Nechutná a neetická nová kampaň rozdelila českú spoločnosť. Ide o zúfalstvo, zhodujú sa odborníci
- V Česku odštartovala kampaň ministerstva zdravotníctva, ktorú odborníci považujú za kampaň na hrane
- Tvorcovia v nej využívajú fotky priamo z nemocníc, v ktorých ošetrovali pacientov s covidom
- Na kampaň už reagoval aj rektor Českého vysokého učení technického. Považuje ju za neetickú a nechutnú
- Nami oslovení odborníci si myslia, že kampaň je dôsledkom zúfalstva ministerstva zdravotníctva ČR
- V Česku odštartovala kampaň ministerstva zdravotníctva, ktorú odborníci považujú za kampaň na hrane
- Tvorcovia v nej využívajú fotky priamo z nemocníc, v ktorých ošetrovali pacientov s covidom
- Na kampaň už reagoval aj rektor Českého vysokého učení technického. Považuje ju za neetickú a nechutnú
- Nami oslovení odborníci si myslia, že kampaň je dôsledkom zúfalstva ministerstva zdravotníctva ČR
Česká vláda odštartovala od utorka mediálnu kampaň na podporu očkovania proti covidu, v rámci ktorej bude využívať fotografie ľudí pripojených na prístroje v nemocnici či mŕtvych tiel, na ktoré zdravotníci píšu fixkou dátum a čas úmrtia. Obrázky sprevádzajú nápisy ako „Uveril dezinformáciám“ či „Mal svoju pravdu“.
Kampaň vyvolá napätie v spoločnosti, tvrdí rektor ČVUT
Inšpiráciou dosluhujúcej vlády boli obrázky na krabičkách cigariet, ktoré majú v ľuďoch vyvolať strach a znechutenie. „Chceme niektorých našich spoluobčanov z tej letargie prebudiť, že to skutočne nie je sranda. A že tá choroba môže byť veľmi vážna a mať veľmi vážny priebeh,“ cituje slová ministra zdravotníctva Adama Vojtěcha portál iDNES.cz.
Proti kampani sa postavili aj niektorí vedci a vysokoškolskí profesori. Rektor univerzity Českého vysokého učení technického (ČVUT) Vojtěch Petráček napísal otvorený list adresovaný ministrovi zdravotníctva. V liste píše o kampani ako o „agresívnej“, „nechutnej“ a „neetickej“.
„Každý z nás, kto je vybavený empatiou a citom pre bolesť druhých, bude pri pohľade na kruté snímky z ARO trpieť. U mnohých vyvoláva táto stresová expozícia posttraumatické stresové poruchy či depresie. Táto kampaň uškodí plošne našej spoločnosti a ako motivácia nezapôsobí,“ napísal rektor Vojtěchovi.
Rektor kladie otázku, či si nechalo ministerstvo ku kampani vypracovať lekársko-etické a psychologické zhodnotenie. Autentické snímky pacientov, ktorí s covidom skončili v nemocniciach, podľa neho vyvolávajú „mediálny strach a napätie v spoločnosti“.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Čo si odborníci myslia o kampani založenej na strachu
- Aké výhrady má rektor ČVUT Vojtěch Petráček voči kampani
- Prečo by problémom mohli byť heslá pri fotkách
- Aká kampaň založená na strachu sa ešte vo svete objavila
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity