Mŕtve telá, dusiaci sa bezvládni pacienti. Drsná kampaň za očkovanie ukazuje tých, čo „mali vlastnú pravdu“
- V susednom Česku sa spúšťa kampaň plná zomierajúcich a mŕtvych ľudí
- Jej cieľom je prilákať do vakcinačných centier viac osôb
- V susednom Česku sa spúšťa kampaň plná zomierajúcich a mŕtvych ľudí
- Jej cieľom je prilákať do vakcinačných centier viac osôb
Česká vláda štartuje od utorka mediálnu kampaň na podporu očkovania proti covidu, v rámci ktorej bude využívať fotografie ľudí pripojených na prístroje v nemocnici či mŕtvych tiel, na ktoré zdravotníci píšu fixkou dátum a čas úmrtia. Obrázky sprevádzajú nápisy ako „Uveril dezinformáciám“ či „Mal svoju pravdu“, informoval iROZHLAS.cz.
„Konečne prichádza brutálna kampaň,“ vyhlásil ešte koncom minulého týždňa odchádzajúci premiér Andrej Babiš. Ako dodal, vláda sa inšpirovala výstražnými obrázkami z balení cigariet, píše agentúra TASR.
„Vyberali sme z niekoľkých stoviek fotografií, používať budeme asi 12 z nich. Kampaň bude v tlačených médiách, na sociálnych sieťach a počítame aj so zásahom v on-line médiách,“ povedal pre Český rozhlas hovorca ministerstva zdravotníctva Daniel Köppl. Pripravujú sa aj spoty v televíziách a rádiách.
Financovanie bude pochádzať z druhého balíka 50 miliónov českých korún, ktoré na podporu očkovania vyčlenila v lete vláda. Časť investícií bude podľa Köppla pochádzať aj od spoločností ako Facebook a ďalších.
V súčasnosti je v ČR zaočkovaných niečo nad 57 percent ľudí. Portál iDNES.cz tvrdí, že Česko zvažovalo aj očkovaciu lotériu, akú sme mali na Slovensku.
Po neúspechu tej slovenskej, ale i lotérii v pražskom nákupnom centre Chodov, kde sa dali vyhrať značkové tenisky či iPhone, od myšlienky odstúpilo. Epidemiologická situácia v Čechách sa naďalej komplikuje.
Pomôžu morbídne kampane?
V Spojených štátoch sa tiež objavila podobná kampaň. „Nedajte sa zaočkovať,“ stálo na čiernej dodávke s reklamou, ktorá uvádzala, že tento slogan si objednalo pohrebníctvo Wilmore Funeral Home.
Reklamu si v skutočnosti objednala klinika StarMed, ktorá chcela dosiahnuť pravý opak, a síce to, aby sa ľudia dali zaočkovať.
Odborníci ale nie sú presvedčení, že práve kampaň spojená so strachom, ako je to pri fajčiaroch môže skutočne zmeniť presvedčenie ľudí. Naopak ich skôr môže presvedčiť o správnosti svojho postoja.
„Tento druh strachu nepohne ľuďmi, keď vedia, že existujú ľudia, ktorí mali COVID a nezomreli,“ povedal Scott Ratzan, expert na zdravotnú komunikáciu z City University v New Yorku pre Washington Post.
Zdroje: TASR, iDnes, Washington Post