Prvý reťazec na Slovensku prijal záväzok ukončiť predaj živých kaprov. Zmeny budú realitou už čoskoro

  • Kaufland sa rozhodol pre zásadný krok
  • Vypočul výzvu verejnosti a ochranárov
kaufland
Ilustračná: Kaufland, Pixabay.com/ Leonhard Niederwimmer
  • Kaufland sa rozhodol pre zásadný krok
  • Vypočul výzvu verejnosti a ochranárov

Kaufland prijal záväzok ukončiť predaj živých kaprov. Týmto krokom obohatili svoje doterajšie záväzky o ďalší, ktorým ochráni kapry na Slovensku pred krutosťou. Záväzok bude v platnosti od januára 2022. Rozhodnutie bolo prijaté po dialógu s ochranárskou organizáciou Humánny pokrok. 

„Téma životných podmienok zvierat je pre nás už roky veľmi dôležitá a neustále sa snažíme rozširovať naše aktivity v tejto oblasti. Pokiaľ ide o ryby, tak v spolupráci so Slobodou zvierat pripravujeme informačné materiály, v ktorých vysvetľujeme zákazníkom, ako s nimi čo najhumánnejšie zaobchádzať,“ informuje vo svojom stanovisku Kaufland.

„Zároveň sa naša spoločnosť tento rok rozhodla, že najneskôr do 1. 1. 2022 ukončí, a zároveň nebude umožňovať ani tretím osobám, predaj živých kaprov. Je to pre nás ďalší prirodzený krok k ešte zodpovednejšiemu konaniu.” 

Združenie Humánny pokrok spustilo kampaň Kaprie peklo s požiadavkou ukončiť predaj živých kaprov začiatkom decembra, a doposiaľ získali takmer 6 000 podpisov. Kaufland je prvou spoločnosťou na Slovensku, ktorá volanie verejnosti po ochrane kaprov vypočula.

„Toto je zásadný krok v boji s krutosťou páchanou každoročne na kaproch. Sme veľmi radi, že Kaufland opäť ukázal, že je lídrom na trhu, ktorý sa svojimi záväzkami stáva udržateľnejším a počúva svojich zákazníkov a zákazníčky, ktorým na ochrane zvierat záleží,“ hovorí Miroslava Roháčová z Humánneho pokroku. 

Myslí si, že je inšpiráciou aj pre ostatné spoločnosti na Slovensku, ktoré by sa svojimi štandardmi mali tiež postaviť na stranu kaprov a zlepšenia ich životných podmienok tak, ako to urobila spoločnosť Kaufland.

Predaj živých kaprov na Slovensku patrí k vianočným tradíciám, no dodnes legislatíva nezohľadňuje posledné výskumy, ktoré hovoria o rybách ako o tvoroch schopných prežívať bolesť, strach či stres podobne ako ľudia. Aj keď je predaj živých kaprov len sezónny, týka sa viac ako státisícov kaprov ročne. 

Táto tradícia sa vyskytuje len v úzkom regióne sveta – na Slovenku, v Poľsku a v Českej republike. V Poľsku už od roku 2019 reťazce prijímajú záväzky na ukončenie predaja živých kaprov, vrátane poľského Kauflandu. Ich záväzok je v Poľsku spolu s ostatnými v platnosti už od tohto roku. 

Kúpiš si tento rok na Vianoce kapra?

Kaufland sa týmto stáva prvým reťazcom so záväzkom na slovenskom maloobchodnom trhu, ktorý sa už od budúceho roka nebude podieľať na krutom zaobchádzaní s kaprami.

Tesco a Lidl, ktorý už záväzky prijali v Poľsku, záväzky u nás ešte nezverejnili. Kampaň Kaprie peklo stále pokračuje vyzývaním ostatných reťazcov. Podporiť ju môžeš aj ty podpísaním petície.

Čítajte viac z kategórie: Inovácie a Eko

Zdroje: Kaufland, Humánny pokrok

Najnovšie videá

Trendové videá