Obľúbená značka Slovákov mieri do sveta, jej spolumajiteľ môžeš byť aj ty. Koľko ťa to bude stáť?

  • Freshlabels je Slovákom dobre známy predajca udržateľnej módy s niekoľko miliónovým obratom
  • Jeho spoluzakladatelia teraz do svojich radov hľadajú podľa ich slov „inšpiratívnych investorov“, vďaka ktorým budú môcť ďalej rásť
fresh cover
Youtube/Crowdberry
  • Freshlabels je Slovákom dobre známy predajca udržateľnej módy s niekoľko miliónovým obratom
  • Jeho spoluzakladatelia teraz do svojich radov hľadajú podľa ich slov „inšpiratívnych investorov“, vďaka ktorým budú môcť ďalej rásť

Freshlabels je rýchlo rastúcim online predajcom udržateľnej módy, ktorého si už stihlo obľúbiť aj množstvo Slovákov. Za týmto projektom stoja Jakub Veselský a Honza Bouška, ktorí sa značke venujú už 15 rokov. Spoločnosť bola založená s myšlienkou objavovať a vyberať originálnu a kvalitnú módu z celého sveta a ponúknuť tak alternatívu k instantnej móde z reťazcov.

Za rok 2020 značka zaznamenala obrat vo výške 4,7 milióna eur, pričom za obdobie 2016 – 2019 ohlásila rast o viac ako 49 %, informuje investičná platforma Crowdberry. Etablovaná značka vykročila smerom na západ v roku 2019 spustením anglickej verzie platformy a začiatkom minulého roka pribudla nemecká verzia e-shopu.

Okamžitý 6-násobný medziročný rast na nemeckom trhu a v dvojnásobný rast v ostatných krajinách Európy potvrdil, že orientácia smerom na západoeurópske trhy bola správny krok.

Mimoriadny potenciál Freshlabels je podporovaný vzostupom e-commerce a digitálnych predajných kanálov v módnom odvetví. S ponukou viac ako 100 precízne vyberaných značiek sa stáva lídrom v predaji kvalitnej a udržateľnej módy nielen pre mladých. V súčasnosti jej 40-členný tím doručuje tovar do viac ako 20 krajín.

Až 37 ich ponúkaných značiek aktuálne spĺňa najvyššie štandardy udržateľnosti, pričom na konci roku 2020 sa 50 % novo naskladneného tovaru mohlo pýšiť  „sustainable tagom”, ktorý značkám udeľuje Freshlabels na základe komplexných kritérií. Cieľom pre rok 2021 je navýšiť tento podiel na 75 %.

Hlavným predajným kanálom bola a je stále sa vyvíjajúca e-commerce platforma. Tá bola v roku 2014 doplnená o prvý concept store v Prahe. Dnes má Freshlabels tri nevšedné obchody okrem Prahy aj v Berlíne.

„70 % zákazníkov pochádza z Česka a Slovenska, nemeckí zákazníci tvoria cca 20 % a cca 10 % pochádza z ostatných rôznych európskych krajín. V najbližšej dobe bude Freshlabels pokračovať v expanzii na nemeckom trhu a  postupne rozbehne ďalšie krajiny západnej Európy – Benelux, Francúzsko, UK alebo Írsko,“ približuje investičná platforma.

Očakáva sa rast

Prieskum poradenskej firmy McKinsey odhaduje až 30 % rast digitálneho segmentu v európskom módnom odvetví v roku 2021 oproti 2019. Primárnym motorom rastu budú digitálne predajné kanály. Ľudia sa budú pravdepodobne aj naďalej vyhýbať preplneným miestam, ako sú nákupné centrá.

Navyše, jedným z najväčších aktuálnych trendov módneho odvetvia je odklon zákazníkov od rýchlej módy a rastúci dôraz na udržateľnosť pri nákupnom rozhodovaní, čo dokazujú i viaceré štúdie. Freshlabels sa udržateľnosťou zaoberá už od roku 2015. Má tak výbornú východiskovú pozíciu využiť tento rastový potenciál.

Treba tiež spomenúť, že v roku 2020 spustila firma nový systém hodnotenia udržateľnosti, ktorý je založený na vlastných dotazníkoch pre dodávateľa. Taký prístup je v tomto odvetví unikátny a predstavuje konkurenčnú výhodu smerom k zákazníkom aj dodávateľom.

Ty ako zákazník máš tiež možnosť nechať si zásielku poslať v použitom upcyklovanom balení, čo je nielen ekologické, ale aj ekonomické. V roku 2021 takto Freshlabels plánuje poslať 50 % všetkých zásielok.

Najnovším počinom je aj spustenie projektu Freshlabels LOOP. Ten funguje na princípe spätného odkupu produktov, ktoré zákazníci v minulosti nakúpili, ale už pre nich nemajú využitie. Za produkty získaš kredit na ďalší nákup a vrátené produkty sa dostanú buď späť do predaja, alebo budú darované na vybrané miesta.

Investícia 1,5 milióna eur

Spolumajiteľom značky sa teraz môžeš stať aj ty. Jej tím zháňa investíciu v celkovej hodnote 1 500 000 eur. Hodnota aktuálne platných záujmov do nej investovať momentálne predstavuje 986 000  eur. Hodnota investícií potvrdených investormi sa hýbe okolo sumy 120 150 eur, pričom aktuálne možno hovoriť o 95 potvrdených investoroch.

Chcel by si investovať do nejakej spoločnosti?

„Investícia vo výške 1,5 milióna eur bude smerovať predovšetkým do rozvoja e-commerce platformy, rozšírením ponuky produktov a značiek spolu s pokročilou analytikou bude môcť Freshlabels efektívne pokračovať v rozbehnutej expanzii do krajín západnej Európy.“

Investori tak cez platformu Crowdberry nadobudnú obchodný podiel vo Freshlabels až do 40 %. Ak by si chcel do projektu investovať aj ty, minimálna suma investície je stanovená na 10 000 eur.

„Očakávané zhodnotenie investície je na úrovni 30-40 % p. a., respektíve 3-4 násobok investície jednorazovo pri exite za predpokladu plnenia aktuálneho biznis plánu. Očakávaný horizont investície je do 5 rokov.“

Na teraz je jasné, že Freshlabels plánuje pokračovať v rozširovaní svojej značky cez inovatívne služby súvisiace s udržateľnosťou – ako je vývoj vlastných kolekcií a  pro-zákaznícky orientovaná služba Loop na báze cirkulárnej ekonomiky. Taktiež chce rozvíjať kreatívne spôsoby, ako znižovať aj vlastnú stopu.


O Crowdberry: Crowdberry je investičná platforma umožňujúca súkromným investorom priame investície do konkrétnych firiem a nehnuteľností. Úspešne sme uzavreli alebo spravujeme investície v celkovej hodnote viac ako 50 miliónov eur z 34 transakcií a viac ako 800 kontraktov v sektoroch start-upov, malých a stredných podnikov a nehnuteľností.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Crowdberry, Freshlabels, McKinsey

Najnovšie videá

Trendové videá