Streamovacia služba od YouTube predčila všetky očakávania. Ľudí si získala možnosťou, ktorú nemá Spotify ani Apple Music

  • Úspech, aký platený YouTube dosiahol neočakával nikto. Dariť sa im nemalo ani z polovice tak, ako sa im darí
  • Jednotkou je stále jednoznačne Spotify. Zdá sa, že na trhu je priestor pre všetkých
Youtube Music
Unsplash/Jusdevoyage,Szabo Viktor
  • Úspech, aký platený YouTube dosiahol neočakával nikto. Dariť sa im nemalo ani z polovice tak, ako sa im darí
  • Jednotkou je stále jednoznačne Spotify. Zdá sa, že na trhu je priestor pre všetkých

Pri aplikáciách, ktoré streamujú hudbu, si väčšina z nás okamžite predstaví Spotify či Apple Music, zabudnúť určite nemôžeme ani na iné veľké mená ako je Amazon Music a Tidal.

K spomínaným sa už dávnejšie pridala aj služba od Googlu, ktorá spadá pod YouTube. Ten netreba nikomu predstavovať. Najnovšia konkurencia rastie rýchlejšie, než ktokoľvek predpokladal, informuje Czech Crunch. YouTube Music a Premium sa práve pochválili päťdesiatimi miliónmi aktívnych používateľov. Za rok sa im teda podarilo zlákať 20 miliónov nových ľudí.

Ponúkajú aj alternatívne verzie piesní. Tie nikde inde nenájdeš

Od ostatných streamovacích služieb sa ponuka YouTube líši vo viacerých aspektoch. Prvým zásadným rozdielom je, že ide o jednu veľkú streamovaciu službu, ktorá sa dá rozdeliť.

Základom je YouTube Premium, ktorý v sebe spája hudbu a video. Ak ti na prémiových videách až tak nezáleží a si zameraný len na hudbu, vytvorili pre teba samostatnú službu YouTube Music, ktorá je cenovo dostupnejšia. Za celý balíček mesačne zaplatíš 7,19 € a len za hudbu 5,99 €. Cena je úplne tak rovnaká ako tá, za čo svoje služby ponúka konkurencia.

Snáď najväčšou výhodou YouTube Music oproti konkurencii je fakt, že sa vieš ľahko dostať aj k rôznym alternatívnym verziám tvojich obľúbených pesničiek. Okrem originálov si tak môžeš pohodlne vypočuť aj rôzne covery či remixy, ktoré inde chýbajú.

Youtube
zdroj: Unsplash/NordWood Themes

Jednotkou na trhu je stále bezkonkurenčne Spotify

Všetko však nasvedčuje tomu, že ľudia ostávajú verní tej svojej streamovacej službe a trh má dosť priestoru pre všetky spomínané možnosti. Prémiová verzia YouTube ťa však navyše zbaví otravných reklám, ktoré pred videami už len pribúdajú, čo v konečnom dôsledku môže zlákať ďalších.

YouTube Premium a YouTube Music sú úzko prepojené a preto nevieme, koľko ľudí si zvolilo ich možnosť výlučne na počúvanie hudby. Dokopy však túto službu využíva už päťdesiat miliónov ľudí, píše šéf hudby YouTube Lyor Cohen. Dodáva, že tak ide o najrýchlejšie rastúcu streamovaciu službu s predplatným v súčasnosti.

Používaš Spotify?

Spotify v júly ohlásilo 165 miliónov platiacich používateľov, čím sa bezkonkurenčne radia za lídra na trhu. Na druhom mieste je Apple Music, ktorý oficiálne zverejnili počet predplatiteľov naposledy ešte v júny 2019, kedy prerazili hranicu 60 miliónov. Portál Financial Times predpokladá, že dnes by ich malo byť približne 78 miliónov.

Služba od YouTube je teda stále výrazne menšia, no stavia sa do pozície konkurencie a to rýchlejšie, než si ktokoľvek myslel. Podobný úspech totiž nikto nepredpokladal. V roku 2018 analytici podľa Financial Times odhadovali, že do roku 2022 sa im podarí získať 25 miliónov predplatiteľov. Ich odhad dávno prerazili a to stále píše rok 2021.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Czech Crunch, YouTube, Financial Times

Najnovšie videá

Trendové videá