Žlté vlaky RegioJet vyrážajú na novú trasu. Vojnu s nimi rozpútal ešte Danko

  • Žlté vlaky na trase Žilina-Praha budú opätovne zavedené, potvrdila to spoločnosť RegioJet
  • Ceny cestovných lístkov budú štartovať už na 5,50 €
Wikimedia (Miropiro)
Wikimedia (Miropiro)
  • Žlté vlaky na trase Žilina-Praha budú opätovne zavedené, potvrdila to spoločnosť RegioJet
  • Ceny cestovných lístkov budú štartovať už na 5,50 €

Spoločnosť RegioJet je v súčasnosti najväčším stredoeurópskym súkromným železničným prepravcom. Len nedávno sa spoločnosť známa najmä vďaka žltým vlakom a kvalitným službám rozhodla obnoviť vlakové spojenie Žilina – Bratislava – Brno – Praha. Prepravca o tejto novinke informuje na Facebooku

Vlak zo Žiliny bude vychádzať o 6-tej ráno s tým, že už o 8:30 bude v Bratislave. Cesta do Brna bude trvať ďalšiu hodinu a pol. Vlaky budú vypravované v oboch smeroch a v ponuke nebude chýbať ani nočný vlak. Ten bude mať príchod do Žiliny o 21:10. Ceny cestovných lístkov sa budú začínať na sume 5,50 €. 

https://www.facebook.com/regiojetslovensko/photos/a.1462322740700100/2987399838192375/

Danko rozhodol

So žltými vlakmi na trase Bratislava – Košice sme sa rozlúčili v roku 2017 po tom, čo sa vláda opätovne rozhodla zaviesť IC vlaky ZSSK. To bolo spôsobené nedostatkom platiacich cestujúcich, keďže veľká časť cestujúcich boli študenti a seniori, ktorí mali cestovné zadarmo. Rozhodnutie sa zrodilo v hlave bývalého predsedu parlamentu a strany SNS Andreja Danka.

„20 rokov prevádzkovala ZSSK svoje IC vlaky vo vysokých stratách, hoci mala na trhu monopol, cestovné bolo vyššie a neexistovalo bezplatné cestovné v rýchlikoch. Teraz, keď  cestujúcich z komerčných vlakov vybrali rýchliky zadarmo, nie je možné predpokladať, že sa nové IC vlaky ZSSK dostanú do zisku. Okrem špičkových dní, ako sú piatky, nedele či vianočné sviatky, je ich kapacita nenaplnená a prevádzka stratová,“ uviedol vtedy Radim Jančura, vlastník spoločnosti.

Hoci spoločnosť prišla s možnými riešeniami, Danko o nich nechcel ani počuť. „Som predseda SNS a prekáža mi, keď sa tu niekto rozťahuje a berie si hrozienka. Áno, prekáža mi to, chcem, aby prosperovali slovenské firmy. Odmietam stále dogmu, že čo príde zo Západu, je to najlepšie na svete. Žlté vlaky sem prišli a dostali nadštandardné podmienky,“ povedal v roku 2017 Danko pre TASR.

Regiojet je firmou roka
zdroj: regiojet

Bojovať so Slovenskom už nechceli

Slováci sa zmierili s tým, že na presun medzi Košicami a Bratislavou budú musieť využiť štátne vlaky, no sága pokračovala aj v roku 2021, kedy sa spoločnosť rozhodla nepodať ponuku vo výberovom konaní na zabezpečenie železničnej dopravy na trati Bratislava – Komárno a späť od 1. 1. 2023.

Dôvodom je strata dôvery v úprimný záujem ministerstva dopravy na férovej súťaži, ktorá by priniesla rast kvality služieb a úsporu nákladov, ktoré sú vydávané z vreciek daňových poplatníkov.

Na ministerstve dopravy je stále rovnaký tím úradníkov, ktorí už niekoľko rokov zámerne vyhlasujú pseudosúťaže, ktoré nevedú k žiadnemu výsledku (opakovaná súťaž na trase Žilina – Rajec skončila 2x neúspešne), píše RegioJet.

„Chýba harmonogram súťaží tak, ako to požaduje Európska únia a existuje dôvodné podozrenie na prepojenie s podnikateľskými štruktúrami, ktoré majú záujem na udržaní lukratívnych zákaziek na železnici. Súčasný minister dopravy týmto ľuďom stále dôveruje, čím prevzal za ich počínanie plnú zodpovednosť.“

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Facebook, TASR

Najnovšie videá

Trendové videá