Český startup Behavera pôsobiaci aj na Slovensku sa dočkal obrovskej investície. Stavia most medzi firmou a zamestnancom
- Český startup pomáha prekonávať bariéru medzi spoločnosťou a zamestnancom
- Investičná skupina Miton investuje do startupu Behavera desiatky miliónov českých korún
- Český startup pomáha prekonávať bariéru medzi spoločnosťou a zamestnancom
- Investičná skupina Miton investuje do startupu Behavera desiatky miliónov českých korún
Česká investičná skupina Miton investuje do startupu Behavera. Behavera je český startup pôsobiaci na Slovensku a chce zmeniť to, ako firmy pracujú a komunikujú so zamestnancami, a nastavovať procesy vedenia zamestnancov. Vyvíjajú vlastné metódy na meranie potreby ľudí.
Viac ako polovica zamestnancov uvádza ako hlavný dôvod svojho odchodu buď svoj zlý vzťah s firemnou kultúrou, suboptimálne vedenie zo strany nadriadených, alebo pocit, že firma nedokázala využiť a rozvinúť ich potenciál, uvádza v tlačovej správe Michala Gregorová, PR manažérka Mitonu.
Podľa jej slov 90 % firiem nemá dostatočné dáta, aby mohli túto situáciu zmeniť. V čom je český startup iný?
„Hlavným rozdielom medzi klasickými metódami a našou gamifikovanou diagnostikou je náš odklon od sebaposudzovacej formy dopytovania. Použijem jednoduchý príklad: v dotazníku by ste sa speváka pýtali na to, aký má rozsah, či si myslí, že dokáže spievať čisto, alebo ako si poradí s rýchlymi pasážami. V našej diagnostike ho necháte zaspievať,“ vysvetľuje rozdiel medzi Behaverou a týmito nástrojmi jeden zo zakladateľov Ján Kuba.
„Klasické dotazníkové riešenie sa pýta na relevantné aspekty vašej pracovnej reality a necháva vás hodnotiť výroky, posudzovať správnosť alebo vyberať z možností. Tým vytvára obrovský priestor na skreslenie, pretože väčšina z nás nie je schopná dobre posúdiť úroveň svojich pracovných kompetencií alebo jednoducho nie sme ochotní. Naša metodológia stavia na behaviorálnej psychológii. Vďaka tomu môžeme doložiť násobne vyššiu externú i prediktívnu validitu našich zistení,“ dodáva Igor Kubíček, CEO a spoluzakladateľ.
Behavera dokáže nájsť vzťahy medzi reálnym výkonom zamestnanca a jeho pracovným potenciálom a podmienkami, v ktorých dosiahne lepší pracovný výkon aj väčšiu spokojnosť. Následne vie manažéra nasmerovať k tomu, aby týmto spôsobom daného človeka viedol.
„V oblasti analytiky behaviorálnych dát a prediktívnych modelov v HR vidíme veľký potenciál. Behavera svojim unikátnym prístupom pomáha zvyšovať efektivitu a spokojnosť ľudí. Čo je všeobecne téma, ktorou sa v Mitone v rámci HR technológií zaoberáme najviac. Na investície v tejto oblasti máme na budúce roky pripravené desiatky miliónov korún,“ hovorí investičný manažér Mitonu Tomáš Jiroušek.
Konkrétnu veľkosť investície pre štruktúru a podmienky dealu však investičná spoločnosť nemôže zverejniť. „Milióny českých korún pôjdu do viacerých projektov z oblasti HR Techu, nie len do Behavery,“ vyjadril sa Tomáš Jiroušek z Mitonu úre Startitup.
Behavera má klientov aj na Slovensku, medzi ich veľkých klientov patrí napríklad Poštová banka (360.bank).
Za Behaverou stoja traja skúsení zakladatelia. Funkciu CEO zastáva Igor Kubíček, ktorý sa už vyše 10 rokov venuje dizajnu a implementácii digitálnych produktov a služieb v oblasti vzdelávania a rozvoja ľudského potenciálu.
Ako Chief of Science pôsobí v Behavere psychológ Jan Kuba, ktorý sa dlhodobo zaoberá oblasťou psychometriky, t. j. aplikácia štatistickej analýzy pri konštruovaní psychodiagnostických metód. CTO Dušan Švancara má za sebou napríklad dva roky v berlínskom 9Cookies v čase, keď firmu akviroval Delivery Hero.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: TS Miton