujú tento prístup za veľmi užitočný, sa našli aj takí, podľa ktorých je neslušný a nezákonný. „Nebudem hovoriť prosím niekomu, kto je podo mnou,“ uviedol jeden z komentujúcich. Pohotovo však na to odpovedal ďalší, ktorý napísal: „Súdiac podľa tohto komentára, pod tebou už naozaj nikto nie je.“
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti
Zdroje: The Times of India, iRozhlas