Ako pripraviť kvalitný online obsah a zaujať svetové média?

  • Olympíjske hry v brazílskom Rio de Janeiro sú v plnom prúde a veľa spoločností a startupov po celom svete sa pokúša ukrojiť z koláča pozornosti, ktorý táto udalosť prináša. Iba 7 dní pred začiatkom Olympiády sa v prípade sociálnej siete Twitter blížil engagement k závratným 600 tisíc tweetom. Tohto trendu sa chytili mnohé medzinárodné konglomeráty, akými sú napríklad Volkswagen, McDonald’s či americká televízna spoločnosť CBC.
Visual Meta_Graphic Team
  • Olympíjske hry v brazílskom Rio de Janeiro sú v plnom prúde a veľa spoločností a startupov po celom svete sa pokúša ukrojiť z koláča pozornosti, ktorý táto udalosť prináša. Iba 7 dní pred začiatkom Olympiády sa v prípade sociálnej siete Twitter blížil engagement k závratným 600 tisíc tweetom. Tohto trendu sa chytili mnohé medzinárodné konglomeráty, akými sú napríklad Volkswagen, McDonald’s či americká televízna spoločnosť CBC.

Pre online spoločnosti sú udalosti ako je táto výnimočné. Nakoľko si príprava zaujímavej kampane (v prípade online ide zväčša o digitálny obsah) nevyžaduje vysoké rozpočty ani ročné plánovanie. Základom je dobrá myšlienka a kvalitné spracovanie. Zaujímavým príkladom je spoločnosť Trade Desk, ktorá si pripravila infografiku na základe dát o návštevníkoch tohtoročnej Olympiády. Infografík ponúkajúcich obsah založený na spracovaných dátach je dnes veľa, pričom mnoho z nich je aj zaujímavo vizuálne odprezentovaných. Máloktorým z nich sa však podarí presadiť a stať sa tak povediac virálnymi.

Serena_Williams_Overview

Spoločnosti Visual Meta GmbH, spravujúcej online nákupné platformy ShopAlike, LadenZeile alebo UmSoLúgar po celom svete sa to podarilo, a to za pomoci medzinárodného tímu 3 ľudí. Vedúca tímu a hlavná ilustrátorka, Mona Torgensen z Nórska, dizajnér z Brooklynu Kerem Bas a dizajnér a programátor Guilherme Pina. Vďaka ich spoločnej snahe počas leta majú dnes čitatelia Huffington Post či Le Parisien možnosť prezrieť ako vyzerali outfity športovcov na Olympíjskych hrách od roku 1896 až do tých dnešných. Ako modelov použili hviezdy tohtoročnej Olympiády – Usaina Bolta, Serenu Williams, Federicu Pellegrini a iných. Pre prípravu tejto grafiky sme podrobne zmapovali najvýznamnejšie medzníky Olympíjskych hier a použili ich ako referenciu pri príprave tejto infografiky.

DSC_0066

Všetky ilustrácie sa pripravovali celkom od piky. Mona ich ilustrovala zhruba dva týždne na grafickom tablete a neskôr spracovávala ďalej vo Photoshope. Keďže fotky, ktoré slúžili Mone ako inšpirácia, boli čiernobiele, použila ako vzor uniformy v čiernobielych farbách. Ktorý z atlétov sa Mone maľoval najlahšie?  “Bola to jednoznačne Federica Pellegrini. Renauld Lavillenie bol ale tvrdý oriešok. Trvalo mi veľmi dlho, kým sa mi podarilo zachytiť jeho výraz tak, aby som bola spokojná. Bolo to čiastočne aj preto, že všetky dostupné fotky nemali najlepšiu kvalitu.” Kerem a Gui majú obaja vela skúseností s grafickým dizajnom. Hoci všetci traja pochádzajú z iných krajín, ich pracovné nasadenie a spoločný humor hovoria sami za seba, veď posúďte sami.

Usain_Bolt_Overview

DSC_0021

Federica_Pellegrini_Overview Mijain_Lopez_Overview

zdroj fotografií: shopalike.sk

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá