Miliardová spoločnosť Kiwi.com hľadá nových ľudí do pobočky v Bratislave. Ponúka luxusné officy či podiely vo firme

  • Vlastná cestovateľská skúsenosť viedla Olivera Dlouhého k založeniu startupu, ktorý vyrástol na globálne úspešnú tech-travel spoločnosť
  • Kiwi.com je bookingová platforma, ktorá pre užívateľov vyhľadáva tie najvýhodnejšie ceny leteniek a inej dopravy, ktoré iné vyhľadávače prehliadajú
  • Inovácia patrí do DNA firmy, aj preto hľadajú nových IT špecialistov na zaujímavé pozície v novootvorenej bratislavskej pobočke
Kiwi ilustrak
Kiwi.com
  • Vlastná cestovateľská skúsenosť viedla Olivera Dlouhého k založeniu startupu, ktorý vyrástol na globálne úspešnú tech-travel spoločnosť
  • Kiwi.com je bookingová platforma, ktorá pre užívateľov vyhľadáva tie najvýhodnejšie ceny leteniek a inej dopravy, ktoré iné vyhľadávače prehliadajú
  • Inovácia patrí do DNA firmy, aj preto hľadajú nových IT špecialistov na zaujímavé pozície v novootvorenej bratislavskej pobočke

Zaujímavé a úspešné technologické firmy, ktoré vyrástli takpovediac „priamo z garáží”, nie sú iba doménou Silicon Valley. Česká firma Kiwi.com je dobrým príkladom toho, že so zaujímavou ideou a následnou prácou na nej je možné dosiahnuť svetové ciele.

Začalo sa to cieľom byť najväčším vyhľadávačom leteniek na svete – dravý prístup, ktorý je pri čerstvo založených startupoch bežný. Väčšina z nich však svoje ciele nikdy nedosiahne a zlyhá na prototype, alebo ich predbehne konkurencia. To ale nie je prípad Kiwi.com, z ktorého sa stal obľúbený nástroj na hľadanie lacnej dopravy po celom svete.  

Z originálneho nápadu cez rýchlo rastúci startup až na lídra medzi tech-travel spoločnosti

Zakladateľ a výkonný riaditeľ Kiwi.com, Oliver Dlouhý, mal pred niekoľkými rokmi v pláne cestovať do portugalského Porta. Suma za letenky mu však vychádzala na vyše 300 eur. To sa Dlouhému zdalo príliš drahé, preto hľadal lacnejšie alternatívy.

Po úspešnom googlení narazil na možnosť prestupu v Miláne. Išlo síce o komplikovanejšiu cestu ako letieť priamym spojom, ale svoj účel splnila a Dlouhý zistil, že kreatívnym kombinovaním letov dokáže ušetriť aj sto eur. Vtedy sa zrodil nápad kombinovať databázu tisícov letov medzi sebou a spoločne ich predávať ako jeden itinerár.

Dlouhý spolu s Jozefom Képesim, súčasným CTO a Co-founderom Kiwi.com a ďalšími dvoma partnermi, založili startup vo svojom byte a začali biznis plán pretavovať do reálnej podoby.

zdroj: Kiwi.com – Jozef Képesi – CTO a Co-founder Kiwi.com.

V roku 2012 založili Kiwi.com (vtedy ešte Skypicker), ktoré vďaka svojmu Virtual Interlining algoritmu dokázalo nájsť najlacnejšiu kombináciu leteniek, kombinujúc štandardné aj low-costové aerolinky.

Ľuďom sa Kiwi okamžite zapáčilo – z bodu A do bodu B zrazu mohli cestovať dostupnejšie a digitálne, vďaka nevšedným prestupovým kombináciám.

Za pár rokov od vzniku rátajú obraty v miliardách

V roku 2016 sa spoločnosť rebrandovala a odvtedy je globálne známa ako Kiwi.com. Dôvodom bolo hlavne odlíšiť sa od konkurencie a ich plány do budúcna zahŕňajú oveľa viac, ako len hľadanie najlacnejších leteniek. Názov Kiwi.com sa ľahko vyslovuje a poznajú ho ľudia na celom svete, preto padla voľba práve na toto slovo.

Vyhľadávač si získal veľkú priazeň medzi ľuďmi a počet používateľov stále rastie – v priemere sa cez neho predá 25 000 sedadiel denne (rekord pred pandémiou bol 51 000).

zdroj: Kiwi.com - Pohľad na bratislavský office Kiwi.com.

Aj vďaka tomu bola firma Kiwi.com vyhlásená za jeden z najrýchlejšie rastúcich startupov roku 2017 v Európe časopisom Forbes a spoločnosť Deloitte vyhlásila firmu za najrýchlejšie rastúcu technologickú spoločnosť v strednej Európe, v rámci udeľovania cien v súťaži Technology Fast 50 v kategórii Rising Star.

O rýchlom úspechu svedčí aj nárast obratu z 330 miliónov eur v roku 2016 na 700 miliónov eur v roku 2017.

Firma získala v priebehu rokov viacero veľkých investorov a v roku 2019 sa zrodilo významné strategické partnerstvo Kiwi.com s globálnou rastovou akciovou spoločnosťou General Atlantic, ktorá investovala už do viacerých úspešných startupov, ako napríklad Airbnb či Uber. Práve General Atlantic dnes vlastní viac ako 50 % firmy Kiwi.com. V tom istom roku sa Kiwi.com dosiahlo obrat až 1,3 miliardy eur.

Česká firma neustále inovuje a pracuje na vylepšovaní svojich služieb pre zákazníkov, prirodzene tak priťahuje skúsených špecialistov. To znamená aj veľa zaujímavých príležitostí pre šikovných ľudí a neobyčajné príležitosti na rýchly kariérny rast spojený s mladou a motivovanou firemnou kultúrou. 

Tech-travel líder má pobočky po celom svete

Centrála firmy sa nachádza v Brne, ale pobočky má napríklad v Bratislave, Londýne, Barcelone, Miami, Prahe či v Košiciach.

zdroj: Kiwi.com – Zamestnanci dostali príležitosť zúčastniť sa série projektov v Barcelone na zlepšenie služieb spoločnosti. Takto vyzeral ich letný office.

Od roku 2019 Kiwi.com pôsobí aj v Bratislave. Rastúca firma neustále hľadá ľudí pre zaujímavé pozície, pričom sa bratislavská pobočka stará najmä o systémy, ktoré sú kritické pre každodenné fungovanie. Ide napríklad o firemnú infraštruktúru, quality assurance, backend vyhľadávača a ďalšie funkcie. Nie je tak prekvapením, že väčšina ponúkaných pozícií v Bratislave je z oblasti IT.  

zdroj: Kiwi.com – Martin Škarbala, Site Lead bratislavskej pobočky Kiwi.com.

Nová príležitosť pre IT inžinierov v Bratislave

Uspešní kandidáti na prácu v Kiwi.com zdieľajú podobné atribúty – okrem odbornej spôsobilosti je hlavné to, aby sa cítili dobre v rýchlom a dynamickom prostredí a zdieľali rovnakú vášeň pre projekty.

Kiwi.com od záujemcov očakáva životopis, najlepších uchádzačov potom vyberá na prvom videohovore. Nasleduje pracovná úloha, ktorá súvisí s konkrétnou pozíciou a potom samotný pohovor. Pred prijatím sa uchádzač najprv stretne s tímom, aby obe strany zistili, či majú tú správnu chémiu. Keď prebehne iskra, pozícia je obsadená.

Pre Kiwi.com je dôležité, aby sa zamestnanci pravidelne ďalej vzdelávali, mali prístup k najnovším technológiám a aby v tíme mali nielen kolegov, ale aj kamarátov.  

zdroj: Kiwi.com - Bratislavský office bol navrhnutý tak, aby pripomínal letecký priemysel. Úchyty na kuchynskej linke sú napríklad z rovnakého materiálu, z akého sa vyrábajú bezpečnostné pásy v lietadlách.

Office je zároveň priateľský k ležérnemu oblečeniu aj ku psíkom. Navyše, firma vo svojom blogu pravidelne pridáva aj príbehy konkrétnych zamestnancov, takže ju noví kandidáti môžu „preveriť“ aj vďaka ich skúsenostiam. 

zdroj: Kiwi.com – V kancelárii sú vítané aj psíky, ktoré sú dobrými partnermi zamestnancov v práci.
zdroj: Kiwi.com – Aj Martin Škarbala, Site Lead bratislavskej pobočky má svojho zvieracieho kolegu.

Jednou z konkrétnych obsadzovaných pozícií v Bratislave je Bot Protection Engineer. Hlavnou úlohou úspešného kandidáta bude v tomto prípade dizajnovať nové technické riešenia pre vyhľadávacích robotov, odhaľovať techniky blokovania a spolu s internými tímami vyvíjať opatrenia na ich ochranu.

Nový Python Engineer for Search Tribe bude zase pracovať na kódovaní funkcií v rámci širšieho produktu či systému. To zahŕňa kontrolu kódu, aktívne identifikovanie jeho problémov a nachádzanie adekvátnych riešení.

Práve hľadaný JavaScript Engineer (React) for Search Tribe sa bude zaoberať priamym vylepšovaním produktu a celkovej užívateľskej skúsenosti. Starať sa bude aj o optimalizovanie pre vyhľadávače (SEO) a zlepšovanie výkonu a škálovateľnosti webu. V neposlednom rade bude pracovať aj na internej open-source knižnici Kiwi.com.

Vývojári v Kiwi.com budujú predovšetkým systém, ktorý spracúva veľké dáta – ak si predstavíme, že na svete je 5 000 letísk, tak z každého z nich treba naplánovať cestu na všetky ostatné, a to pre rôzne cenové triedy, s rôznymi obmedzeniami (napríklad batožiny, psi…) – a práve o toto sa stará engine, ktorý to dokáže spracovať v priebehu niekoľkých sekúnd. Separátnou kategóriou sú ceny, ktoré sa menia mnohokrát denne.

Kiwi.com vsádza na dobrý plat a benefity

Pandémia má na svedomí tvrdý pokles celého travel segmentu a niektoré firmy z trhu nemilosrdne odstavila. Kiwi.com však ukázalo silu, stabilitu a priebojnosť, keď sa už pred niekoľkými mesiacmi vrátilo na predpandemické čísla a vracia sa aj k svojím pôvodným biznis cieľom. Vysoké ambície tak nezastavil ani koronavírus. Na dosiahnutie úspešného rastu však každá firma potrebuje skvelý tím talentovaných ľudí – firma to má podchytené osvedčenou kombináciou dobrého platu a zaujímavých benefitov.

Pre svojich zamestnancov medzi iným ponúka napríklad finančné bonusy, možnosť pracovať z domu či z modernej kancelárie a 5 dní dovolenky navyše. Seniorní zamestnanci majú možnosť získať aj podiely vo firme cez takzvaný „Phantom Stock Scheme“, ktorý sa odlišuje od klasických podielových schém, keďže zamestnanci nemusia priamo investovať do firmy, pričom môžu stále zarábať na jej úspechu. To pôsobí ako ešte väčšia motivácia k pracovným výkonom a radosti z popularity firmy. 

Všetky aktuálne voľné pozície sa nachádzajú na kariérnom portáli Kiwi.com.

Najnovšie videá

Trendové videá