Muž tajne špehuje ženy, ktoré sa menia na kravy. Poburujúca reklama plná sexizmu stále koluje internetom

  • Najväčší výrobca mlieka v Južnej Kórei znechutil svojich zákazníkov novou reklamou
  • V nej sa menia ženy na kravy, pričom ich spoza stromov sleduje a natáča muž
  • Reklamu odsudzujú ako sexistickú a zobrazujúcu trestnú činnosť
krava dobytok hovädzí
krava TASR/AP Photo/Charlie Neibergall, File
  • Najväčší výrobca mlieka v Južnej Kórei znechutil svojich zákazníkov novou reklamou
  • V nej sa menia ženy na kravy, pričom ich spoza stromov sleduje a natáča muž
  • Reklamu odsudzujú ako sexistickú a zobrazujúcu trestnú činnosť

„Aj zlá reklama je reklama,“ povedalo si pravdepodobne reklamné oddelenie firmy v Južnej Kórei a zverejnili bizarnú reklamu. Čin sa nestretol s pochopením a o reklame píšu aj najväčšie zahraničné média. 

Jeden z najznámejších juhokórejských výrobcov mlieka vo svojom videu prirovnáva ženy ku kravám, píše BBC. V krajine to vyvolalo obrovské pobúrenie. Spoločnosť Soeul Milk síce reklamu v reakcii na pobúrenie stiahla, ľudia však začali značku bojkotovať.

Navyše, aj napriek rýchlemu odstráneniu videa z YouTube, si ho stihli „fanúšikovia“ stiahnuť a nahrať ho znova. Dnes má už viac ako 500-tisíc pozretí a počet stále rastie. 

Video zobrazuje ženy na lúke, ktoré cvičia jogu a pijú vodu z listov rastlín. Pritom si ich tajne natáča muž, pred ktorým sa zrazu objavia namiesto žien kravy.

Konečne sa nám podarilo zachytiť ich podobu na mieste, kde je príroda stále čistá. Približovali sme sa k nim opatrne, počas toho, ako pili čistú vodu z čistej prírody, jedli organickú stravu a žili mierumilovne v príjemnom prostredí,“ ozýva sa vo videu. 

Reklama zobrazujúca trestný čin

Reklamu označili za sexistickú a taktiež vyvolala aj diskusiu nad špionážnymi kamerami, ktoré sú v Južnej Kórei veľkým problémom a trestným činom.

V krajine majú preň aj špecifické slovo – molka. Páchatelia si pomocou malých skrytých kamier natáčajú obete pri močení alebo pri pohlavnom styku. Ohrozené sú najmä ženy. Viacero obetí sa priznalo, že rozmýšľali o samovražde alebo odchode z krajiny, píše CNN.

V roku 2019 boli zatknuté štyri osoby za to, že tajne nakrútili približne 1 600 hostí vo svojich hotelových izbách a záznam uverejnili na internete. Za posledné 4 roky bolo zatknutých 16- tisíc Kórejcov za podobné zločiny a až 97 percent boli muži, píše The Korea Herald

V reklame sú údajne aj muži

Na sociálnych sieťach sa šíria výzvy, aby zákazníci, ktorí kupovali mlieko tejto značky prešli ku konkurencii Maeil Milk, píše Washington Post.

V komentároch pod videom sa objavilo množstvo odsudzujúcich názorov. „Je úžasné žiť v dobe, v ktorej môžeme beztrestne vytvárať takéto reklamy,“ ironicky poznamenal jeden z komentujúcich. 

Soeul Milk tvrdí, že reklama nebola sexistická, pretože na videu sú aj muži, ktorých však nie je možné rozoznať. Ich zámerom bolo ukázať zákazníkom, že ich produkty majú organický pôvod. Údajne nechceli zobrazovať ženy ako kravy.

„Berieme túto záležitosť vážne a budeme venovať tejto problematike väčšiu pozornosť. V budúcnosti chceme podobným problémom predísť,“ uviedla spoločnosť v oficiálnom vyhlásení. 

Sójové mlieko
zdroj: Unsplash/Mae Mu

Nie je to prvýkrát, čo bola spoločnosť kritizovaná za svoj marketing. V roku 2003 spoločnosť propagovala svoje produkty na akcii, kde na seba nahé modelky striekali jogurt. Šéf marketingového oddelenia a modelky, ktoré sa akcie zúčastnili, dostali pokutu za obscénnosť. 

Čítajte viac z kategórie: Zahraničie

Zdroje: BBC, CNN, Korea Herald, Washington Post

Najnovšie videá

Trendové videá