Dedoles opäť valcuje predsudky Slovákov. Ich nová kolekcia niektorých poburuje

  • Slovenská značka Dedoles dlhodobo podporuje diverzitu a zastáva názor, že každý človek je svojím spôsobom výnimočný
  • Firma teraz prináša novú kolekciu a pri jej vizuáloch sa nebojí vybočiť zo stereotypných ciest
Dedoles
  • Slovenská značka Dedoles dlhodobo podporuje diverzitu a zastáva názor, že každý človek je svojím spôsobom výnimočný
  • Firma teraz prináša novú kolekciu a pri jej vizuáloch sa nebojí vybočiť zo stereotypných ciest

Na fotografiách najnovšie zobrazuje aj „nedokonalé“ tvary žien či modelku vyššieho veku. Spoločnosť dala vo svojich kampaniach priestor nielen plnoštíhlym modelkám, seniorkám, ale aj ľuďom s Downovým syndrómom.

Výnimkou nie sú ani páry rovnakého pohlavia či nevyretušované časti tiel s „nedostatkami“. Víziou je prispieť k búraniu predsudkov v oblasti ženskej atraktívnosti a podporiť rôznorodosť, ktorá je podľa značky jednoducho prirodzená.

zdroj: Dedoles

„Cieľom je, aby sa ľudia stotožnili s modelmi a modelkami, ktorí sú rovnako oni bežní ľudia so svojimi pozitívami aj negatívami. Aj pri stvárnení novej kvetinovej kolekcie venovanej ženám každého veku, postupoval Dedoles v súlade so svojimi dlhodobými hodnotami.“

Vo svojich kampaniach chce firma naďalej zobrazovať predovšetkým rôznorodú krásu a odstraňovať stereotypy v oblasti dokonalosti. 

zdroj: Dedoles

Oslava ženskosti

„Všetky predstaviteľky nežného pohlavia sa chcú cítiť v spodnej bielizni pohodlne a atraktívne bez ohľadu na vek, farbu pleti či veľkosť čísla, ktoré nosia. Dedoles preto vytvoril pohodlnú a nežnú kvetinovú kolekciu, ktorá bola inšpirovaná krásou a silou žien,“ objasňuje Barbora Rusňáková z firmy Dedoles.

zdroj: Dedoles

Spodná bielizeň z novej kolekcie je zároveň oslavou a prejavom úcty k ženskosti.

„Snažila som sa vcítiť do budúcich nositeliek a pripraviť tak dizajny, ktoré by mohli potešiť rôzne vekové kategórie, a teda aj rozličné typy vkusu. Pracovala som s jesennými scenériami a kvetmi. Inšpirovala ma tiež moja mama, prezradila dizajnérka kolekcie Silvia Hollá.

zdroj: Dedoles

Prezradila, že začiatkom roka jej rodinu prekvapila veľmi náročná diagnóza a mala potrebu vyjadriť jej vďaku a dodať silu. Aj preto jeden konkrétny dizajn venovala mame. „Celá kolekcia je darček odo mňa pre všetky ženy za ich úžasnú silu a za všetko, čo robia.“

zdroj: Dedoles

Eko materiál

Treba spomenúť, že podprsenka na dojčenie a nohavičky sú nevšedné aj svojim materiálom. Sú totiž vyrobené z bio bavlny, modalu a elastanu. Modal je prírodný materiál, druh viskózy, ktorý je tiež prezývaný ako umelý hodváb.

zdroj: Dedoles

Elastan je zase schopný sa natiahnuť bez porušenia na 3 – 7-násobok svojej pôvodnej dĺžky. Pri pestovaní využitej bio bavlny neboli použité žiadne pesticídy, herbicídy a ani iné chemické hnojivá.

zdroj: Dedoles

„Pri spriadaní týchto vlákien musí byť zabezpečené prísne izolované prostredie od bežnej bavlny. Farbenie a konečná úprava prebieha tiež bez použitia chemických prípravkov, aby sa vylúčili všetky komponenty škodlivé telu a životnému prostrediu. Bio bavlna je na dotyk mäkšia, čistejšia a je menej pravdepodobné, že spôsobí alergické reakcie.“ 

zdroj: Dedoles

Pomocná ruka pre LGBT+ komunitu

Tím Dedoles už pred časom predstavil aj svoju vlastnú PRIDE kolekciu, ktorou chce podporiť aj tému diverzity a inklúzie v slovenskej spoločnosti.

„Mrzí nás, koľko nenávisti v dnešnej dobe táto téma rozprúdila. Rešpektujeme názor každého, ale zároveň ako silná značka cítime zodpovednosť aj voči všetkým menšinám, ktoré tu žijú. Ctíme si – ži a nechaj žiť,“ objasnila značka.

zdroj: Dedoles

Svoju podporu k LGBTI komunite sa Dedoles rozhodol vyjadriť ešte intenzívnejšie. Značka deklarovala, že za každý komentár pod ich Pride postami na Facebooku alebo Instagrame venuje 1 euro Fondu pre podporu LGBT+ komunity v Nadácii Pontis.

Nezáležalo ani na tom, či ide o pozitívny alebo „hejterský“ komentár.

Chcel by si pracovať pre Dedoles?

Dedoles svoj prísľub splnil. Vyzbierané peniaze jeho tím odovzdal počas stretnutia so zakladateľmi Fondu pre podporu LGBT+ komunity v Nadácii Pontis.

V podniku Tepláreň im darovali šek na 5 000 eur práve za kampaň Dúhové komentáre. Značka jasne vníma, že LGBT+ komunita v našej krajine neustále čelí diskriminácii a nepochopeniu.

zdroj: Dedoles

Prieskum Agentúry EÚ pre základné práva realizovaný v LGBT komunite naprieč Európskou úniou okrem iného ukázal, že iba 28 % respondentov na Slovensku sa otvorene hlási k svojej sexuálnej orientácii alebo rodovej identite, oproti priemeru 47 % v EÚ.

Podľa 61,4 % respondentov a respondentiek by zlepšilo život LGBT ľudí na Slovensku možnosť vziať sa alebo uzavrieť životné partnerstvo.

Najviac, 67,9 %, respondentov a respondentiek, si myslí, že páry rovnakého pohlavia chcú uzavrieť zväzok, pretože si chcú zabezpečiť spoločné veci ako dedenie a informovanie o zdravotnom stave.

Až polovica respondentov a respondentiek – 50,3 % – pociťuje ohrozenie preto, že je niekto z LGBT komunity na ulici, námestí alebo na inom verejnom priestranstve.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: Dedoles

Najnovšie videá

Trendové videá