McDonald’s mení spôsob, akým si ľudia objednajú jedlo. Vďaka AI bude svet rýchleho občerstvenia úplne iný
- Projekt zatiaľ plánujú spustiť v Spojených štátoch, kde majú 14-tisíc pobočiek
- Novú technológiu však chcú používať vo viacerých krajinách a prispôsobiť ju rôznym jazykom
- Projekt zatiaľ plánujú spustiť v Spojených štátoch, kde majú 14-tisíc pobočiek
- Novú technológiu však chcú používať vo viacerých krajinách a prispôsobiť ju rôznym jazykom
McDonald’s verejnosti oznámil, že vytvorili strategickú spoluprácu so spoločnosťou IBM, upozorňuje portál Futurism. Ich cieľom je spolu vyvinúť umelú inteligenciu, ktorá bude pomáhať pri McDrive, čím by sa celý proces zautomatizoval.
„IBM je pre nás ideálnym partnerom. Ide o expertov v riešeniach starostlivosti o zákazníkov založených na umelej inteligencii a rozpoznávaní hlasu,“ uviedol generálny riaditeľ McDonald’s Chris Kempcizinski.
Predali im svoju technologickú firmu
V rámci spolupráce získa IBM od McDonald’s ich spoločnosť McD Tech Labs. Ide o technologickú firmu, ktorá bola v minulosti známa ako Apprente. V roku 2019 ju však sieť fastfoodov odkúpila a premenovala. Po novom budú laboratóriá patriť práve IBM. Nie je jasné, za koľko ju spoločnosti predali. Vieme však, čo je ich cieľom.
Týmto krokom chcú urýchliť proces vývoja objednávkového systému, ktorý je založený len na hlase. Od spolupráce si sľubujú novú technológiu, ktorú by mohli používať vo viacerých krajinách, v rôznych jazykoch aj pri rozdielnych ponukách reštaurácie.
Očakávajú, že sa ich dohoda finálne uzavrie v decembri tohto roka a McD Tech Labs sa tak oficiálne pripojí k tímu IBM Cloud and Cognitive Software.
Projekt už stihli otestovať
McDonald’s už podobný systém skúšal na vlastnú päsť, vyvíjali ho v spomínaných laboratóriách. Umelá inteligencia komunikovala so zákazníkmi na desiatich pobočkách v Chicagu.
Aj napriek tomu, že tvrdia, že im systém výrazne pomohol a prácu uľahčil ako zamestnancom, tak zákazníkom, bolo zrejmé, že potrebuje vylepšenia, píše CNBC.
Fungoval totiž len na 85 percent a takmer pri pätine objednávok bol stále potrebný aj ľudský faktor. Chris Kempczinski povedal, že zákazníci môžu inovatívnu technológiu očakávať na pobočkách v širšom meradle približne o jeden až dva roky.
Projekt sa týmto krokom výrazne urýchli
Dovtedy však musia systém vylepšiť tak, aby fungoval naplno. Najprv ho plánujú spustiť v Spojených štátoch, kde má McDonald’s 14-tisíc pobočiek, píše Restaurant Dive. To, či bude umelá inteligencia časom obsluhovať aj Európanov, je zatiaľ vo hviezdach.
Za taký krátky čas to zvládnu vďaka IBM, pôvodne, keď pracovali bez nich, predpokladali, že projekt dokončia až v roku 2026, informuje Engadget.
„Dá sa povedať, že táto práca presahuje naše kompetencie. Myslím si preto, že IBM je pre nás v tomto prípade prirodzeným partnerom,“ povedal Kempczinski.
Čítajte viac z kategórie: Zahraničie
Zdroje: Futurism, Engadget, Restaurant Dive, CNBC