Bratia Velitsovci zabodovali s ich vtipnou reklamou. Dokázali, že aj so skromným rozpočtom dokážu lámať rekordy
- Na úspešnú kampaň nie je nutný obrovský obnos peňazí
- Presvedčia ťa o tom bratia Velitsovci
- Na úspešnú kampaň nie je nutný obrovský obnos peňazí
- Presvedčia ťa o tom bratia Velitsovci
Brand Isadore Apparel asi netreba nijako bližšie predstavovať. Značka cyklistického oblečenia, ktorú založili bratia Velitsovci, prišla počas minuloročného Tour de France s trefnou a vtipnou kampaňou.
Cielená na konkrétnu skupinu
Kampaň Cycling Struggles bola viditeľná v desiatkach krajinách sveta a možno povedať, že svojim obsahom absolútne zasiahla koncového zákazníka. Ako pre nás prezradil Peter Velits, ľudia, ktorí denno-denne nebicyklujú sa vo videu pravdepodobne nenájdu.
Aj napriek tomu, že videá boli fokusované len na istú skupinu ľudí, kampaň žala úspech za úspechom. Pomyselnou čerešničkou na torte bol zisk zlatej Effie Awards Europe. Reč je o Európskej súťaži efektívnej reklamy. Koncept, ktorý poukazuje na reálne a často aj vtipné skúsenosti cyklistov, nadchne azda každého.
Peter Velits nám prezradil, že základná idea ku kampani prišla zo strany Juraja Pobjeckého, ktorý má pod palcom stratégiu a brand. „Konkrétne scénky sme vymýšľali spoločne v rámci kolegov z marketingu a keďže všetci jazdíme na bicykli, bol to jednoduchý proces,“ hovorí nám.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Úsmevné pády aj opálenie
Veľkú časť divákov rozosmiala najmä scénka, počas ktorej jeden z cyklistov spadne z bicykla. Velits uvádza, že podobné situácie zažíva skoro každý cyklista.
„Takmer všetkým, ktorí začínajú s nášľapnými pedálmi sa podobná situácia už stala a teda, že sa nedokázali vypnúť z pedálu pri zastavení. Veľa ľudí nám povedalo, že presne takto to zažili. Dodávali tiež, že mali dokonca okolo seba aj divákov – vodičov,“ hovorí humorne Peter.
Nie len nešťastné zaseknutie sa v nášľapnom pedáli však patrí k údelom cyklistiky. Bratia Velitsovci sa preto rozhodli pre ich sumarizáciu a následne pretavenie do videí. V nich možno vidieť letné opálenie podľa cyklo nohavíc či holenie nôh.
„Ľudia, ktorí sa nebicyklujú, to tam neuvidia, ale to sme chceli docieliť. Zasiahnuť ľudí, ktorí sa bicyklujú a týmito ‚struggles’ si prechádzajú denno-denne,“ vysvetľuje pre Sartitup.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Čísla hovoria samy
Velitsovci sa tiež netaja tým, že kampaň vznikla s pomerne obmedzeným rozpočtom. Napriek tomu však dokázali, že úspešná reklama nepotrebuje miliónové balíky, ale kvalitný nápad.
„Myslím, že medzi finalistami Euro Effie sme boli jeden zo spotov s najnižším rozpočtom,“ uviedol Peter.
O tom, že značka Isadore Apparel svojim nápadom zožala úspech, svedčia nie len ocenenia, ale aj reálne čísla. Peter nám prezradil, že efekt kampane bol v podstate okamžitý. Minulý rok vďaka nej narástli až o 88 % a získali raz toľko nových zákazníkov.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: isadore.com