Facebook už nie je „cool“. Jeho zamestnanci nevedia pochopiť prečo sa to deje, ani ako to zmeniť
- Mladých lákajú iné sociálne siete. Facebook netuší, čo by mal zmeniť, aby ich prilákal
- O probléme dlhodobo vedia, počet užívateľov preto nerozbíjajú do vekových skupín
- Mladých lákajú iné sociálne siete. Facebook netuší, čo by mal zmeniť, aby ich prilákal
- O probléme dlhodobo vedia, počet užívateľov preto nerozbíjajú do vekových skupín
Facebook už nie je to, čo býval, stráca na popularite. Mladí ľudia si v poslednej dobe obľúbili iné sociálne siete, informuje Bloomberg. Okrem toho na Facebooku už nezdieľajú všetko z ich životov, ako to bolo kedysi. Najväčšia sociálna sieť sveta čelí podobnému problému po prvýkrát. Nevedia, čo robiť.
Najväčší problém majú s tínedžermi, vo veku od 13 do 17 rokov. Zistili, že práve táto veková skupina trávi na Facebooku o 16 % menej času, než minulý rok. V porovnaní s minulým rokom ho menej využívajú aj mladí dospelí, od 18 do 29 rokov. V tejto vekovej skupine klesol čas na sociálnej sieti o 5 %.
Účty si dnes zakladajú omnoho neskôr
Ukázalo sa tiež, že tínedžeri si na sieti omnoho menej zakladajú účty. Problémom je tiež to, že si ich zakladajú neskôr, ako bola spoločnosť zvyknutá.
Väčšina z ľudí, ktorí sa narodili pred rokom 2000, si svoj účet na sociálnej sieti založila do dvadsiatych narodenín. Tí, ktorí sa narodili neskôr, si svoj účet zakladajú aj o päť rokov neskôr, ak vôbec.
Aj tieto informácie zverejnila bývalá zamestnankyňa Facebooku, Frances Haugen, ktorá v októbri tohto roka prehlásila, že spoločnosť priorizuje profit pred bezpečnosťou používateľov, informuje The Guardian.
O probléme vedia, no nehovoria o ňom
Interné dokumenty naznačujú pokles metriky kľúčových používateľov. Mladí ľudia trávia na sociálnej sieti menej času, menej z nich sa registruje, pridávajú menej príspevkov a množstvo profilov je zduplikovaných – používa ich jeden človek. Aj napriek detailným štúdiám zamestnanci nevedia pochopiť, prečo sa to deje ani ako to zmeniť.
V roku 2017 interný výskum ukázal, že viac než 15 % všetkých nových facebookových účtov bolo vytvorených tínedžermi ako ich druhý profil. V Spojených štátoch bolo v januári roku 2018 zduplikovaných viac než 11 % všetkých tínedžerských účtov na sieti. To je viac než milión profilov.
„Čo presne by sme mali prispôsobiť mladým dospelým?“ pýtala sa jedna zo zverejnených správ. „Nemáme dosť informácií na to, aby sme to vedeli.“
Aj napriek tomu, že z interných dokumentov je zrejmé, že Facebook o probléme dlhodobo vie a snaží sa ho vyriešiť, tieto informácie neposunuli ďalej. Problémy s mladými používateľmi sa snažili skryť, tvrdí bývalá zamestnankyňa.
Facebook neuvádza vek používateľov
Facebook si za roky fungovania podmanil 23,7 % globálneho trhu s digitálnou reklamou a stále rastie. Štvrťročné sa tržby spoločnosti zvýšili na viac než 25 miliárd eur štvrťročne. Obchodný úspech spoločnosti zamaskoval spomínané problémy s mladými ľuďmi. Facebook používateľov nerozdeľuje podľa veku.
Počet mladých dospelých na Facebooku v Amerike klesol od roku 2019 o 2 %. Očakávajú, že nastavený trend bude pokračovať a v najbližších dvoch rokoch klesne o ďalšie 4 %. Okrem toho na sociálnu sieť menej prispievajú a posielajú menej správ.
„Problém je aj so zdieľaním,“ píšu v jednej zo správ zo začiatku roka 2021. „Vyberajú si iné aplikácie na to, aby zdieľali každodenné momenty.“ Bloomberg neskôr menuje Snapchat a TikTok.
Všetky tieto aspekty naznačujú, že Facebook nie je transparentný voči ich investorom a reklamným partnerom, tvrdí Frances Haugen.
Čítajte viac z kategórie: Inovácie a Eko
Zdroje: Bloomberg, The Guardian