Zrušia desaťtisíce parkovacích miest a znižujú rýchlosť. Z Paríža sa má stať mesto bez áut

  • Ak chceš prísť so svojim autom až priamo pod Eiffelovku, mal by si tak urobiť čím skôr
  • Vykázať autá aspoň z niektorých častí, zväčša z centier, chce veľa miest. Vo francúzskej metropole sa začínajú robiť prvé rázne kroky
  • Väčšina Parížanov so zmenami súhlasí. Niektorým sú však nariadenia „socialistickej starostky“ proti srsti
Paríž
Unsplash/ Earth a Florian Wehde
  • Ak chceš prísť so svojim autom až priamo pod Eiffelovku, mal by si tak urobiť čím skôr
  • Vykázať autá aspoň z niektorých častí, zväčša z centier, chce veľa miest. Vo francúzskej metropole sa začínajú robiť prvé rázne kroky
  • Väčšina Parížanov so zmenami súhlasí. Niektorým sú však nariadenia „socialistickej starostky“ proti srsti

Menej hluku, emisií, dokonca vraj menej stresu a vyššia bezpečnosť, to je v skratke zopár bodov, ktoré si niektoré mestá sľubujú od zákazu či aspoň obmedzeniu spaľovacích áut vo svojich uliciach, minimálne vo svojich centrách.

Výrazne kroky v tomto smere rozbieha od konca augusta aj francúzska metropola, Paríž. Vedenie mestá sa netají, že by ho chcelo zbaviť áut a presunúť jej obyvateľov do verejnej dopravy či na bicykle.

Vieš si predstaviť život v meste bez auta?

Zrušenie desaťtisícov parkovacích miest, hovorí sa o číslach 60 až 140-tisíc, či zníženie rýchlosti v celom meste na 30 km/h, ktoré sa má zaviesť koncom prázdnin, sú ďalšími dôvodmi, prečo by obyvatelia mali svoje autá nechať radšej doma alebo sa ich zbaviť.

Paríž chce zájsť ešte ďalej a individuálnu dopravu najlepšie vykoreniť ako takú. Osobná dopravy je socialistickej starostke Anne Hidalgo proti srsti a ako sa snaží naznačiť posledný prieskum, palec hore jej dávajú aj obyvatelia Paríža,“ venuje sa téme aj známy automobilový portál Autoforum.cz.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa František Kekely •Travelers.sk (@travelers.sk.frantisek.kekely)

Ten kroky mesta kritizuje a taktiež spochybňuje prieskum, že väčšina Parížanov s takýmito zmenami súhlasí. Podľa portálu by bolo zaujímavé vedieť, do akej miery doň zapojili ľudí z okrajových častí mesta, ktorí to majú do centra a a často aj do práce naozaj ďaleko.

Navyše, akási predstava, že sa všade dostanete behom pár minút aj na bicykli, príde portálu nedomyslená a až moc idealizovaná, nehovoriac o zime, kedy sa na bicykel chce sadnúť len skutočne málokomu.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: Autoforum.cz

Najnovšie videá

Trendové videá