Vďaka 700-miliónovej investícii sa stali jednorožcom. Malý startup premenili na medzinárodné líderstvo

  • Berlin Brands Group sa stáva lídrom na medzinárodnom trhu v dizajne, vývoji a distribúcii produktov
  • Najnovšie získala nového investora a zároveň masívne investuje
bbg
Instagram/bbg.slovensko
  • Berlin Brands Group sa stáva lídrom na medzinárodnom trhu v dizajne, vývoji a distribúcii produktov
  • Najnovšie získala nového investora a zároveň masívne investuje

Berlin Brands Group alebo BBG je medzinárodná značka, ktorá úspešne búra stereotypy týkajúce sa dizajnu, vývoja a distribúcie produktov. Pôsobia vo viac ako 20-tich európskych krajinách, ale aj v USA, Číne alebo v Turecku. Centrály majú v Bratislave, v Hongkongu, aj v Los Angeles a Istanbule.

Začalo to malým e-shopom

Všetko sa to začalo malým e-shopom, ktorý sa venoval zvukovej a DJ technike. Keďže priniesol široký výber kvalitných produktov a vyplnil medzeru na trhu, firma sa rýchlo stala dôležitým hráčom a objednávky sa hrnuli z každej strany.

Samotný Electronic Star vznikol v roku 2012 ako joint venture slovenských a nemeckých zakladateľov. Slováci sa spojili so svojim nemeckým partnerom Chal-Tec pod vedením Petra Chaljawskeho, ktorý dodával produkty aj do pôvodného obchodu. Prostredníctvom tohto úspešného joint venture sa bratislavská spoločnosť stala ústredím a holdingovou spoločnosťou pre strednú a východnú Európu, zatiaľ čo jej sesterská nemecká spoločnosť Chal-Tec GmbH prevádzkovala rovnaké internetové obchody na západoeurópskych trhoch.

Electronic-star sa raketovou rýchlosťou rozrástla do strednej a východnej Európy, pričom dnes ju môžeš nájsť napríklad v Maďarsku, Chorvátsku, Rumunsku, Česku, Slovinsku, Bulharsku, Poľsku či Turecku. Názov Electronic-star bol každodennou súčasťou firmy celých 7 rokov. Názvy spoločností v rámci skupiny sa však líšili – Chal-Tec v Nemecku, Hi-Fi Tower v Británii, GTS v Hongkongu atď. Nebolo ľahké sa v tom zorientovať a obchodné úspechy spoločností na troch kontinentoch viedli k potrebe zjednotiť sa.

Unikátna e-commerce platforma

Ako signál zjednotenia a posilnenia obchodnej skupiny vznikla spoločná vizuálna identita a holdingová štruktúra pre všetky spoločnosti – Berlin Brands Group. Spolumajiteľmi firmy sú slovenskí podnikatelia Dominik Brichta a Peter Both. Najnovšie sa k ním pridal nový investor, ktorý prebral podiel, ktorej bola vlastníkom investičná spoločnosť Ardian.

Minoritným investorom sa stala americká investičná spoločnosť Bain Capital, ktorá spravuje aktíva vo výške viac ako 140 miliárd USD, informuje Forbes.

 „Tešíme sa z nového partnerstva s Bain Capital, ktorý patrí k najrenomovanejším private equity investorom na svete. BBG vždy malo inštinkt na nové trendy a po rokoch práce sa nám podarilo vytvoriť unikátnu e-commerce platformu, ktorá prevádzkuje internetové obchody v 28 krajinách a patrí k najväčším predajcom na Amazone v Európe,“ vyjadril sa pre Forbes Dominik Brichta.

„Okrem organického rastu našich vlastných značiek, ako je napríklad Klarstein, rastieme aj vďaka strategickým akvizíciám, v rámci ktorých kupujeme ďalšie profitabilné e-commerce značky. Po integrácii na našu platformu im umožníme rast na nových predajných kanáloch a v ďalších krajinách, v ktorých operujeme. Počas posledných 10 mesiacov sme kúpili viac ako 30 značiek, pod ktorými sa predávajú stovky úspešných produktov. Získaná investícia posilní našu e-commerce platformu a rast,“ doplnil.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Berlin Brands Group Slovensko (@bbg.slovensko)

Investujú do rozvoja

Spoločnosť BBG zároveň potvrdila 700-miliónovú finančnú pomoc, ktorú využije na pokračovanie budovania svojej infraštruktúry plnenia a logistiky, ako aj technickej platformy, a čiastočne na nákup ďalších spoločností.

Ide však v poradí už druhú masívnu investíciu v tomto roku. Prvou bolo  úverové financovanie vo výške 240 miliónov od konzorcia nemeckých bánk, ktoré bude určené na akvizície menších a stredných e-commerce predajcov v USA a Európe, píše Forbes.

Majoritným akcionárom aj naďalej zostáva Peter Chaljawski. Nemecký podnikateľ tvrdí: „Investícia spoločnosti Bain Capital a zaistenie dodatočných financií pre nás znamená ďalší míľnik na ceste k budovaniu globálneho domu značiek. Umožňuje nám to riešiť strategické ciele akvizície a rozvoj značiek po celom svete, ako aj rozšírenie prevádzky a logistiky. Skúsenosti spoločnosti Bain Capital so zakladateľmi po celom svete nám pomôžu pokračovať v našej evolúcii ako vedúcej spoločnosti v oblasti elektronického obchodu pri škálovaní značiek.“

„BBG je disruptívnym lídrom v rýchlo sa meniacom priestore spotrebného tovaru. Ich schopnosť rozvíjať a rozširovať značky, ktoré spĺňajú súčasné spotrebiteľské trendy, prostredníctvom vysoko efektívnej platformy elektronického obchodu dáva spoločnosti obrovský potenciál rastu na rýchlo rastúcom trhu,“ hovorí Miray Topay, výkonná riaditeľka Bain Capital Private Equity.

„Spojili sme sa s mnohými manažérskymi tímami pod vedením zakladateľov a tešíme sa, že pomôžeme Petrovi a jeho tímu dosiahnuť ich cieľ stať sa globálnym lídrom v oblasti elektronického obchodu so spotrebiteľom,“ dodáva.

Firma BBG má vyše tisíc zamestnancov v piatich krajinách, z toho 180 na Slovensku. O ich rastúcom trende svedčí aj skutočnosť, že v roku 2020 zvýšila zisk o  129 % na 3,755 mil. eur a tržby jej narástli o   64 % na 17,63 mil. eur, uvádza Finstat.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: forbes.com, finstat.sk, techcrunch.com

Najnovšie videá

Trendové videá