Toxický raj trollov a hejterov sa chce zmeniť späť na spoločenskú platformu. Facebook prejde radikálnou zmenou

  • Facebook spustil tajný projekt s názvom Amplify
  • Cieľom projektu je propagácia pozitívnych správ v novinkách užívateľov
  • Niektoré z príspevkov sú písané samotnými zamestnancami Facebooku
facebook zuckerberg
Facebook TASR/AP Photo/Andrew Harnik, File, Uli Deck/dpa
  • Facebook spustil tajný projekt s názvom Amplify
  • Cieľom projektu je propagácia pozitívnych správ v novinkách užívateľov
  • Niektoré z príspevkov sú písané samotnými zamestnancami Facebooku

Nie je žiadnou novinkou, že svet je denne plný zlých správ. Ľudia však nechcú čítať iba negatívne príspevky, ktoré im spôsobujú nechuť a depresie. Počas pandémie platí toto pravidlo obzvlášť.

Facebook, ktorý je zdrojom správ pre väčšinu ľudí sa preto rozhodol napraviť si imidž a vytvoril tajný projekt s názvom Amplify, informoval portál Forbes.

Projekt Amplify bol odhalený počas interného stretnutia pracovníkov v januári tohto roku. Viacerí pracovníci Facebooku ostali šokovaní, pretože nevedeli, o čo ide, informoval portál Fox Business

Propagovanie pozitívnych správ

Počas minulého týždňa publikoval denník Wall Street Journal sériu správ, ktoré popisujú tienisté stránky Facebooku. Medzi nimi je oslobodzovanie významných používateľov od toho, aby čelili následkom ich nevhodných príspevkov na sociálnej platforme.

zdroj: Fast Company

 

Keďže je Facebook podľa zverejnenej analýzy najcitovanejšou platformou sociálnych médií, rozhodli sa napraviť jeho reputáciu. Generálny riaditeľ spoločnosti Mark Zuckerberg sa preto rozhodol počas minulého mesiaca schváliť plán na využívanie „News Feed“ spoločnosti Facebook na podporu pozitívneho obsahu. Hlavným cieľom je zlepšenie jeho imidžu a sociálnej siete Facebook. 

Facebook a Zuckerberga zasiahlo v minulosti nespočetné množstvo káuz. Problémy so sociálnou platformou sa riešili už počas minulého roku, kedy reklamu na Facebooku bojkotovalo viac ako 500 značiek, ako Adidas, Ford, Target a Dunkin Donuts. Všetko to bolo kvôli tomu, že spoločnosť nevenovala žiadnu pozornosť nenávistným prejavom. 

Príspevky písané samotnými zamestnancami 

Bývalí aj súčasní zamestnanci Facebooku uviedli, že všetko to začalo začiatkom tohto roka, kedy sa spoločnosť rozhodla prejsť do ofenzívy a zachrániť svoj imidž. Ospravedlňujúci postoj platformy nefungoval, a tak propagácia pozitívnych správ bola posledná možnosť, informoval portál Fox Business.

zdroj: Unsplash/Solen Feyissa

Okrem zvýšenia dosahu pozitívnych správ Facebook priniesol aj možnosť propagácie niektorých príspevkov napísaných ich vlastnými zamestnancami. 

Propagácia správ vytvorených zamestnancami by fungovala tak, že používateľom by sa zobrazovali príspevky označené logom Facebooku, ktoré by odkazovalo na príbehy písané samotnou spoločnosťou.

Po schválení iniciatívy generálnym riaditeľom spoločnosti Zuckerbergom, mal byť projekt skúšobne spustený v troch amerických mestách. 

Čítajte viac z kategórie: Zahraničie

Zdroje: Forbes, Fox Business

Najnovšie videá

Trendové videá