Je rozhodnuté: Vieme, kto bude stavať novú električkovú trať, aj za koľko. Cena mesto prekvapila
- Nová električková trať bude stáť o 15 miliónov menej, než sa predpokladalo
- V Petržalke pribudne 7 ďalších električkových zastávok
- Nová električková trať bude stáť o 15 miliónov menej, než sa predpokladalo
- V Petržalke pribudne 7 ďalších električkových zastávok
Súťaž na predĺženie električkovej trate v Petržalke je ukončená. Vieme, kto ju bude robiť, kedy bude dokončená, aj to, koľko bude nová trať pre električky stáť.
Trať povedie na úseku od Bosákovej po Janíkov dvor a bude nadväzovať na prvú etapu výstavby petržalskej električkovej trate, ktorá vedie cez Starý most. V mestskej časti tak pribudne sedem nových zastávok.
Stáť bude o 15 miliónov menej, než sa predpokladalo
Jej trasa povedie cez pôvodne plánovanú stavbu rýchlodráhy a dlhá bude približne 4,2 kilometra. Navrhovaná je na samostatnom telese a lemovať ju bude zelený pás a cyklotrasa.
Suma za trať sa vyšplhala na 74,5 milióna eur bez DPH, čo je o 15 miliónov menej, než sa pôvodne predpokladalo. Najnižšiu cenovú a zároveň výhernú ponuku predložila skupina dodávateľov Združenie NS MHD Petržalka.
V najbližších týždňoch budú prebiehať povinné kontroly Úradom pre verejné obstarávanie. Ak kontroly prebehnú úspešne a všetko bude tak, ako má, hlavné mesto podpíše zmluvu. Následne sa môže začať druhá etapa výstavby električkovej trate v Petržalke.
Víťaznú ponuku predložila skupina dodávateľov s názvom Združenie NS MHD Petržalka, kde hlavným členom je Aldesa Construcciones Polska a ostatnými členmi sú Aldesa Construcciones S.A., CEDIS a HANT BA. Úplná cena trate, ktorú ponúkli predstavuje hodnotu 74 585 993,96 eur bez DPH.
Ak nebudú námietky, začne sa s výstavbou
Druhá najlacnejšia ponuka bola drahšia o viac, než 5 miliónov eur. S touto ponukou prišlo Združenie ICM-DUHA. Tretiu najnižšiu cenovú ponuku predložilo Združenie Električka, ktorý si za projekt pýtali viac, než 82 miliónov eur bez DPH. Do súťaže sa zapojilo ešte päť ďalších uchádzačov, pri ktorých ceny naďalej stúpali.
„Aktuálne začína plynúť lehota na podanie námietky voči výberu víťazného uchádzača. V prípade, že nikto z neúspešných uchádzačov námietku v lehote nepodá, bude nasledovať kontrola procesu výberu zhotoviteľa na ÚVO. Ak bude podaná námietka a bude jej vyhovené, opakuje sa napríklad časť vyhodnotenia predložených ponúk,“ opisuje najbližší postup hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová.
Ak všetko prejde bez opodstatnených námietok a kontrola prebehne hladko, podpíše sa zmluva a spustí sa výstavba. Tá by mala byť, podľa doterajších vyjadrení magistrátu dokončená na konci roka 2023.
Novú trať nám zaplatíme z fondov Európskej únie
Suma Združenia NS MHD Petržalka prekvapila, predpokladaná cena výstavby bola totiž 90.567.150 eur bez DPH. Väčšina finančných prostriedkov na jej realizáciu bude Bratislave poskytnutá z fondov Európskej únie v rámci operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020.
Verejné obstarávanie bolo vyhlásené v októbri minulého roka. V júny povedal primátor hlavného mesta, Matúš Vallo, že s výstavbou by sa malo začať najskôr v jeseni tohto roka, v horšom prípade začnú začiatkom roku 2022.
V pláne majú aj vybudovať križovatky s priečnymi komunikáciami, preložky všetkých vedení a konštrukcií, a to najmä preložky inžinierskych sietí a úpravu koryta Chorvátskeho ramena.
Zdroj: TASR