Lietajúce auto konštruktéra Štefana Kleina po prvý raz pristálo na medzinárodnom letisku

  • Lietajúce auto AirCar po prvý raz pristálo na medzinárodnom letisku v Bratislave
  • Prototyp absolvoval približne 80-kilometrový presun z letiska v Nitre
  • Letel rýchlosťou 170 kilometrov za hodinu
  • Cesta trvala okolo 25 minút, čo autom po diaľnici trvá trojnásobne dlhšie
air car
TASR/Jaroslav Novák
  • Lietajúce auto AirCar po prvý raz pristálo na medzinárodnom letisku v Bratislave
  • Prototyp absolvoval približne 80-kilometrový presun z letiska v Nitre
  • Letel rýchlosťou 170 kilometrov za hodinu
  • Cesta trvala okolo 25 minút, čo autom po diaľnici trvá trojnásobne dlhšie

Lietajúce auto AirCar po prvý raz pristálo na medzinárodnom letisku v Bratislave. Prototyp, ktorý má za sebou už takmer 50 hodín letových skúšok, bez problémov absolvoval približne 80-kilometrový presun z letiska v Nitre cestovnou rýchlosťou 170 kilometrov za hodinu. V pondelok o tom informoval konštruktér a vedúci celého projektu Štefan Klein.

VIDEO: Slovenské lietajúce auto vzlietlo do oblakov, revolúcia v lietaní vizionára Kleina dosiahla míľnik

„Mašinka šliapala úplne skvele,“ zhodnotil let Klein. Cesta trvala okolo 25 minút, čo autom po diaľnici trvá trojnásobne dlhšie. Stroj však nie je prioritne určený pre využívanie na Slovensku či v husto obývanej strednej Európe s rozvinutou dopravnou infraštruktúrou. Klein už počas vývoja AirCaru očakával najväčší záujem z krajín, kde nie je rozvinutá cestná infraštruktúra a zároveň je treba sa presúvať na väčšie vzdialenosti.

Nový model sa podstatne líši 

Konštruktér bol aj pri vývoji prvého slovenského lietajúceho auta Aeromobil. AirCar sa podľa neho od tohto typu podstatne líši nielen vzhľadom, ale aj spôsobom transformácie z lietadla na auto. Premena z lietadla na automobil bežne použiteľný v cestnej premávke trvá približne dve a pol minúty.

zdroj: TASR/Jaroslav Novák

 Kedy bude možné si AirCar objednať, zatiaľ nie je jasné. Prvý prototyp musí dokončiť povinných 50 hodín letových skúšok a potom Klein pripravuje postavenie druhého prototypu s pozmeneným dizajnom a výkonnejším pohonom, čo umožní podstatné zvýšenie cestovnej rýchlosti. Ten už bude pripravený na medzinárodnú certifikáciu Európskou agentúrou pre bezpečnosť letectva (EASA).

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: TASR

Najnovšie videá

Trendové videá