Martin Pecko z NEBBIA: Chceme spájať fitness komunitu naprieč krajinami

  • Fitness ošiaľu prepadli omnoho skôr, ako vznikol Instagram a sociálne siete
  • Prečítaj si, podľa čoho si NEBBIA vyberá influencerov a čo od nich očakáva
  • Expanzia na americký trh, ale aj predaj na Zalando a AboutYou - aj takýto bol rok 2021 pre NEBBIA
_RF_9609
NEBBIA
  • Fitness ošiaľu prepadli omnoho skôr, ako vznikol Instagram a sociálne siete
  • Prečítaj si, podľa čoho si NEBBIA vyberá influencerov a čo od nich očakáva
  • Expanzia na americký trh, ale aj predaj na Zalando a AboutYou - aj takýto bol rok 2021 pre NEBBIA

Spoznaj príbeh slovenskej značky fitness a bodybuilding oblečenia, ktorú založili Martin a Stanka Peckovci. Obaja sú rodení Žilinčania, ktorých k podnikaniu priviedla vlastná potreba kvalitného oblečenia do posilňovne. Momentálne NEBBIA pôsobí vo viac ako 50 krajinách a podarilo sa jej expandovať aj na americký trh a dostať sa na známe fashion platformy.

Ste na trhu už od roku 1997. Ako sa vám darí konkurovať veľkým športovým značkám zo zahraničia?

Aj keď to tak nevyzerá, v skutočnosti máme menej konkurencie, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Nie každý, kto vyrába športové oblečenie je naším “súperom”. My sa už od začiatku nášho biznisu zameriavame na fitness a na vývoji oblečenia spolupracujeme s profesionálnymi bodybuildermi. To až tak veľa značiek nerobí. Úzka špecializácia na fitness a bodybuilding segment nám dáva priestor, aby sme dokázali pochopiť potreby nášho zákazníka. Budujeme si tak silné povedomie vo fitness a bodybuilding komunite.

Pomohla vám pri štarte nálepka “slovenská firma”?

Ťažko povedať. Pri úplnom začiatku určite áno. Fitness komunita bola v tých časoch na Slovensku menšia, každý sa s každým poznal. Príbeh o tom, že jedna žena začala šiť pre svojho muža odolné oblečenie na posilňovanie sa rýchlo rozšíril. Možno sme aj spôsobili nejednu hádku v domácnosti (smiech). Avšak pri expandovaní do zahraničia to ako výhodu neberiem. Pravdou je, že zo Slovenska sa svet dobíja ťažko. Firma z Nemecka by mala určite lepšiu štartovaciu pozíciu. Z reakcií, ktoré sa ku mne dostanú, však vidím, že veľa Slovákov ani nevie o našom pôvode.

zdroj: NEBBIA

Čomu to dávate za vinu?

Vina je príliš silné slovo, istým spôsobom na to môžeme byť hrdí, lebo to znamená, že naše zahraničné aktivity robíme veľmi dobre. Sme na viacerých trhoch, kde komunikujeme výhradne v angličtine a už 7 rokov sa naše logo objavuje medzi partnermi súťaže Mr. Olympia. Pochopiteľne nás preto niektorí môžu považovať za americkú firmu. Ale opak je pravdou. Na Slovensku vzniklo už veľa svetových značiek. Sme jednou z nich.

Na svojom webe uvádzate, že ste už v 55 krajinách sveta. Ťahalo vás to za hranice hneď od začiatku?

Na začiatku sme chceli byť jednotkou vo fitness oblečení u nás doma. Myslím si, že náš pôvodný cieľ sme úspešne naplnili a stále plníme. Máme však už ambicióznejšie plány. Mojím najväčším cieľom je, aby NEBBIA bola celosvetovo vnímaná ako love brand pre všetkých fitness nadšencov a spájala túto komunitu. Podobne ako je napríklad Adidas značkou pre všetkých bežcov a je s týmto športom spájaný od svojho vzniku.

To je ambiciózny cieľ. Úprimne, je to podľa vás reálne?

Určite. Už teraz máme silnú retailovú sieť v rámci Európskej únie, kde sa snažíme získať dominantný trhový podiel. V tomto roku bolo jedným z našich cieľov spustenie predaja v USA, čo sa nám aj podarilo cez našu dcérsku spoločnosť NEBBIA LLC. Veľakrát som sa presvedčil, že so správnymi ľuďmi v tíme dokáže každá firma dosahovať svoje ciele. V NEBBIA pracujú ľudia, pre ktorých to reálne je, a keď v to veria aj oni, som presvedčení, že to dokážeme. Takýchto ľudí hľadáme stále.

Na čom tieto dni pracujete?

Čaká nás veľké otvorenie NEBBIA predajne v Petrohrade, ktorú bude mať pod palcom náš biznis partner. Pracujeme tiež na ďalšej franchise predajni v Nemecku. Sústreďujeme sa na rozširovanie našich kamenných obchodov. Chceme byť bližšie k zákazníkom. Online však neopúšťame, už o niekoľko týždňov budeme celosvetovo dostupný pre zákazníkov Zalanda a AboutYou. Myslím, že budeme prvá slovenská značka oblečenia, ktorá na týchto platformách predáva.

Zalando či AboutYou predávajú mnoho prémiových značiek. Čím im chcete konkurovať?

Chceme priniesť fitness k ľuďom, ktorí milujú módu. Tieto platformy sú hlavne o hľadaní inšpirácie na jedinečný outfit. Naše oblečenie má originálny a nadčasový dizajn, ktorý si získa každého fashionistu. NEBBIA kúsky sú atraktívne na nosenie do fitka aj do mesta. Voči iným fitness značkám však vynikáme najmä vlastným štýlom a dôrazom na kvalitu. Sme hrdí na to, že sme 100% európska značka. Nesiahli sme po výrobe v Ázii s cieľom vyrábať lacnejšie a maximalizovať zisk. Tvoríme na Slovensku, šijeme v Bulharsku a naše materiály pochádzajú z Talianska, Španielska alebo Portugalska.

zdroj: NEBBIA

Fitness je spájaný s atraktívnymi fitneskami na sociálnych sieťach, častokrát sporo odetými. Ako to vnímate v NEBBIA?

Posilňovanie je šport ako každý iný. Mrzí ma, keď je vykresľovaný sexisticky. Aj NEBBIA si prešla vývojom a to, čo je v našich rukách – ako sú oficiálne instagramové či facebookové profily, sa snažíme robiť čo najvkusnejšie. Chceme, aby naša tvorba zobrazovala ženy ako sebavedomé atlétky, chceme ukázať ich osobnosť. Objektivizovanie žien určite nie je niečo, čo by patrilo do 21. storočia. Našim influencerom posielame design manuál, v ktorom jasne komunikujeme, aké stvárnenie nášho brandu netolerujeme. Fitness a bodybuilding je však o prezentovaní svalov a vypracovaných tiel, preto je nemožné sa vyhnúť istej miere odhalenia.

V auguste ste organizovali už druhý NEBBIA kasting. Podľa čoho si vyberáte svojich modelov, resp. influencerov?

Máme vytvorené vlastné know-how, podľa ktorého pristupujeme k výberu influencerov.  Okrem kvantitatívnych údajov v ňom sledujeme tiež kvalitatívne ukazovatele. Hľadáme ľudí, ktorí žijú pre fitness, uznávajú zdravý životný štýl a vedia našim fanúšikom poradiť s tréningom či stravovaním. Dávame si pozor, či sú ich fotky slušné a neretušované. Samozrejme veľmi dobre na nás pôsobí influencer, ktorý je aj aktívnym súťažiacim. Nie je to však podmienkou. Sme radi, keď je to rozumný človek, schopný vytknúť nám aj nedostatky.

Sú mileniáli rozmaznaní? Personalista hovorí o častých chybách na pohovore

Aké sú podľa vás vaše najväčšie úspechy?

Teším sa z každej kolekcie, ktorá na našom dizajnovom oddelení vznikne. Pre mňa je to vždy malé umelecké dielo. Z obchodného hľadiska som najviac hrdý na spustenie predaja na platformách Zalando a AboutYou a na úspešné expandovanie na americký trh. Za úspech považujem tiež rozširovanie našich franchise predajní po Strednej Európe a po Nemecku. Bez silného tímu by to však nešlo. Myslím, že ten bude stále najväčším úspechom NEBBIA. Moji kolegovia sú hlavnými tvorcami každodenných NEBBIA víťazstiev. Avšak naše aktivity sa rozširujú a preto radi medzi seba prijmeme ďalších špecialistov na obchod, marketing či web development. 

Čo čaká NEBBIA ďalšie roky?

Verím, že porastieme my aj fitness komunita. Plánujeme rozšíriť naše portfólio produktov, etablovať sa v Nemecku a v Spojených štátoch. Chceme naďalej obliekať pretekárov na Mr. Olympia. V neposlednom rade je to už spomínaný retail. Chcel by som, aby boli naše predajne miestom pre fitness workshopy či stretnutia so športovcami. Milujeme fitness a chceme cez neho budovať komunitu a spájať ľudí.


Zaujala ťa firma NEBBIA a chcel by si sa v nej rozvíjať? Napíš ich personalistovi Patrikovi a ukáž mu, čo všetko vieš!

Najnovšie videá

Trendové videá