Má podnik právo pýtať od teba potvrdenie o očkovaní? Štát pripravil pre podnikateľov návod, rozhodnutie je iba na nich
- Manuály približujú prevádzkovateľov všetky potrebné detaily
- Informujú aj o tom, ako je pri vstupe do prevádzky potrebné skontrolovať zákazníka
- Nová aplikácia OverPass bude slúžiť ako overenie pravosti digitálnej verzie COVID preukazu
- Manuály približujú prevádzkovateľov všetky potrebné detaily
- Informujú aj o tom, ako je pri vstupe do prevádzky potrebné skontrolovať zákazníka
- Nová aplikácia OverPass bude slúžiť ako overenie pravosti digitálnej verzie COVID preukazu
Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky pripravil pre prevádzkovateľov obchodov a služieb pomôcku, informuje o tom na svojej Facebookovej stránke. ÚVZ SR prichádza s dvoma prehľadnými manuálmi, ktoré vysvetľujú protiepidemické opatrenia súvisiace s aktualizovaným COVID Automatom.
Prvý manuál predstavuje všetky potrebné informácie pre prevádzkovateľov v gastronomickom sektore. Druhý pripravený manuál je cielený najmä pre prevádzkovateľov služieb a obchodov.
Oba manuály prinášajú odpovede na najčastejšie otázky k opatreniam, ktoré sú platné podľa nového COVID automatu. V úvode manuálu vysvetľujú, prečo manuál vôbec vznikol, k čomu môže prevádzkovateľov slúžiť a zároveň celkom zrozumiteľne špecifikuje konkrétne opatrenia.
Prevádzkovateľom sú vysvetlené aj detaily
Reštauráciám, barom a podnikom približujú, z akých troch režimov si musia pre správne fungovanie svojej prevádzky vybrať, rovnako uvádzajú, že vybrať si musí aj tá prevádzka, ktorá sa nachádza v zelenom okrese.
Pri často kladenej otázke ohľadom toho, ktorý režim si má prevádzka zvoliť manuál ponúka takúto odpoveď. „Je to na vás. Režim “základ”, teda vstup pre všetkých znamená, že nemusíte nikoho kontrolovať, zároveň však výraznejšie obmedzuje počet ľudí, ktorí môžu byť v prevádzke. Režim “OTP” a vstup iba pre plne zaočkované osoby si už vyžaduje kontrolu zákazníkov, avšak limity sú ústretovejšie.“
V manuáli taktiež vysvetľujú, kam je najlepšie oznam umiestniť, ako budú fungovať terasy či interiéry, až prechádzajú k tomu, ako vykonávať kontrolu zákazníkov. Taktiež uvádzajú, čo robiť v prípade ak zákazník odmietne pri vstupe predložiť potvrdenie.
„Povinnosťou prevádzky je vpustiť do svojich priestorov len tie osoby, ktoré spĺňajú podmienky vybraného režimu. Ak zákazník nepredloží príslušné potvrdenie a napriek tomu ho dovnútra vpustíte, vystavujete sa v prípade kontroly riziku pokuty,“ uvádza manuál ÚVZ.
Manuál obsahuje aj vysvetlenie k tomu, ako kontrolovať zákazníkov cez aplikáciu OverPass. Aplikácia je zatiaľ dostupná však len pre Androidy, ale ako približujú, čoskoro bude dostupná aj pre iOS.
Pre obchody a služby platia podobné opatrenia
Manuál pre obchody a služby opäť začína inštrukciami k súčasným opatreniam, k tomu kam a prečo je potrebné uverejniť akých zákazníkov bude prevádzka do predajne púšťať a na ďalších stranách sa nachádzajú rozpísané opatrenia, ktoré budú musieť prevádzky podstúpiť, ak by hrozilo, že sa ich okres dostane do horšej fázy.
Aj v tomto manuáli sa môžu prevádzkovatelia dočítať ako zákazníkov kontrolovať či to, ako funguje aplikácia OverPass.
K aplikácii sa vyjadril Úrad verejného zdravotníctva aj v príspevku na ich Facebooku. „Aplikácia je určená pre prevádzkovateľov či organizátorov hromadných podujatí a uľahčí kontrolu platnosti dokumentov o imunitnom statuse zákazníka. Do manuálov sme preto z praktických dôvodov zahrnuli aj odpovede na základné otázky o fungovaní a používateľskej podpore pre OverPass,“ uviedli.
Cez link, ktorý v príspevku úrad uviedol je možné aplikáciu stiahnuť do toho času, kým nebude oficiálne dostupná aj cez aplikačný obchod Google Play.
Čítajte viac z kategórie: Koronavírus
Zdroje: Facebook, uvzsr, uvzsr, slovenskoit