Dedoles opäť valcuje predsudky Slovákov. Vianočnú kolekciu propaguje aj vďaka LGBTI páru
- Dedoles má na Slovensku obrovský dosah
- Nebojí sa však ísť ani do kontroverzných tém, ktoré našu spoločnosť často rozdeľujú
- Svedčí o tom aj jeho najnovšia kolekcia
- Dedoles má na Slovensku obrovský dosah
- Nebojí sa však ísť ani do kontroverzných tém, ktoré našu spoločnosť často rozdeľujú
- Svedčí o tom aj jeho najnovšia kolekcia
Slovenská značka Dedoles zaradila medzi svoje firemné hodnoty podporu diverzity a inklúzie v spoločnosti. Krokom, ktorý u časti obyvateľstva pôsobí kontroverzne, sa firma snaží verejne odstraňovať bariéry a predsudky voči marginalizovaným komunitám.
Svoje produkty preto často propagujú aj v znamení „nedokonalých“ tvarov. V kampaniach sa nevyhýbajú plnoštíhlym modelkám, seniorom, ľuďom s Downovým syndrómom či predstaviteľom LGBT+ komunity. Presne tak to bolo aj pri fotení najnovšej vianočnej kolekcie.
„Dedoles je zástancom toho, že sa netreba báť ukázať svetu svoje skutočné a pravé ja. Svojím konaním sa snaží odstrániť bariéry a predsudky, ktoré na Slovensku stále pretrvávajú. Zvýšenú pozornosť ľuďom s Downovým syndrómom preto venuje nielen počas Ponožkovej výzvy, ktorá sa koná každý rok 21. marca, ale aj pri vytváraní vizuálneho obsahu,“ uvádza značka.
„Do našich fotení sa snažíme pravidelne zapájať ľudí, ktorí demonštrujú diverzitu. Takéto spolupráce sú pre nás vždy nová a zaujímavá skúsenosť a aj vďaka tomu môžeme spoznávať úžasných ľudí a ich príbehy, ktoré sú veľmi inšpiratívne. Do budúceho roka máme veľké plány. Dúfame, že sa nám podarí opäť sa posunúť v oblasti komunikácie diverzity a inklúzie,“ prezradila Creative content teamleader Silvia Halašková.
Podpora LGBT+ komunity aj mimo dúhového mesiaca
Počas júna, ktorý je celosvetovo známy aj ako PRIDE mesiac, spoločnosť otvorene prejavila sympatie LGBT+ komunite, ktorá na Slovensku stále čelí diskriminácii. Pri tejto príležitosti vytvorili dizajnéri dúhovú kolekciu. „Týmto krokom chcel Dedoles ukázať, že láska ani móda nepoznajú hranice.“
Podporu párom rovnakého pohlavia sa rozhodla prejaviť aj mimo Pride mesiaca, a to nafotením vianočnej kolekcie s dvoma homosexuálnymi mužmi.
Zimnou novinkou je aj spustenie spolupráce s donáškovou službou Wolt, ktorá doposiaľ ľuďom nosila najčastejšie len jedlo z reštaurácií. Wolt tak naďalej rozširuje svoju ponuku o položky z retailu. Po tom, čo na jar začal s kníhkupectvom Martinus rozvážať knihy, teraz pribudlo aj oblečenie.
Značka aktuálne pôsobí v 21 krajinách Európy. Vo februári 2021 dosiahla firma hranicu 2 miliónov zákazníkov a zamestnáva 770 zamestnancov. Spoločnosť Dedoles, s. r. o., v roku 2020 zvýšila zisk o 496 % na 3,420 miliónov eur a tržby jej narástli o 239 % na 49,44 miliónov eur.
Spolupráca s Woltom začína fungovať zatiaľ v rámci Bratislavy, pričom partnerskí kuriéri doručujú objednávky do 30 minút.
„Posun do retailu je budúcnosť rýchlych donáškových služieb. Chceme byť spoľahlivým partnerom nielen pokiaľ ide o donášky jedla, ale keďže vidíme zvyšujúci sa trend aj o donášky ďalších tovarov, je pre nás dôležité prinášať zákazníkom stále vylepšenú a rozšírenú ponuku,“ uviedol Tomáš Beniak, riaditeľ Wolt Slovensko.
Novú službu určite ocenia najmä tí z nás, ktorí vždy narýchlo zháňajú vianočné darčeky.
Spoločnosť Wolt Slovensko, s. r. o., v roku 2020 zvýšila zisk o 701 % na viac ako 51-tisíc a tržby jej narástli z viac ako 71-tisíc eur na 3,530 milióna eur. Wolt je fínska firma založená v roku 2014, ktorá úspešne pôsobí už vo viac ako 23 krajinách, viac ako 200 mestách a má už 15 miliónov registrovaných používateľov.
Generálny riaditeľ Woltu sa volá Miki Kuusi a magazín Forbes ho ocenil aj v globálnom rebríčku 30 pod 30. Firma získal celkovo 707 miliónov eur v investíciách, medzi investorov sa radí ICONIQ Capital, 83North, Highland Europe, Lifeline Ventures, ale tiež Ilkka Paananen.
Wolt u nás pôsobí od 19. septembra 2019, kedy spustil svoju službu v Bratislave. Odvtedy rozšíril svoje pôsobenie v roku 2020 do Košíc, Trnavy a Banskej Bystrice a v roku 2021 aj do Nitry, Žiliny, Prešova, Zvolena, Trenčína, Martina a Liptovského Mikuláša.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Dedoles, Wolt, Finstat