Slovenský startup posúva biznis partnerstvá na nový level. Ich vizitka je ako malý „životopis“ firmy
- Startup Attachtap založili dvaja mladí chalani začiatkom tohto roka
- Od októbra 2021 je inkubovaný v Univerzitnom technologickom inkubátore STU
- Attachtap je o revolúcii vo svete vizitiek – natrvalo sa zbaviť papierových a nahradiť ich virtuálnymi vizitkami s pridanou hodnotou
- Startup Attachtap založili dvaja mladí chalani začiatkom tohto roka
- Od októbra 2021 je inkubovaný v Univerzitnom technologickom inkubátore STU
- Attachtap je o revolúcii vo svete vizitiek – natrvalo sa zbaviť papierových a nahradiť ich virtuálnymi vizitkami s pridanou hodnotou
Papierové vizitky sa na Slovensku aj vo svete stále používajú, no všetko sa postupne presúva do virtuálnej podoby.
Dnes už nenosíš ani životopis v tlačenej forme k svojmu budúcemu šéfovi, buď ho zašleš mailom, alebo rovno pošleš odkaz na tvoju vlastnú stránku, kde sa o tebe všetko dozvedia.
Je len otázkou času, kedy budú virtuálne vizitky štandardom.
Presne to si povedali dvaja chalani a nadšenci do technológií Peťo Ďurica a Sondre Reinertsen. Na jar založili startup Attachtap a od októbra 2021 je inkubovaný v Univerzitnom technologickom inkubátore STU.
„Táto myšlienka vznikla asi minulý rok koncom augusta. Malý nápad sme postupne nabaľovali a vznikol z toho oveľa väčší projekt, ako sme si na začiatku mysleli,“ vraví Peter Ďurica.
Cieľom slovenského startupu je teda natrvalo sa zbaviť papierových vizitiek a nahradiť ich tými virtuálnymi s pridanou hodnotou. Pridaná hodnota je, že vo virtuálnej vizitke Attachtap sú zhrnuté na jednom mieste všetky informácie, ktoré by mohol chcieť človek zdieľať, taký mini-životopis firmy.
Úlohou virtuálnej vizitky je spraviť čo najlepší dojem na biznis partnera, nechýba preto fotografia, základné údaje, sociálne siete a údaje spoločnosti.
Attachtap len pred pár dňami aj ocenenia v Študentská podnikateľská cena 2021 (finalista súťaže TOP 5), Cena za JCI za inováciu v podnikaní, Cena spoločnosti NAY, a. s., za najlepší študentský projekt.
Virtuálna vizitka funguje veľmi jednoducho: pozostáva z mobilnej aplikácie a z NFC tagu (nalepený na mobilný telefón) alebo NFC karty, ktorú človek nosí napríklad v peňaženke.
Druhá strana, ktorá vizitku prijíma, aplikáciu v telefóne nepotrebuje mať, stačí mať zapnutú NFC funkciu, čo má väčšina kvôli mobilnej platbe platobnou kartou.
„Človek, ktorý prijíma informácie, nepotrebuje nič, iba mať zapnuté NFC, čiže krátkodosahové vysokofrekvenčné spojenie, ktoré vymieňa medzi sebou dáta. Keď ti ja odovzdám svoju vizitku, rovno si ma spojíš na LinkedIne, takže sme prepojení vzájomne,“ vraví Peter.
Skvelou správou je, že startup vie všetko prispôsobiť vizuálnej identite firmy, ktorá si tagy alebo karty objedná, čo je aj perfektný darček pre zamestnancov alebo klientov. Zakladatelia dali dôraz na ekológiu a na výrobu používajú recyklovaný plast vylovený z oceánov.
Na slovenskom trhu sú zatiaľ jediní s týmto produktom, na svetovom trhu sú podobné spoločnosti, ale neprispôsobujú dizajn na mieru zákazníka a neobsahujú údaje firmy ako IČO, DIČ atď.
„Na Slovensku sme prví a na svete sú síce spoločnosti, ktoré robia niečo podobné, ale zameriavajú sa iba na sociálne siete, na sociálny život a nikto nemá peknú vizitku, ktorú si vieš ty sama podľa seba dizajnovať, buď s komunikáciou s nami pre tvoju firmu, alebo v aplikácii si vyberieš dizajn svojej vizitky. Toto nikto nerobí, v tomto sme my unikátni,“ dodáva jeden zo zakladateľov Sondre Reinertsen.
Zdroje: TS, STU, inqb.sk